English

اجرای منشور حقوق شهروندی در میان مردم امید و نشاط ایجاد می‌کند

یک استاد دانشگاه بیان داشت:اجرای منشور حقوق شهروندی در میان مردم امید و نشاط ایجاد می‌کند و یک امنیت خاطری را برای ملت به ارمغان می‌آورد.

اجرای منشور حقوق شهروندی در میان مردم امید و نشاط ایجاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، امیر حجازی در گفت و گویی گفت: امروز رعایت حقوق شهروندی از الزامات دولت تدبیر و امید و شخص رئیس جمهوری برای دستگاه‌های اجرایی است.

وی ادامه داد: منشور حقوق شهروندی با جامعیتی که دارد قابلیت تبدیل شدن به گفتمان غالب اجتماعی را دارد و باید برای تحقق آن الزامات و ضرورت‌ها در ادارات ایجاد و توجه شود تا همه به اجرای حقوق شهروندی متعهد شوند.

دکتر حجازی به استفاده از ظرفیت فکری صاحب‌نظران برای اجرای حقوق شهروندی تأکید کرد و گفت: ممکن است تعارضات و موانع احتمالی در مسیر اجرای حقوق شهروندی وجود داشته باشد که حضور صاحب‌نظران و سازمان‌های مردم‌نهاد در این حوزه کمک‌کننده است.

این استاد دانشگاه، فلسفه تشکل‌های اجتماعی را جلب مشارکت مردم و پیگیری حقوق آنان دانست و بیان کرد: لازم است جمعی از تشکل‌های فعال را که آمادگی فعالیّت در این حوزه برای آنها مقدور است حمایت و در بحث آموزش آنان و آموزش جامعه عمل کرد.

وی تصریح کرد: اجرای منشور حقوق شهروندی در میان مردم امید و نشاط ایجاد می‌کند و یک امنیت خاطری را برای ملت به ارمغان می‌آورد و سیستم‌های دولتی به نوعی مکلف می‌شوند که به مردم پاسخگو باشند.

حجازی به نقش شهرداری‌ها و پتانسیل تبلیغات محیطی در آگاهی‌رسانی به مردم اشاره کرد و با تأکید به نقش رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های مجازی در تبیین حقوق شهروندی، استفاده از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی را از ضرورت‌های آگاهی‌بخشی به جامعه و ترویج حقوق شهروندی بیان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه