English

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سفر به لرستان:

سرانه مطالعه در ایران کمتر از ۲۰ دقیقه است

معاون مشارکت‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سفر به خرم‌آباد، از پایین بودن سرانه مطالعه در ایران خبر داد.

سرانه مطالعه در ایران کمتر از 20 دقیقه است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، حسام قربانعلی در آئین نکوداشت هفته کتاب و کتابخوانی که در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: متاسفانه، سرانه مطالعه در ایران کمتر از 20 دقیقه است.

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به تاثیر فضای مجازی بر کتاب و کتابخوانی گفت: فضای مجازی جایگاه خاص خود را دارد و نباید این تلقی ایجاد شود که با دسترسی به این فضا دیگر نیاز به کتاب و مطالعه لازم نیست.

وی، تصریح کرد: آمارها حکایت از این دارد که ما خیلی اهل علم و دانش و مطالعه نیستیم، لذا ابتدا باید در بخش‌های سیاست‌گذاری بسترهای مطالعه و کتابخوانی مهیا شود و مسوولین در ایجاد اشتیاق به کتابخوانی تلاش کنند.

کتابداران باید در قامت یک فعال فرهنگی ظاهر شوند

حسام قربانعلی، گفت: کتابخانه‌ها می توانند مکانی برای آموزش در زمینه فرهنگ عمومی در بخش های مختلف باشند و یک کتابدار باید در نقش یک فعال فرهنگی ظاهر شود و با مطالعه و کتابخوانی بطور مداوم اطلاعات خود را به روز کند.

معاون مشارکت‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در پایان تاکید کرد: نهاد کتابخانه‌ها بیش از شش هزار و 500 پرسنل، سه هزار و 545 کتابخانه و یک هزار و 110 انجمن دارد.

در هفته کتاب لرستان، بیش از 380 برنامه فرهنگی اجرا شده است

گفتنی است در ادامه این آئین، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان نیز، گفت: در هفته کتاب لرستان، بیش از 380 برنامه فرهنگی مرتبط با کتاب و کتابخوانی در استان برگزار شده است.

فرشته طهماسبی، افزود: در مناطق روستایی سعی شد از ظرفیت‌های فرهنگی بومی و محلی و استفاده از اشعار و ادبیات محلی استفاده تا مردم بیشتر به کتاب و کتابخوانی تشویق شوند.

طهماسبی، ادامه داد: در شهرستان های مختلف استان طی هفته گذشته برنامه های فرهنگی متنوعی در خصوص کتاب و کتابخوانی برگزار شد که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت از جمله این برنامه‌ها جشن شاهنامه خوانی در ازنا و جشنواره شعر بختیاری در الیگودرز بود.

وی، گفت: در شرایطی که نگرانی های زیادی در مورد آسیب های فضای مجازی وجود دارد می توان با تقویت برنامه های فرهنگی متنوع که مورد علاقه و استقبال واقع می شود تهدیدهای فضای مجازی را کاهش داد.

گفتنی است در این آئین از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی لرستان تقدیر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر