English

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

کشاورزان از کشت محصولات آب بر در مزارع خودداری کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به بحران آب و کمبود منابع آبی در استان، کشاورزان از کشت محصولات پرآب بر در اراضی کشاورزی استان جدا خودداری کنند.

کشاورزان از کشت محصولات آب بر در مزارع  خودداری کنند
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در راستای رعایت الگوی کشت کشاورزان از کشت محصولات پرآب بر مانند گوجه فرنگی و خربزه و هندوانه در مزارع کشاورزی استان خودداری کنند.

وی  نقش کارشناسان بخش کشاورزی در ارائه توصیه های فنی به کشاورزان و بهره برداران برای رعایت الگوی کشت در مزارع را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: عوامل فروش بذر و کارشناسان فنی می توانند هزینه بر بودن کشت محصولات یاد شده را به کشاورزان یادآوری کنند.

راه انجام خاطر نشان کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها با حمایت دستگاههای مربوطه بایستی با انتقال آب از چاهها به مزارع دور دست جهت کشت محصولات پر آب  مقابله جدی انجام دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بنرهای اخطار عمومی با محوریت ممنوعیت کشت محصولات پرآب بر خارج از الگوی کشت استان در مزارع تحت پوشش منابع آبی غیرمجاز و عدم تخصیص نهاده ها به این کشت ها در سال زراعی جاری جهت اطلاع رسانی مناسب به کشاورزان تهیه شده  است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه