English

رییس کل دادگستری استان قزوین:

در سال گذشته ۲۷۱ زندانی جرایم غیرعمد در قزوین آزاد شدند

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: در سال گذشته 271 زندانی با رقم بدهی بالغ بر 2 هزار و 160 میلیارد ریال از بند حبس رهایی یافتند.

در سال گذشته ۲۷۱ زندانی جرایم غیرعمد در قزوین آزاد شدند
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، علی شعبانی رییس کل دادگستری استان قزوین در این خصوص اظهار کرد: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه و به منظور کاهش جمعیت کیفری ،  ۲۷۱ زندانی شامل ۲۵۱ نفر مرد و ۲۰ نفر زن با رقم بدهی بالغ بر 2 هزار و 160 میلیارد ریال در سال گذشته از بند حبس رهایی یافته اند که رقم بدهی در مقایسه با سال قبل ۶۸ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سرانه بدهی زندانیان با افزایش دوبرابری به مبلغ ۸ میلیارد ریال رسیده است. افزود: مبلغ 672 میلیارد ریال از کل بدهی با همیاری و گذشت طلبکاران از اصل محکومُ به کسر شده ، 123میلیارد ریال بصورت کمک بلاعوض، ۱۷۲ میلیارد ریال در قالب وام قرض الحسنه و ۶۴ میلیارد ریال نیز توسط خانواده زندانیان به شکات پرونده ها پرداخت شده و مبلغ ۱۲ میلیارد ریال نیز بابت دیه زندانیان تصادفی توسط صندوق تامین خسارتهای بدنی به حساب دادگستری استان واریز شده است.

 در ادامه این مراسم حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین نیز خبر داد: همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) و در بازدیدی که به همراه معاونین  و مدیر کل سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی از زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت قزوین داشتیم، ۱۷ زندانی دارای شرایط لازم از ارفاقات قانونی برخوردار شده و در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) آزاد شدند.

وی در پایان از تمام خیران دعوت کرد تا در این اقدام خیرخواهانه برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد با ستاد دیه استان همکاری داشته باشند تا به برکت ماه مبارک رمضان   تعداد دیگری از این زندانیان نیز از نعمت آزادی برخوردار شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه