English

شرق مازندران عاری از آلودگی تب کنگو / دامداران همچنان مراقب باشند

فرماندار بهشهر با اعلام این که تاکنون مورد مشکوکی از وجود بیماری تب کریمه کنگو در شرق استان مازندران گزارش نشده است ، از مردم منطقه بویژه دامداران خواست تا همچنان مراقبت های بهداشتی را جدی بگیرند.

شرق مازندران عاری از آلودگی تب کنگو / دامداران همچنان مراقب باشند

به گزارش خبرگزاری موج، سید خالق سجادی در جلسه ستاد پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو بیان داشت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مشکوکی از بیماری تب کریمه کنگو در بهشهر و یا دیگر مناطق شرق مازندران گزارش نشده است و هیچ بیماری هم با علایم این بیماری به بیمارستان های منطفه مراجعه نکرده است.

وی گفت: این که مورد مشکوکی از این بیماری در بهشهر و شرق مازندران گزارش نشده نشانگر مراقبت و دقت مردم از جمله دامداران و قصابان و تلاش مجموعه عوامل دامپزشکی و شبکه بهداشت است.

سجادی با اشاره به نبود کشتارگاه صنعتی در منطقه ، کشتار سنتی و خانگی دام را از موارد تهدید شیوع بیماری برشمرد و تاکید کرد: انتظار ما از مردم این است که گوشت مورد نیاز خود را تنها از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی استان تهیه کنند.

فرماندار بهشهر بر ضرورت آموزش و اطلاع رسانی در باره بیماری تب کریمه کنگو در دام ها و انسان ها تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی بویژه در گروه های در معرض خطر نظیر دامداران، کارکنان کشتارگاهها، سلاخان، قصابان، کشاورزان و بخصوص روستاییان و آموزش آنان برای شناخت بیشتر علائم بیماری و چگونگی مقابله با آن از ضرورت هاست.

وی با تاکید بر بازرسی های منظم از رستوران ها و قصابی ها افزود: این بیماری بیشتر در بین افرادی است که با گوشت و دام سر و کاردارند و لذا باید ضمن رعایت کامل بهداشت ، کشتار بهداشتی و همچنین توزیع مواد گوشتی سالم به طور جدی کنترل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه