English

خطیب جمعه خرم آباد:

مدیریت صحیح سیل لرستان از افزایش تلفات جلوگیری کرد

خطیب جمعه خرم آباد، گفت: مدیریت صحیح سیل اخیر در لرستان باعث شد تا از تلفات انسانی جلوگیری شود.

مدیریت صحیح سیل لرستان از افزایش تلفات جلوگیری کرد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلی الغدیر این شهرستان اظهار داشت: خسارات سیل اخیر بیشتر از حد تصور است و بسیاری از زیرساخت ها دچار خسارت جدی شده و بسیاری از راه های روستایی قطع است و برخی از مردم از امکانات بهره مند نیستند، لذا دولت باید اعتبار لازم برای جبران خسارات ناشی از سیل را پرداخت کند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه مردم نوع دوستی خود را در سیل اخیر نشان داده و پای کار بودند و اکنون نیز درحال کمک رسانی به هموطنان خود هستند، ادامه داد: باید با روحیه جهادی در شرایط بحران برخورد شود چراکه توان جلوگیری از حوادث طبیعی وجود ندارد اما می توان خسارات را کاهش داد.

نماینده ولی فقیه در لرستان از مسئولان خواست در برابر حوادث طبیعی آمادگی لازم را داشته باشند و مردم نیز به هشدارها توجه کنند.

خطیب جمعه خرم آباد، تصریح کرد: یکی از عوامل سیل ویرانگر دست اندازی به طبیعت است، جنگل ها و پوشش های گیاهی را از بین برده ایم و این گونه به مشکل خورده ایم و فرهنگ احترام به طبیعت باید نهادینه شود.

امام جمعه خرم آباد، گفت: خوشبختانه مدیریت صحیح باعث شد تا تلفات جانی کاهش یابد، لذا این مهم قابل تقدیر است.

به رسمیت شناختن بلندی های جولان توسط رئیس جمهور آمریکا مشروعیت ندارد

آیت الله میرعمادی در فراز دیگری از خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: اقدام جنایتکارانه رییس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن بلندی های جولان نزد جهانیان مشروعیت ندارد.

میرعمادی، گفت: بلندی های جولان بخشی از سرزمین مردم سوریه بوده و رییس جمهور قانون شکن آمریکا این قانون شکنی را به رسمیت شناخته و جای تعجب دارد که دنیا در حال نظاره است.

وی با بیان اینکه ترامپ قوانین بین المللی را نقض می کند افزود: مرزهای کشورها باید رعایت شود اما ترامپ به این موضوع توجهی ندارد و هیچگونه محدودیتی برای خود قائل نیست و از عهدنامه ها خارج می شود، ترامپ پایبند هیچ قانونی نیست.

آیت الله میرعمادی بیان کرد: باید نهادهای بین المللی در برابر آمریکا اقدام جدی کرده و این اقدام و به رسمیت شناختن در نزد مردم جهان هیچ مشروعیتی ندارد.

پیش بینی رهبری محقق خواهد شد

امام جمعه خرم آباد گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری پیش بینی کرده اند تا 25 سال آینده چیزی از اسرائیل باقی نخواهد ماند و اسلام بر آن منطقه حاکم خواهد شد. لذا ضمن محکوم کردن این اقدام اعلام می کنیم که جامعه جهانی باید در برابر زیاده خواهی آمریکا بایستد و در غیر اینصورت مقاومت اسلامی دست بکار خواهد شد و منطقه فلسطین اشغالی را از دست جنایتکاران آزاد خواهد کرد.

جمهوریت نظام از اسلامیت آن جدا نیست

امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: 12فروردین روز همه پرسی مردم برای تعیین نوع حکومت پس از پیروزی انقلاب بوده مردم با رای خود جمهوری اسلامی را انتخاب کردند. جمهوریت از اسلامیت جدا نیست در حالی که عده ای می خواهند آن را جدا فرض کنند، علی ایحال انقلاب با حضور مردم شکل گرفته و نباید میان جمهوریت و اسلامیت تفکیک قائل شد.

طبیعت، میراث ما برای نسل های آینده است

آیت الله میرعمادی با اشاره به 13 فروردین روز طبیعت اظهار کرد: طبیعت نشانه ای از نشانه های خدا است و امانت الهی بوده و باید این امانت را حفظ کنیم همچنین باید در برابر آن شاکر باشیم.

وی گفت: باید از طبیعت به نحو صحیح استفاده کنیم و طبیعت را از بین نبریم چراکه میراث ما برای برای نسل های آینده است.

وی ادامه داد: یکی از عوامل سیل ویرانگر دست اندازی به طبیعت است، جنگل ها و پوشش های گیاهی را از بین برده ایم و این گونه به مشکل خورده ایم و فرهنگ احترام به طبیعت باید نهادینه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر