English

ماندآبی اراضی کشاورزی مشکل جدی سیمرغ است

فرماندار سیمرغ با اشاره به اینکه ماندآبی اراضی کشاورزی مشکل جدی این شهرستان است، گفت: این موضوع باعثمی‌شود نتوانیم از اراضی کشاورزی که به لحاظ کیفیت جزو خاک درجه‌ یک و حاصل‎خیز استان است حداکثر بهره را ببریم.

به گزارش خبرگزاری موج،فرج‌اله یدالله‌پوربا تأکید بر اینکه یکی از محورهای جدی و اصلی توسعه شهرستان سیمرغ توجه به بخش کشاورزی است، اظهار کرد: این انتظار وجود دارد به این مشکل جدی یعنی بحثماندآبی توجه شود و برای حل این مشکل نیاز به اجرای طرح جامع زهکش در شهرستان است.

این مسؤول ادامه داد: این برنامه جزو پیگیری‌هایی بود که در سفر ریاست محترم جمهور به استان مطرح شد و مکاتباتی به‌اتفاق امام‌جمعه و نمایندگان محترم وقت شهرستان انجام شد که تا امروز به نتیجه نرسیده است و این انتظار راداریم این کار عملیاتی شود و خط احداثزهکش از میدان شهید کشوری تا انتهای حوزه شهرستان سیمرغ به سمت بهنمیر و نهایتاً انتقال به کانال تالار رخ دهد که بر اساس برآورد جهاد کشاورزی به حدود ۴٫۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

یدالله‌پور با اشاره به اینکه اعتبارات استانی پاسخگوی این پروژه‌ها نیست و نیاز به اعتبار ملی دارد، تصریح کرد: این اطمینان رادارم که اگر مشکل زهکش و مشکل ماندآبی اراضی شهرستان حل شود مردم عزیز شهرستان می‌توانند از اراضی کشاورزی خود برداشت چندباره داشته باشند درحالی‌که امروز می‌بینیم در فصل برداشت مردم در برداشت یک‌باره دچار مشکل هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ بیش از یک کیلومتر احداثزهکش را در ضلع غربی اراضی کشاورزی شهرستان در روستای برج‌خیل داشتیم و این کار انجام شد اما بحثاحداثایستگاه پمپاژ ناتمام مانده که اعتبار بالای ۴۰۰ میلیون تومان را لازم دارد که در توان استان نیست و نیاز به اعتبار ملی دارد.

فرماندار سیمرغ خاطرنشان کرد: با اعلام پروژه‌ای از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی در هفته دولت سال جاری شاهد افتتاح ۲۳ پروژه با هزینه‌کرد اعتبار بیش از ۱۰۷ میلیارد ریال در شهرستان داریم، ضمن اینکه در کنار بحثافتتاح آماده‌به‌کار تعداد ۸ پروژه با اعتبار اولیه پیش‌بینی‌شده بیش از ۷۵ میلیارد ریال داریم که در رأس این پروژه‌ها احداثسایت اداری شهرستان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه