English

بازدید سفیر فنلاند از آثار تاریخى قزوین

سفیر فنلاند و هیات همراه در سفر یک روزه به شهر قزوین از مجموعه تاریخى- فرهنگی سعدالسلطنه، موزه مردم‌شناسی حمام قجر و مسجد جامع عتیق بازدید کرد.

بازدید سفیر فنلاند از آثار تاریخى قزوین

به گزارش خبر گزاری موج قزوین؛ کارى کاهیلودوتو در بازدید از مجموعه تاریخى- فرهنگی سعدالسلطنه، موزه مردم‌شناسی حمام قجر و مسجد جامع عتیق، قزوین را شهرى تاریخى و بسیار زیبا توصیف کرد و گفت: گرچه سفر کوتاهى بود ولی از دیدن آثار تاریخى شهر قزوین بسیار لذت بردم و با توجه به نزدیکى تهران به قزوین حتما دوباره به این شهر سفر خواهم کرد.

سفیر فنلاند ادامه داد: «سرای سعدالسلطنه بسیار خوب و زیبا مرمت شده، من پیش از این در کتاب لونلی پلانت (lonely planet)، راهنمای سفر به کشورهای جهان، اطلاعات این بنا را مطالعه کردم و توریست‌هاى بسیارى نیز در سراسر دنیا علاقمند به بازدید از این مجموعه تاریخی هستند.»

کارى کاهیلودوتو همچنین در سفر خود به این شهر با استاندار قزوین دیدار و گفتگو کرد که در پایان این نشست یک تخته گلیم دست‌بافت روستای اندج الموت توسط استاندار به او اهداء شد.

روستای اندج واقع در منطقه الموت‌شرقی در ۲۲ آذر ماه سال جاری به عنوان “روستای ملی گلیم الموت “به خانواده شهرها و روستاهای ملی صنایع‌‎دستى پیوست .

بازدید سفیر فنلاند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه