English

جشنواره کتابخوانی رضوی بارقه‌های امید را برای کتابخوانی مردم زنده می‌کند

استاندار مازندران گفت:در روزگاری که متاسفانه مهجوریت کتاب محسوس است، جشنواره رضوی بارقه‌های امید را برای کتابخوانی مردم زنده می‌کند.

جشنواره کتابخوانی رضوی بارقه‌های امید را برای کتابخوانی مردم زنده می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج،ربیع فلاح جلودار در جلسه اعضای جشنواره کتابخوانی رضوی، اظهار داشت: محبت مردم به امام رضا(ع) سبب استقبال از این جشنواره است.

وی افزود: علاقه و محبتی که از امام رضا(ع) در دل شیعیان از اوان کودکی وجود دارد نیاز به اثبات ندارد. محبتِ با معرفت بوده که منجر به زیارت و نجوا و دعا و استجابت می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه خیل عظیم زائران امام رضا(ع) نشان دهنده غلیان عواطف و احساسات و شور توأم با شعور ملتی است که قدر خاندان عصمت و طهارت را می‌داند، تصریح کرد: زیارت تجدید بیعتی با آنچه که مورد پسند و سفارش اهل بیت بوده، است.

فلاح با بیان اینکه باید میزان معرفت نسبت به امام هشتم را افزایش دهیم چراکه هر چه از دریای بیکران معارف آن امام بدانیم به ژرفای آن نخواهیم رسید، گفت: مطالعه کتاب‌های ارزشمندی که پیرامون شخصیت عظیم و زندگینامه سیاسی و عبادی و عرفانی هر یک از ائمه(ع) نوشته شده است، ما را در افزایش این شناخت بیشتر کمک می‌کند.

وی یادآور شد: زندگی درس آموز ائمه (ع) بدون شک بهترین الگو برای امروز انسان بوده و مطالعه کتاب‌هایی که ما را هر چه بیشتر و بهتر با ائمه (ع) آشنا کند در زمره مطالعه مفید محسوب شده و مورد سفارش موکد است.

استاندار مازندران گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی که از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پیگیری و اجرا می‌شود از جمله برنامه‌های مهمی است که زمینه‌ساز مطالعه مفید در جامعه شده و در روزگاری که متاسفانه مهجوریت کتاب محسوس است، بارقه‌های امید را برای کتابخوانی مردم زنده می‌کند.

وی تاکید کرد: محبت مردم به امام رضا(ع) سبب استقبال از جشنواره کتابخوانی رضوی خواهد شد و کتاب‌هایی که برای رده‌های مختلف سنی در مورد امام رضا(ع) در نظر گرفته شده زمینه را برای فراگیر شدن استقبال مردمی فراهم می‌کند.

فلاح اظهار امیدواری کرد: در استان مازندران که از دیرباز مردمانش زبانزد عشق به امام رضا(ع) بوده، شاهد استقبال خوبی از این جشنواره باشیم و در جمع‌های خانوادگی، کتابخوانی به ویژه مطالعه کتاب‌های این جشنواره باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه