English

موضوع تبانی باشگاه ها و بازیکنان باید بررسی شود

سرپرست سازمان لیگ فوتبال گفت: موضوع تبانی باشگاه ها و بازیکنان در غیرواقعی کردن مبلغ قراردادها باید بررسی شود و نمی توانیم با پیش داوری در این زمینه قضاوت کنیم.

موضوع تبانی باشگاه ها و بازیکنان باید بررسی شود

به گزارش خبرگزاری موج، «علی کاظمی» در حاشیه نشست اقدامات امنیتی در ورزشگاه ها در جمع خبرنگاران گفت: با کمک کنفدراسیون فوتبال آسیا و اتحادیه فوتبال اروپا در جهت استانداردسازی ورزشگاه ها و شکل گیری بهتر امنیت آنها، دومین همایش را در این زمینه برگزار کردیم تا با حضور نمایندگان این دو نهاد و کارشناسان ایرانی، مدل های جدیدی در این زمینه طراحی و مشکلات قبلی را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: قرار است تفاهم نامه ای در این زمینه منعقد شود تا با انجام کارشناسی های بیشتر در جهت حفظ امنیت ورزشگاه ها بهتر عمل کنیم. سرپرست سازمان لیگ فوتبال درباره سخنان وزیر ورزش و جوانان مبنی بر اینکه مبلغ قرارداد برخی باشگاه ها باید بررسی شود، گفت: این موضوعی است که نیاز به کارشناسی و پیگیری دارد و باید کمیته ای در این زمینه تشکیل شود تا در صورتی که تخلفی رخ داده آن را پیدا کند و به مراجع قضایی ارائه دهد. دور از اخلاق و انصاف است که در این زمینه پیش داوری کنیم. سازمان لیگ یک نهاد اجرایی است و در این ارتباط تصمیم گیرنده نیست و کمیته های نظارت و بازرسی موظف هستند در سازمان لیگ مدارک لازم را جمع آوری و پس از بررسی به ارگان های قضایی ارسال کنند. اگر در این ارتباط مشکل اخلاقی یا انضباطی وجود داشته باشد، به کمیته های مربوطه ارجاع داده می شود. وی در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه نفت به تعهدات خود عمل کرده است؟ گفت: بخش های مقدماتی کارهای مربوط به باشگاه نفت صورت گرفته و فدراسیون فوتبال نیز در این زمینه ورود کرده است. در صورتی که این باشگاه به تعهدات خود عمل نکند، کسر امتیاز و تنبیهات دیگر برای این باشگاه در نظر گرفته می شود. هر چند که سازمان لیگ در این زمینه ذی نفع نیست. کاظمی در پاسخ به این سوال که چرا فسخ قرارداد پادوانی با سپاهان انجام نمی شود تا این بازیکن به استقلال بپیوندد؟ گفت: هر باشگاهی اختیار دارد بازیکنی را که می خواهد جذب کند یا اینکه با دادن رضایت نامه، بازیکنی را آزاد کند. با این حال اگر بازیکنی ادعای فسخ قرارداد خود را به سازمان لیگ ارجاع دهد، سازمان لیگ نیز طبق مقررات و آیین نامه آن ادعا را به باشگاه مربوطه ارجاع می دهد و در صورتی که باشگاه با این موضوع موافق باشد، از طرف سازمان لیگ فسخ قرارداد بازیکن اعلام می شود. در غیر این صورت بر اساس آیین نامه با بازیکن و باشگاه برخورد می شود. وی درباره آخرین وضعیت رامین رضائیان برای پیوستن به پرسپولیس اظهار داشت: حضور این بازیکن در پرسپولیس منوط به اختیارات خود باشگاه است و اگر آنها جای خالی برای حضور بازیکن دیگری داشته باشند، می توانند رضائیان را جذب کنند. البته رضائیان پیش از این اعلام کرده بود در قراردادش بندی وجود دارد که می تواند یک طرفه آن را فسخ کند و باشگاه پرسپولیس نیز این مسئله را پذیرفته بود. با این حال حضور این بازیکن در پرسپولیس کار غیر ممکنی نیست. سرپرست سازمان لیگ درباره مشکل محل برگزاری مسابقه تیم های تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس گفت: باشگاه تراکتورسازی مایل است بازی خود با پرسپولیس را در ورزشگاه اختصاصی خود برگزار کند و در صورتی که شورای تامین استان با این موضوع موافقت و آن را به سازمان لیگ ارجاع کند، مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت و در غیر این صورت باید برنامه ریزی های جدید در هیات رئیسه سازمان لیگ برای این دیدار انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه