English

ضرورت گسترش فرهنگ دینی و انقلابی برای مقابله با هجمه‌ها در جامعه

حجت الاسلام ناصرشکریان با بیان این که فرهنگ غرب پایه های دینی و ارزشی جامعه اسلامی را متزلزل و سست خواهد کرد، گفت: گسترش فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه برای مقابله با هجمه‌های گسترده غرب ضروری است.

ضرورت گسترش فرهنگ دینی و انقلابی برای مقابله با هجمه‌ها در جامعه

به گزارش خبرگزاری موج، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به ترویج و توسعه فرهنگ رضوی و دینی در کشور نیازمندیم، اظهار داشت: گسترش فرهنگ دینی و انقلابی به ویژه فرهنگ رضوی در جامعه برای مقابله با هجمه‌های گسترده غرب ضروری است.

وی فرهنگ سازی در سبک زندگی اهل بیت(ع) به ویژه سبک زندگی رضوی را بسیار حایز اهمیت دانست و تصریح کرد: لازم است دهه کرامت را با نمونه های اخلاقی و ارزش های انسانی سیره رضوی زینت بخشیده و جوانان و نوجوانان را بیش از گذشته با سیره امام رضا(ع) آشنا کنیم.

حجت الاسلام شکریان سیره امام رضا(ع) را بهترین الگو برای تحقق سبک زندگی اسلامی دانست و تاکید کرد: ترویج فرهنگی رضوی در ارتقا باورهای دینی مردم بسیار اثرگذار خواهد بود و فرهنگ و سیره رضوی می‌تواند بهترین الگو برای امت اسلامی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه با اشاره مجدد به اهمیت روز خبرنگار و اطلاع رسلانی و ضرورت توجه بیشتر مسئولین به این حوزه ی تخصصی و مهم و با بیان اینکه رسانه ها باید در راستای اهداف نظام گام بردارند و قالب رسانه‌های کشور انقلابی و ارزشمدار هستند، افزود: مسائل اساسی و پایه‌ای مدنظر مقام معظم رهبری در اجتماع مختلف عموم و خواص در حوزه انقلابی‌گری و انقلابی بودن باید از سوی اصحاب رسانه در جامعه ترویج و تبلیغ شود.

وی با اشاره به این که فعالیت شبکه‌ای در حوزه ترویج رهنمودهای مقام معظم رهبری امری ضروری و اساسی است، تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی رسانه‌ها باید مقوله ولایت فقیه، مهدویت، شهدا، سبک زندگی و ارزش‌های اسلامی و انقلابی را باید بیشتر در عملکرد خود برجسته‌سازی کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شهدای مدافع حرم هستی خود را برای حفظ ارزش‌های انقلاب و نظام داده‌اند، گفت: رسانه‌ها با قلم گویا و توانای خود و استفاده از جریانات فرهنگی انقلابی باید اثرگذاری داشته باشند و باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش آفرینی کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که رسانه‌های استان با قلم‌فرسایی خود با آسیب‌ها و تهاجمات فرهنگی در سواحل دریا برخورد کنند، افزود: رسانه‌های استان از چهره‌های انقلابی مازندران مصاحبه‌هایی در زمینه مقولات ارزشی و انقلابی بگیرند و چالش ها و آسیب های موجود را باید مورد نقد و بررسی قرار دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که جوانان کشورمان تشنه معارف دینی و انقلابی هستند، تصریح کرد: با توجه به تلاش های نظام سلطه در زدودن هویت دینی نسل جوان کشورمان، اما شاهدیم نسل جوان و انقلابی کشورمان همچنان در مسیر آرمان ها و ارزش های انقلاب حضور دارند.

شکریان با اشاره به جایگاه رفیع فرهنگ دینی و قرآنی در جهان، افزود: فرهنگ خمیر مایه و اصل و اساس جامعه اسلامی بوده و همه چیز باید ذیل آن قرار گیرد که باید در این راستا باید با قوت برای توسعه فرهنگی وارد کار شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که برنامه‌های دشمنان دین، نابودی کامل ارزش‌های دینی و فرزندان این مرز و بوم است، ادامه داد: متأسفانه امروز شبکه های ماهواره ای به صورت شبانه روزی در حال ساخت برنامه های خانمان سوز هستند که از بین بردن هویت دینی نسل جوان را نشانه گرفته اند.

وی با اشاره به این که وجه اشتراک این شبکه‌ها تخریب چهره اسلام و فرهنگ و دین ما است، عنوان کرد: در شرایطی که امروز اسلام ناب در دنیا جهان مدار شده است و دشمن از این مسأله بسیار هراسان است و به همین دلیل با استفاده از شبکه های ماهواره ای در جهت نابودی اسلام ناب گام بر می دارند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که راه نجات از فتنه‌ها مراجعه به آیات و روایات است، بیان داشت: هیچ حزب و قدرتی اقتدار امروز را برای ما نیاورده است بلکه این امر مرهون قرار گیری ذیل پرچم قرآن، اسلام و اهل‌بیت(ع) است.

وی با اشاره به این که همه هجمه‌های گسترده غرب به منظور تضعیف ارزش‌های دینی در کشور خلاصه شده است، گفت: میزان تلاش و سرمایه‌گذاری دشمنان در این عرصه هر روز با شیوه‌ای جدید دنبال می‌شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نسل جوان جامعه ما گروه هدف دشمنان نظام اسلامی هستند، افزود: متأسفانه هجمه های فرهنگی نظام سلطه به گونه ای جذاب و تأثیر گذار به نسل جوان ما ارائه می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه