English

اعتراض به تسویه‌حساب‌های جناحی در سوادکوه‌شمالی

فعالان سیاسی سوادکوه‌شمالی هم به تسویه‌حساب‌های جناحی در سوادکوه‌شمالی هشدار دادند و در مصلی نماز‌ جمعه از زبان یکی از افراد منتسب به خود موضوع اتمام حجت با عزل و نصب‎های جناحی از سوی مدیران شهرستانی و استانی را مطرح کردند.

اعتراض به تسویه‌حساب‌های جناحی در سوادکوه‌شمالی

به گزارش خبرگزاری موج، انتخابات همواره با تغییراتی در سطوح مختلف همراه است و البته این تغییرات با تثبیت دولت گذشته، کند‌تر و کمتر انجام می‌شود.

شهرستان سوادکوه‌شمالی که از سال 1392 به‌عنوان شهرستان جدید در استان مازندران در تقسیمات کشور جای گرفت، دو فرماندار را در ساختمان فرمانداری به خود دید.

کمال رستمعلی از دولت احمدی‌نژاد و محمد‌رضا منصوریان از دولت روحانی زمام فرمانداری این شهرستان را عهده‌دار بودند.

کیوان موسی‌پور که آخرین بخشدار شیر‌گاه بود نیز در زمان ارتقای شیرگاه به شهرستان سوادکوه‌شمالی به‌عنوان معاون فرماندار در هر دو دوره کاری انتخاب شد.

تبدیل شیرگاه به شهرستان در دولت دهم و با همکاری و همراهی نمایندگان مجلس، امام جمعه، متنفذان محلی و دولت‌ اجرایی شد و با نگاهی توسعه‌محور به این تغییر، شاهد برتری غالب منفعت این تبدیل بر اشکالات اندک آن هستیم.

اعتراض به برخی از چینش‌ها و تغییر و تحولات در مدیریت سیاسی سوادکوه‌شمالی که توسط یک فرد در نماز جمعه شیر‌گاه در روز قدس انجام شد.

همچنین با توجه به بیان دیدگاه‌های موافق و مخالف اعتراض این فرد در محافل سیاسی و اجتماعی، بیانگر گسترش دامنه اختلافات سیاسی برای تغییر یا تعیین معاون جدید فرماندار و در ابعاد گسترده‌تر به انتخاب سومین فرماندار شهرستان بازمی‌گردد.

بررسی عملکرد فرماندار فعلی سوادکوه‌شمالی از دو جهت مورد بررسی قرار می‌گیرد که موافقان فرماندار دولت تدبیر و امید بر برنامه‌محوری فرماندار، افزایش قابل توجه بودجه‌های استانی و ملی، رایزنی مؤثر با مدیران ملی و استانی به‌دلیل حضور طولانی مدت در استانداری، حضور و همکاری فرماندار و معاون فرمانداری حاضر از دی‌ماه سال 92 تاکنون، حق فرماندار برای تغییر یا تثبیت معاون با پیشنهاد به استان، اتمام مأموریت معاون فرماندار سوادکوه‌شمالی و رایزنی برای تمدید آن مثل سال‌های گذشته است.

منتقدین هم، توانمندی دومین فرماندار سوادکوه‌شمالی را با تردید نگاه می‌کنند و بر سیاست‌زده‌بودن برخی از تصمیمات کلان شهرستانی برای تحکیم جناحی و مشکلات توسعه‌ای شهرستان و طولانی‌ شدن تدبیر برای آن در موضوع محور سوادکوه در این شهرستان و عدم استفاده بهینه و مناسب از طرح‌های گردشگری اشاره دارند و ادامه فعالیت وی با سابقه 34 ساله را هم مطرح می‌کنند.

چگونگی ادامه فعالیت بعد از موعد بازنشستگی هم موضوعی است که فرصت برای جوان‌تر‌ها را سلب می‌کند و آنان را پشت در‌های مدیریت منتظر می‌گذارد و البته این موضوع نباید نافی عملکرد‌های مناسب قرار گیرد.

با توجه به جبهه‌بندی سیاسی و اجتماعی در شهرستان سوادکوه‌شمالی و با نگاهی به افق‌های توسعه این شهرستان باید به این موضوع مهم توجه کرد که کنش‌ها و واکنش‌های سیاسی در زمان تغییر یا تثبیت دولت‌ها موضوعی متعارف است ولی توجه به اذهان و افکار عمومی باید به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد؛ تنش سیاسی هیچ‌گاه به نفع توسعه نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه