English

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران:

مخاطرات زیست‌محیطی قله دماوند را تهدید می‌کند

حسین‌علی ابراهیمی کارنامی با بیان اینکه یکی از مشکلات و مخاطرات در دماوند گردشگری ناآگاهانه در محیط زیست است، بیان کرد: وجود معادن غیرمجاز پای کوه و چرای بی‌رویه دام باعث می‌شود تا دماوند از بین برود.

مخاطرات زیست‌محیطی قله دماوند را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران با اشاره به اینکه قله دماوند نخستین اثر طبیعی کشور به عنوان بام ایران در منطقه لاریجان شهرستان آمل باعث افتخار ایرانی‌ها است،افزود: قله دماوند نماد ایران بوده و دارای زیبایی و ظرفیت‌های فوق‌العاده است.

ابراهیمی کارنامی با اعلام اینکه مخاطرات زیادی دماوند را تهدید می‌کند که بخشی از مخاطرات زیست‌محیطی است، اظهار کرد: دماوند و ارتفاعات البرز در آب و هوای این استان بسیار مؤثر است.

این مسؤول با بیان اینکه یکی از مشکلات و مخاطرات در دماوند گردشگری ناآگاهانه در محیط زیست است، بیان کرد: وجود معادن غیرمجاز پای کوه و چرای بی‌رویه دام باعث می‌شود تا دماوند از بین برود.

ابراهیمی با بیان اینکه برای حفاظت از دماوند نیاز به اطلاع‌رسانی دقیق و جامع داریم، ادامه داد: تعداد مأموران محیط زیست محدود بوده ولی مشکلات بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اینکه کوهنوردان انسان‌های وارسته، پاک و با برنامه هستند، بیان کرد: بسیاری از ورزشکاران در قالب تیم‌های کوهنوردی حفاظت از محیط زیست را در اولویت دارند و برای حفظ دماوند و محیط اطراف آن سختی را به جان می‌خرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام ایجاد کارگروه‌های حفاظت از قله دماوند از سوی ورزشکاران و ایجاد سازمان‌های مردم‌نهاد، یادآور شد: باید در زمینه حفاظت از دماوند بیشتر فرهنگ‌سازی شود.

این مسؤول با بیان اینکه زباله از مسائل جدی در مازندران است که شهرستان آمل هم با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند، افزود: باید این مطالبات مردم با جدیت از سوی مسوولان پیگیری شود.

ابراهیمی گفت: بحث جاده‌سازی و تغییر کاربری هم دیگر مشکلات موجود در مقابل محیط زیست است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی