سرخط خبرها
  • تبدیل سالن لیگ ملت های والیبال به سونا با ۳۰ درجه گرما
  • هلال‌احمر برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان ونزوئلا اعلام آمادگی کرد
  • طرح ۵۶ بندی آلمان برای ممنوعیت حضور کودکان در فضای مجازی
  • اسکورت ۴ طرفه ایران در سیاتل
  • درخشش تیم ملی المپیاد جغرافیای ایران در رقابت‌های بین‌المللی
  • قوه قضائیه: خبر ممنوعیت شعار علیه آمریکا جعلی است
  • پیر ترین زن ایران در ۱۴۰ سالگی درگذشت
  • عارف: مردم اصلی‌ترین میزبانان بدرقه آقای شهید ایران هستند
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • بازیگر سریال برکینگ بد مسلمان شد
  • ایران از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
  • وزیر ارشاد: ترامپ به چوپان دروغگو تبدیل شده
  • نایب رئیس کمیسیون کشاورزی: زمان گرانی نان نبود/ فشار نباید از جیب مردم جبران شود
  • دزدی در کمپ تیم ملی فوتبال انگلیس
  • تاج: ۵۰ هزار پرچم ایران برای سیاتل چاپ کردیم
  • دنیامالی: باید به باشکوه‌تر شدن مراسم وداع با رهبر شهید کمک کنیم
  • ۹ تیر، تشییع پیکر شهدای تفحص‌شده مدرسه شجره طیبه میناب
  • بقائی خطاب به روبیو: صلح با تداوم سیاست‌های آمریکا ممکن نیست
  • عزاداری ملی‌پوشان فوتبال ایران در شب تاسوعای حسینی
  • چاقی کودکان و نوجوانان: تهدیدی خاموش برای سلامت نسل آینده

شروع به‌کار رسمی سامانه‌ کشاورزی ۱۵۵۹ لرستان به‌عنوان اولین استان

لرستان اولین استانی در کشور است که باشگاه کشاورزان استان و سامانه‌ی تلفنی ۱۵۵۹ آن با حضور مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در مراسم افتتاحیه باشگاه کشاورزان استان بیان کرد: از مبانی اقتصاد مقاومتی دانش‌بنیان بودن پروژه‌ها یکی از مهم‌ترین آیتم‌هاست و در این باشگاه روی این موضوع تأکید می‌شود. وی اضافه کرد: در باشگاه کشاورزان مسیری که طی می‌شود به سمت استفاده بهینه از عوامل، نهاده‌ها و امکانات است و کشاورزان می‌توانند به این طریق آمار، اطلاعات و نهاده‌ها را به صورت آسانی دریافت کنند. بازدار تصریح کرد: امسال در استان پروژه‌های خوبی در دست اجراست و ۱۰۶ پروژه برای شهرستان‌ها، بخش‌ها و مراکز خدمات برنامه‌ریزی شده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: طبق اهداف و چشم‌اندازهای در نظر گرفته شده در ۴ ماهه اول سال پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم. امیدواریم که در راستای این اهداف به نحو احسن از امکانات استفاده شود. وی یادآور شد: به دنبال استفاده بهینه از امکانات موجود بخصوص در زیربخش‌های دام و طیور، باغات، زراعت و سیستم‌های نوین آبیاری هستیم و این پروژه‌ها کاملاً دست‌یافتنی هستند. بازدار ادامه داد: در مقوله محصولات زراعی امسال تا به حال ۳۵۰ هزار تن گندم تحویل مراکز خدمات استان شده‌اند و این در حالی است که سال گذشته ۳۲۰ هزار تن گندم مازاد به این مراکز تحویل داده شد. این مسوول تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر ۴۵۰ هزار تن گندم مازاد از گندمکاران استان خریداری شود و این بیش از ۴۰ درصد افزایش تولید است. همچنین جو نیز تا به حال ۸۶ هزار تن خریداری شده در حالی که تولید سال گذشته ۴۸۰۰ تن بوده است. وی گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این باشگاه در اقتصاد استان سهم چشمگیرتری داشته باشیم و در حوزه محصولات زراعی بتوانیم به اهداف خود دست یابیم. بازدار افزود: تغذیه گیاهی در استان یکی از مقوله‌های بسیار مهم است و تهیه نقشه‌ حاصلخیزی خاک استان می‌توان به کشاورز کمک کند تا با کار فنی نارسایی‌ها و کمبودهای تغذیه‌ای گیاه را فراهم آورد. باشگاه کشاورزان در این زمینه می‌تواند کمک شایانی به بخش کشاورزی کند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر