English

رییس کمیسیون مالی شورای شهر قزوین :

شهرداری در تملک و احیای بناهای تاریخی شهر ،مشابه سرای سعدالسلطنه اهتمام جدی داشته باشد

رئیس کمیسیون مالی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای شهر قزوین گفت:در شهر قزوین بناها و سراهای تاریخی زیادی داریم که بلاتکلیف و متروکه به حال خود رها شده اند؛ضرورت دارد تا شهرداری در تملک و احیای آنها مشابه اقدامی که برای بهسازی سرای سعدالسلطنه انجام شده است، اهتمام جدی داشته باشد.

شهرداری در تملک و احیای بناهای تاریخی شهر ،مشابه سرای سعدالسلطنه اهتمام جدی داشته باشد
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، ولی چگینی رییس کمیسیون مالی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای شهر قزوین، در جلسه بررسی بودجه سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری در سال آینده با بیان این که  احیا و بازسازی مکان‌های تاریخی محور توسعه گردشگری شهر است اظهار کرد: بناهای تاریخی نشانه اصالت، فرهنگ و تمدن هر شهر هستند و در این میان بازسازی و مرمت آثار تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است. 

 وی افزود: در سالهای اخیر در حوزه احیای سراهای تاریخی کوتاهی شده است و لذا ضرورت دارد تا شورا و شهرداری قزوین با مشارکت سایر ارگانهای مربوطه به احیای سراهای تاریخی مانند قیصریه ،وزیر و حاج رضا بپردازد. 

 چگینی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تنها مکان فاخر و آبرومند شهر که توجه گردشگران خارحی وداخلی را به خود جلب کرده است سرای سعدالسلطنه است که رهاورد تفکر و نگرش خوب مدیران قبلی به حوزه گردشگری و حفظ آثار تاریخی می باشد. 

 به گفته وی لازم است تا طرحهایی همچون احیای سعدالسلطنه برای سرای های تاریخی دیگر شهر مطالعه و  وارد فاز اجرایی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه