English

دیدارصمیمانه اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی قزوین بافرماندهی سپاه صاحب الامراستان قزوین

طی یک نشست صمیمانه ،رئیس و اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی قزوین با فرمانده سپاه صاحب الامراستان(عج)دیدار و گفت وگوکردند.

دیدارصمیمانه اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی قزوین بافرماندهی سپاه صاحب الامراستان قزوین

به گزارش خبرگزاری موج قزوین،طی یک نشست صمیمانه ،رئیس و اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی قزوین با سرداررفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامراستان(عج)دیدار و گفت وگوکردنددراین نشست که باحضور آقای مهندس عبدیان رئیس و اکثریت هیات نمایندگان اتاق قزوین ومعاون اجرایی ومشاوررئیس اتاق  دردفترفرماندهی سپاه صاحب الامر(عج)استان قزوین برگزارشد؛اعضای هیات نمایندگان به بیان دغدغه های خود درخصوص مشکلات گوناگون فعالان اقتصادی و بخش خصوصی کشور ازقبیل ایجادجذابیت بانک مرکزی برای استقبال  سرمایه دارهای خرد از دلالی ارزی و سکه،دریافت عوارض سنگین آب مجازی ازتولید کنندگان ماکارونی وبعضی ازمحصولات کشاورزی،عدم امکان استفاده ازسوئیفت و شماره حسابهای خارجی برای تولیدکنندگان،صدوربخشنامه های متضاد ومتناقض و همراستا باتحریم های سنگین بین المللی،تعلیق کارت بازرگانی صادرکنندگان بدون کوچکترین مهلت زمانی برای رفع موانع قانونی ،عدم ارتباط صحیح واردکنندگان وصادرکنندگان بایکدیگر ،بی توجهی وسیع مسئولان استانی به پیگیری مطالبات فعالان اقتصادی،بلاتکلیفی رانندگان به عنوان فعالان حوزه حمل و نقل واقتصادکشور و... پرداختند.

دراین نشست مهدی عبدیان رئیس اتاق بازرگانی قزوین طی سخنانی اظهارداشت:رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان یک موضوع جدی است که واقعا به تولیدکنندگان وصادرکنندگان به عنوان نمایندگان حقیقی بخش تولید وتجارت آسیب وارد می کند و ترمزی برای صادرات و رشد اقتصادی پایدار می شود.

اتاق بازرگانی1

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان تصریح کرد:توقع ما از دولت سیزدهم این بود که جلوی تکراراشتباهات دولتهای قبل راگرفته و بامانع زدایی ازمشکلات ومسائل پیش روی فعالان اقتصادی، فضایی بهتربرای رشد اشتغال و بهبودصادرات انجام دهد. به نظر می رسد این صادرکننده است که درنهایت ضررمی بیند و واردکننده با نرخ ارزی پایین تر ، کالاهای خودراواردبازارمی کند.ازحدود20میلیارددلاری که برآوردمی شود توسط بخش خصوصی می بایست واردکشورشود؛تنها 20درصدآن به بخش خصوصی واقعی اختصاص دارد؛به راحتی می شود باانجام تهاتر و برقراری ارتباط مستقیم صادرکنندکان واردکنندگان ، هم ارزناشی ازصادرات به کشوربازگردد و هم مشکل تعلیق کارتهای بازرگانی فعالان  واقعی  اقتصادی  رفع گردد .

عبدیان خاطرنشان کرد: متاسفانه به نظر می رسد بخش اقتصادی قوای سه گانه تمام اختیارات خود رابه بانک مرکزی تفویض کرده اند و آن هم تنها به فکرتولید ارز به هرقیمتی وباهرروشی است .اگربخشنامه ای به ضررصادرکننده وتولیدکننده درساعت7شب تصویب شود؛بلافاصله ازساعت 7صبح روز بعداجرایی می شود و انگارنگاه حمایتی تصمیم سازان اقتصادی ،  تنها  به  واردکنندگان اختصاص دارد. 

در ادامه این نشست سرداررفیعی آتانی،فرمانده سپاه صاحب الامر(عج)استان قزوین ضمن ستایش ازاستقبال پرشوراعضای اتاق بازرگانی دربرگزاری یک انتخابات بادرصدمشارکت بالا و تداوم خدمت رسانی دراتاق بازرگانی  قزوین باتغییر مدیریت کلان پارلمان بخش خصوصی اظهارداشت:دغدغه شما کارآفرینان،تولید ثروت برای نسلهای آینده است که ازطریق ایجاداشتغال و فراهم ساختن هزاران فرصت شغلی درمجموعه های تولیدی خود این مهم راانجام می دهید واین  امری بسیارارزشمنداست.

اتاق بازرگانی2

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج)استان قزوین تصریح کرد: وقتی  مقام معظم رهبری به عنوان فرماندهی کلان جامعه بیش از 10سال است که شعارسال رابامحورهای اقتصادی و حمایت ازتولید داخلی انتخاب می کنند؛ یعنی دربالاترین رده های این نظام دینی، اشراف کلی برمحوریت اقتصادوجود دارد و باید بدانیم که بعضی ازاین مشکلات به عدم تکمیل زیرساختهای کلی جامعه مرتبط است و ربط چندانی بارویکرد دولتها ندارد.

سرداررفیعی آتانی درانتهای این دیدارتاکید کرد: واقعا تلاشگران تولید وصادرات درشرایط حاضر،سردارسلیمانی های میدان اقتصادهستند و توصیه مابه شماعزیزان این است که مسائل و دغدغه های خود رابه صورت کاملاتخصصی و مکتوب اعلام کنید تاازظرفیتهایی مثل مرکزپژوهش های مجلس شورای اسلامی ونهادهای بالادستی پیگیری گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه