English

موج گزارش می‌دهد؛

آهنگ «تکسوآر» با صدای علیرضا چنگیزیان منتشر شد

تازه‌ترین اثر هنرمند لرستانی علیرضا چنگیزیان با عنوان «تکسوآر» منتشر و در دسترس علاقه‌مندان به موسیقی لری قرار گرفت.

آهنگ «تکسوآر» با صدای علیرضا چنگیزیان منتشر شد

به گزارش خبرگزاری موج لرستان، اثر «تکسوآر» با شعر، آهنگ و صدای هنرمند نامدار لرستان علیرضا چنگیزیان منتشر شد.

در این تک آهنگ که به زبان لری خرم‌آبادی اجرا شده، چنگیزیان، با زبان شعر و موسیقی، به گذشته لرستان سفر کرده تا مقایسه‌ای از زندگی مردمان قوم لر در عصر گذشته با زندگی مردمان امروز دیار مفرغ و بلوط و حماسه داشته باشد.

چنگیزیان اگرچه سالهاست خرم‌آباد را ترک کرده و در تهران ساکن است اما، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار موج که گزارش کامل آن به زودی در دسترس علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر لرستان قرار می‌گیرد، تصریح کرده: زندگی پر از فراز و نشیب‌هایی است که مسیر زندگی هر انسانی را با تغییرات گوناگونی روبرو می‌کند، لذا اگرچه از سرزمین پدری دورم اما، همواره روح و دلم با هم استانی‌ها و همشهریان عزیزی است که بیش از 3 دهه، من را مورد لطف و عنایت خود قرار داده‌اند.

تکسوآر را می‌توان روایتی ساده و بی‌آلایش از سرنوشت قوم لر دانست، نگاهی همزادپندارانه به شرایط اجتماعی، اقتصادی، هنری و ... لرستان که چنگیزیان و همکاران هنرمندش به زیبایی توانسته‌اند آن را با زبان هنر، در استودیو انوش خرم‌آباد، تبیین کنند.

تنظیم اثر تکسوآر و نوازندگی سنتور آن را حمید حافظی بر عهده داشته تا با نوای سرنای احسان عبدی پور نوازنده چیره‌دست سازهای بادی کشور، هارمونی ویژه‌ای میان سازهای سنتی و محلی پدید آورد.

اما نوای تنبک شهاب خاکسار آنچنان در «تکسوآر» خودنمایی می‌کند که گویی صدای رامپ رامپ پای اسب دلیر مردی از دیار لرستان است که با درآمیختگی با کمانچه مهران ترک زبان، دلبری صدای عود مهران رنجبر و دهل نوازی سام ابدالی، سعی دارد اصالت و داشته‌های دیروز قوم لر را به رخ کشیده و لزوم بالندی مردمان عصر حاضر این دیار را فریاد بزند.

حال که تکسوآر به موسیقی لرستان پای نهاده است، خبرگزاری موج، این اثر موسیقایی را به وجود شما مخاطبان گرامی تقدیم می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    عالی بود 👌

  • ناشناس

    واقعا عالی بود دمت گرم

  • ناشناس

    اون ساز آخر اهنگ رو خراب کرده خیلی زیاده باید کوتاه باشه.

  • ناشناس

    واقعا عاااالی بود