سرخط خبرها
  • مهدی مهدوی‌کیا و جرج وه‌آ در ورزشگاه دیدار ایران و بلژیک
  • تایوان؛ غول هوش مصنوعی جهان
  • از میناب تا جام جهانی؛ حضور کودکان میناب روی سکوهای جام جهانی
  • اهدای پرچم گنبد حرم مطهر حسینی، برای تکریم و بدرقه پیکر رهبر شهید
  • وزیر اقتصاد: مبلغ کالابرگ دهک‌های پایین حتما متناسب با تورم افزایش می‌یابد
  • حمایت هوادار مکزیکی از تیم ملی ایران در ورزشگاه سوفای لس آنجلس
  • وزیر اقتصاد: افزایش رقم قیمت کالا برگ ویژه ۶ دهک پایین جامعه
  • انهدام مهمات عمل نکرده دشمن در بندرعباس
  • عصبانیت ترامپ از نتانیاهو
  • عضو کمیسیون کشاورزی: قیمت آب افزایش می‌یابد
  • آینده ونس به صلح با ایران گره خورد
  • سرمربی بلژیک: برای شکست دادن ایران باید با صد درصد توان‌مان بازی کنیم
  • دریای مازندران تا سه‌شنبه تعطیل شد

نشاط و شادابی؛ از اثرات فردی نماز

یکی‌از اثرات فردی نماز روی انسان، نشاطی است که در نمازخوان‌ها وجود دارد و این نشاط در افراد بی‌نماز وجود ندارد، مخصوصاً این نشاط بعد از خواندن نماز در انسان بیشتر جلوه می‎کند و یک آرامش و رضایت خاطری به آدمی دست می‎دهد.

به گارش خبرگزاری موج، یکی‌از اثرات فردی نماز بر روی انسان، نشاطی است که در نمازخوان‌ها وجود دارد و این نشاط در افراد بی‌نماز وجود ندارد، مخصوصاً این نشاط بعد از خواندن نماز در انسان بیشتر جلوه می‎کند و یک آرامش و رضایت خاطری به آدمی دست می‎دهد البته در محیط‌ها و حالت‌های مختلف این نشاط و احساس رضایت کم و زیاد می‎شود وقتی انسان با حضور قلب نماز می‎کند و در نماز اشکی می‎ریزد و مناجاتش با حال است، بعد از نماز آرامش خاصی در خود احساس می‎نماید اما اگر نماز را با کسالت و عجله بخواند این نشاط به پایین‌ترین حد خود می‎رسد که در بحث مراتب نماز به گوشه این حالات اشاره می‎شود اما همه نمازخوان‌ها تصدیق می‎کنند که بعد از ادای نماز دچار نشاطی می‎شوند و این نشاط در سلامت جسم و روان آدمی نقش مهمی ایفا می‎کند و نبود این نشاط است که باعث افسردگی و اضطراب و ناآرامی می‎شود که این حالت‌ها در جوامع بی‌دین و بی‌نماز بیشتر به چشم می‎خورد. آیت‌الله بهجت(ره) می‎فرمودند: «کجا هستند حاکمان و ثروتمندان که ببینند لذت دو رکعت نماز از لذات آن‌ها بالاتر است». نماز و تشکر از خدای متعال یکی‌از آثار نماز انجام تشکر و قدردانی از نعمت‌های الهی است باید از خدایی که آن‌قدر به آدمی نعمت داده است که هیچ‌گاه کسی نمی‌تواند همه نعمت‌های خداوند سبحان را شماره کرد، تشکر کرد و یکی‌از بهترین راه‌های آن خواندن نماز است. وقتی خداوند سبحان به رسول خدا(ص) کوثر یعنی حضرت فاطمه(س) را عطا کرد به او فرمان داد تا در مقابل این عطا، نماز بگذارد یعنی «ما به تو کوثر را عطا کردیم.پس نماز بخوان و هنگام تکبیر‌ه الاحرام، دست‌ها را بالا ببر». ما هم باید از این الگوی حسنه یاد گرفته و برای شکر نعمت‌های پروردگار حداقل نمازهای پنج‌گانه را به‌جا آوریم که هرکه این نمازها را به‌جا آورد از شاکرین بوده و هرکه به‌جا نیاورد از کافرین و نمک‌نشناس‌ها می‌‏باشد و از آثار کافران نعمت، قطع شدن رحمت و نعمت‌های خداوند سبحان می‎باشد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر