English

تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخاباتی نادیده گرفتن قانون است

عضو هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی آمل با اشاره به اینکه تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخاباتی نادیده گرفتن قانون است، گفت: هر گونه تبلیغات حقیقی و مجازی انتخاباتی از سوی کاندیداهای احتمالی، هواداران و رسانه‌ها ممنوع است.

تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخاباتی نادیده گرفتن قانون است

به گزارش خبرگزاری موج، عباس اقوامی‌آملی، در مورد ایجاد شبهه و دادن نسبت‌های به دور از اخلاق در فضای مجازی، اظهار کرد: تبلیغات زودهنگام نادیده گرفتن قانون است زیرا انتظار می‌رود کاندیداها در چارچوب قانون و صداقت بیان و عمل به همراه رعایت حق‌الناس از تبلیغات زودهنگام انتخاباتی پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه تبلیغات زودتر از موعد بحث حاشیه‌ای و غیرضروری را این روزها رواج داده است، افزود: این امر باعث شده تا افکار عمومی مسموم شود و نارضایتی شهروندان را به همراه داشته باشد.

اقوامی آملی با بیان اینکه مردم با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری فضای انتخاباتی موجود را رصد می‌کنند و خواستار رعایت حق‌الناس از سوی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مباحث تبلیغاتی هستند، یادآور شد: با توجه به اینکه زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی مشخص است برخی نامزدها، فعالیت‌های تبلیغاتی و زودهنگام را در فضای مجازی و واقعی با برگزاری نشست‌‌ها و میتینگ‌ها به‌صورت علنی و غیرعلنی آغاز کردند که این امر خلاف قانون است و تلاش داریم در این بین حقوق مردم رعایت شده و حق‌الناس تضییع نشود.

عضو هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاهای آمل با اشاره به اینکه تا زمانی که آگهی انتخابات از طریق مراجع قانونی صادر نشده هر گونه تبلیغات انتخاباتی به صورت حقیقی و مجازی از سوی کاندیداهای احتمالی، هواداران و رسانه‌ها ممنوع است، خاطرنشان کرد: همه نامزدها باید به قانون احترام بگذارند زیرا نامزدها افرادی هستند که در آینده برای پارلمان شهری قانونگذار هستند و باید قانون‌مندی خود را به آحاد مردم جامعه نشان دهند.

این مسوول ادامه داد: قانون‌مداری کاندیداها احترام به ضوابط و مقررات انتخابات است.

اقوامی‌آملی با اشاره به اینکه با شروع تبلیغات غیررسمی انتخابات شورای شهر و روستا، آفت زیان‌بار بداخلاقی‌ها و فروش آخرت به دنیای دیگران به عنوان مصداق نقض صداقت مشهود است، یادآور شد: از داوطلبان انتظار داریم که مُر قانون را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اسباب تهدیدکننده انتخابات، بی‌اخلاقی‌ها در تبلیغات زودهنگام است، افزود: متأسفانه در فعالیت‌های تبلیغاتی هواداران و کاندیداها آنقدر مشغول دیدارها و بروز احساسات هستند که دیگر حواس‌شان به مراعات اصول اخلاقی و آداب اسلامی نیست پس باید در زمینه انتخابات مراقب باشیم و از بداخلاقی‌ها دست برداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه