English

فعال اقتصادی در جمع اهالی صنعت و معدن استان قزوین:

در چند سال اخیر شاهد پمپاژ مدیران محافظه‌کار به فضای مدیریتی این استان بودیم

فعال اقتصادی در جمع اهالی صنعت و معدن استان قزوین گفت:از طرفی در چند سال اخیر شاهد پمپاژ مدیران ترسو و محافظه‌کار به فضای مدیریتی این استان بودیم که باید این رویه عوض شده و مدیرانی جسور و خلاق جای مدیران محافظه‌کار با نگاه کلیشه‌ای را بگیرند.

در چند سال اخیر شاهد پمپاژ مدیران محافظه‌کار به فضای مدیریتی این استان بودیم
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، مرتضی محمودی، فعال اقتصادی در جمع اهالی صنعت و معدن استان قزوین با اشاره به فساد 3.7 میلیارد دلاری در موضوع چای دبش گفت: متأسفانه با وجود شعارهای ضدفساد دولت سیزدهم شاهد به غارت رفتن منابع ارزی در ماجرای چای بش بودیم که ریشه چنین غارت‌هایی را باید در وجود دلار چندنرخی جست‌وجو کرد.

وی اضافه کرد: وقتی دلار را ارزان از صادرکننده خریده و 15 هزار تومان زیر قیمت بازار به واردکننده می‌فروشیم، همین رانت 15 هزار تومانی هر کسی را وسوسه می‌کند که تقاضای ارز برای واردات کند و بنابراین فساد چای دبش تا زمانی که ارز چندنرخی و نیمایی داریم، پابرجا خواهد بود و چاره‌ای جز آزادسازی کامل قیمت ارز نداریم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در این دیار ریشه مشکلات استان قزوین را مدیریت غیربومی و ناآشنا با زیست‌بوم استان دانست و گفت:‌ قزوین باید مدیرانی داشته باشد که زیر و بم و جغرافیای مشکلات، مطالبات و ظرفیت‌های استان را مانند کف دست بلد باشند.

محمودی ادامه داد: از طرفی در چند سال اخیر شاهد پمپاژ مدیران ترسو و محافظه‌کار به فضای مدیریتی این استان بودیم که باید این رویه عوض شده و مدیرانی جسور و خلاق جای مدیران محافظه‌کار با نگاه کلیشه‌ای را بگیرند.

این فعال اقتصادی همچنین با اشاره به مسائل پیرامون زیست کارگران در شهرک اندیشه گفت:‌ اینکه اهالی این شهرک تقاضای یک ‌طبقه تراکم ساخت‌وساز دارند و با درهای بسته شهرداری و معاونت عمرانی استاندار مواجه می‌شوند، نشان‌دهنده رویکرد ضدمردمی مدیران مدعی مردمی بودن است.

وی افزود:‌ متأسفانه شهرک اندیشه که می‌تواند پیشران توسعه شهری در قزوین باشد، گرفتار تنگ‌نظری برخی مسئولان در سطح شهرداری، شورای شهر و معاونت عمرانی استانداری شده و معلوم نیست چرا به بافت فرسوده یک‌طبقه تراکم اضافه می‌شود، اما به شهرک اندیشه یک بافت نوساز است، این موضوع تعلق نمی‌گیرد.

وی در پایان به مشکلات حوزه گردشگری استان قزوین اشاره کرد و گفت: اینکه می‌بینیم قزوین در یک‌قدمی تهران هنوز برای گردشگران جایی ناشناخته است، به خاطر وجود مدیرکلی است که بیشتر از کار تخصصی به دنبال سیاست‌بازی است.

محمودی اضافه کرد: چرا در شرایطی که قزوین مملو از هنرمندان مستندساز و فیلمساز است، مدیرکل میراث فرهنگی برای ساخت مستند 15 میلیاردی توسط یک مستندساز زنجانی خود را به آب و آتش می‌زند و با برخی اعضای شورای شهر لابی می‌کند. جالب اینکه در این میان اعتراض هنرمندان هم شنیده نمی‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه