English

استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب ساری در بخش کشاورزی

مدیر دفتر فنی و خدمات مهندسی آبفاشهری مازندران با بیان اینکه در تصفیه خانه فاضلاب ساری پساب تصفیه شده مطابق استانداردهای موجود است، گفت: این پساب در بخش کشاورزی، صنعتی و توسعه فضای سبز کاربرد فراوانی دارد.

استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب ساری در بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری موج،علی آبادیان با بیان اینکه آب سرمایه مشترک انسان‌ها است که باید به نسل های بعدی سپرده شود، اظهار کرد: تغییرهای زیست محیطی، رشد روزافزون جمعیت در جهان و بحران آب در میان مشکلات مهم جهانی در قرن حاضر قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بحران کم آبی در مناطق خشک و نیمه خشک دنیا از شدت بیشتری برخوردار است، تصریح کرد: براساس پیش بینی کارشناسان، جنگ آینده در این مناطق بر سر منابع آب است.

مدیر دفتر فنی و خدمات مهندسی آبفاشهری مازندران، خاطرنشان کرد: بحران افزایش جمعیت، تامین آب و تخریب محیط زیست است به شکل پیچیده ای با یکدیگر در ارتباط هستند.

آبادیان با تاکید بر تاثیر آب سالم در توسعه  محیط زیست، گفت: فعالیت‌های انسانی در آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی موثر است.

وی با اشاره اینکه شایع‌ترین فعالیت‌ها و مواد آلاینده حاصل از آنها را شامل فضولات انسانی و حیوانی حاوی باکتری و نیترات، فلزات سنگین، کود‌ها و آفت‌کش‌ها،  مواد زائد و فاضلاب‌های صنعتی، دانست و تصریح کرد: از طریق تجهیز واحدهای صنعتی به سیستم تصفیه فاضلاب و اجرای طرح های تصفیه فاضلاب شهری، جلوگیری از ریختن حشره کش ها، ته مانده رنگ ها، حلال های شیمیایی، نفت، روغن موتور، ضد یخ و سایر مواد شیمیایی زیان آور به محیط زیست و یا منابع آب، و غیره اجرای طرح های آموزشی نسبت حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آب سطحی و زیرزمینی اقدام شده است.

مدیر دفتر فنی و خدمات مهندسی آبفاشهری مازندران، بر لزوم استفاده مجدد از آب در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: کمبود آب یکی از عوامل محدود کننده اصلی توسعه فعالیت های اقتصادی به حساب می‌آید بنابراین به منظور توسعه پایدار، استفاده مجدد آب از طریق پساب و تصفیه فاضلاب به ویژه در بخش کشاورزی الزامی است.

وی با بیان اینکه در تصفیه خانه فاضلاب ساری پساب تصفیه شده مطابق استانداردهای موجود است، گفت: این پساب در بخش کشاورزی،  صنعتی و توسعه فضای سبز کاربرد فراوانی دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه