English

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین:

قالب های جدید اطلاع رسانی در نهادینه شدن کار تاثیرگذار است

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: قالب های جدید اطلاع رسانی در نهادینه شدن کار تاثیرگذار است و جهت اشاعه فرهنگ موضوعات مهم اجتماعی استفاده از ظرفیت های هنری ضروری است.

قالب های جدید اطلاع رسانی در نهادینه شدن کار تاثیرگذار است
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، در مراسمی با حضور شعبانیان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، حجتی پور مدیرعامل شرکت گاز استان از سریال پویانمایی ساخت و ساز سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین رونمایی شد. 

علی حجتی پور در این مراسم اظهارداشت: قالب های جدید اطلاع رسانی در نهادینه شدن کار تاثیرگذار است و جهت اشاعه فرهنگ موضوعات مهم اجتماعی استفاده از ظرفیت های هنری ضروری است.

وی افزود: در حوزه نظام مهندسی و سایر دستگاههای خدمات رسان احساس می شود به فرهنگ سازی نیازمندیم و از این که استفاده از ابزار هنر برای آگاهی بخشی استفاده شده جای تقدیر دارد.

نظام مهندسی1

حجتی پور تصریح کرد: تامین گاز در فصول مختلف سال برای شهروندان بسیار مهم است و ۷۰ درصد نیاز ما از گاز طبیعی است و استفاده درست یک هنر است و باید پیامهای بهینه سازی را در قالب انیمیشن و اینفو و فیلم و کلیپ منتقل کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین یادآورشد: در کنار همکاران نظام مهندسی آمادگی داریم کارهای مشترک انجام دهیم و با استفاده از گروههای مختلف هنری یک رقابت هم ایجاد کنیم تا کیفیت تولیدات بالا برود.

وی با اشاره به ظرفیت های تولید گاز در کشور اظهارداشت: کشورمان مقام دوم تولید گاز طبیعی و مقام چهارم مصرف گاز طبیعی را دارد و روزانه ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز تولید شده که  ۹۴ درصد آن در داخل کشور به مصرف می رسد و اگر صادر کنیم ۱۲۰ میلیارد دلار ارزآوری دارد.

حجتی پور بیان کرد: ارزش افزوده گاز طبیعی بایستی مورد توجه قرار گیرد و آن را بعنوان یک کالای با ارزش بدانیم و در مصرف آن دقت کنیم.

این مدیر اظهارداشت:  در فصل زمستان در پیک مصرف گاز بالا می رود و با ناترازی انرژی مواجهیم لذا یکی از کارها مدیریت مصرف است و بایستی بخشهایی را قطع کنیم و جلوی مصرف بیشتر گاز را بگیریم و در این راستا همراه کردن مردم ضرورت دارد.

نظام مهندسی

وی گفت: برای جبران ناترازی ابتدا باید تولید و استحصال گاز بیشتر شود و در کنار آن مصرف را هم مدیریت کنیم و با بهینه سازی مصرف در مبادی مصرف و فرهنگ سازی به حفظ منابع کمک کنیم.

حجتی پور اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم مصرف درست است تا به ناترازی کمک شود و از آنجا که در ذخیره سازی موفق نبوده ایم و ۱.۴ درصد ذخیره سازی داشته ایم باید این نقیصه جبران شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین اظهارداشت: اگر ۱۱ درصد بتوانیم دخیره گاز داشته باشیم و در مبادی مصرف دقت و نظارت کنیم یک پشتیبان قوی خواهیم داشت.

حجتی پور در ادامه گفت: متاسفانه مضرف گاز در کشورمان ۵‌.۷ درصد بیشتر از میزان جهانی است و به طور متوسط دو تا سه برابر این گاز مصرفی بیهوده هدر می رود که جلوگیری از آن الزامی است.

وی گفت: ضروری است تا حدود ۷ تا ۹ درصد در مصرف گاز صرفه جویی کنیم که این کار با فرهنگ سازی ممکن می شود.

نظام مهندسی4

حجتی پور اضافه کرد: مدیریت مصرف با اجرای سیستم های هوشمند در ساختمان، بکارگیری پنجره دوجداره و عایق کاری و مدیریت مصرف ممکن می شود و در این راستا استفاده از رسانه ها برای فرهنگ سازی ضروری است.

وی گفت: جایگزین شدن سیستم های هوشمند در موتورخانه ها، ترموستاتی کردن رادیاتورها و کاهش درجه دمای سیستم گرمایشی بسیار موثر است و شما با یک درجه کاهش دمای ساختمان می توانید زمینه کاهش شش درصدی مصرف را مهیا کنید.

این مدیر بیان کرد: بر اساس سند تراز تا سال ۱۴۲۹ وظیفه ما و سایر دستگاهها مشخص شده اما کار زیادی در این زمینه نشده لذا باید آن را جدی بگیریم.

وی اظهارداشت: برای بهینه سازی موتورخانه های واحدهای مسکونی با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار ورود کردیم و امسال این اعتبارات به ۵۰ میلیارد تومان رسیده است تا کارها شتاب گیرد.

حجتی پور افزود: بایستی به حوزه انرژی رحم کنیم و الگوهای استاندارد را رقم بزنیم و با مدیریت مصرف از ذخایر انرژی صیانت کنیم.

در ادامه رحمتی دبیر و عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: از آنجا که این سازمان در ساخت و سازها نقش مهمی دارد باید با اطلاع رسانی این وظایف را بازگو کنیم.

رحمتی تصریح کرد: در تولید انیمیشن مخاطب ما عموم جامعه هستند و با ادبیاتی مناسب موضوعات مطرح می شود که امیدواریم تاثیرگذار باشد.

در ادامه از انیمیشن سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین رونمایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه