English

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین:

عملیات اجرایی سد نهب به عنوان اولین و بزرگترین سد استان قزوین آماده بهره برداری می باشد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: عملیات اجرایی سد نهب به عنوان اولین و بزرگترین سد استان قزوین به ظرفیت 120 میلیون مترمکعب به پایان رسیده و این سد آماده افتتاح و بهره برداری می باشد.

عملیات اجرایی سد نهب به عنوان اولین و بزرگترین سد استان قزوین آماده بهره برداری می باشد
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: پروژه های عمرانی و زیربنایی بزرگ و مهمی توسط عوامل شرکت در حال اجرا می باشد که می تواند ضمن امیدآفرینی در سطح جامعه سبب توسعه، آبادانی و افزایش اشتغال در استان گردد.

وی افزود: یکی از این پروژه ها  احداث سد مخزنی نهب روی رودخانه خرود است که خوشبختانه عملیات اجرایی این سد به عنوان اولین و بزرگترین سد استان به ظرفیت 120 میلیون مترمکعب به پایان رسیده و سد آماده افتتاح و بهره برداری می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره به اهداف ساخت سد نهب گفت: مهمترین هدف احداث این سد تنظیم 80 میلیون مترمکعب آب برای آبیاری اراضی کشاورزی به وسعت 36 هزار و 800 هکتار می باشد که می تواند موجب بهبود کشاورزی در منطقه شود.

وی همچنین از مهار سیلاب های فصلی رودخانه خررود و تامین حق آبه محیط زیست و تغذیه مصنوعی بعنوان دیگر اهداف ساخت سد نهب یاد کرد.

ستوده به عملیات اجرایی سد بالاخانلو نیز اشاره کرد و عنوان داشت: سد بالاخانلو با هدف تامین آب شرب ۵ شهر و 30 روستای جنوب استان بر روی رودخانه حاجی عرب در حال احداث می باشد و در حال حاضر نیز پیشرفتی در حدود 83 درصد دارد و با تلاش شبانه روزی این سد تا پایان سال جاری آماده آبگیری می شود.

وی اضافه کرد: اقدامات لازم جهت آغاز عملیات اجرایی احداث تصفیه خانه و خط انتقال این سد نیز انجام شده و و پیمانکار پروژه انتخاب شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین در خصوص شبکه آبیاری سد نهب گفت: خط اصلی این پروژه 25 کیلومتر می باشد که در حال حاضر 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 7 کیلومتر ابتدایی آن آماده بهره برداری می باشد. همچنین عملیات اجرایی احداث کانال های درجه 1 و 2 این شبکه آبیاری نیز امسال آغاز شده است.

وی همچین یادآور شد: عملیات اجرایی راه جایگزین روستای شیزر به طول 3.7 کیلومتر تمام شده و این مسیر نیز آماده بهره برداری است.

ستوده در بخش پایانی صحبت های خود در خصوص طرح آبرسانی از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان تصریح کرد: فاز اول این پروژه با هدف تامین آب شرب سالم و گوارا برای آبیک در مرداد ماه سال گذشته با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی فاز دوم این طرح نیز با هدف تامین آب شرب شهرهای محمدیه و مهرگان به زودی آغاز می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه