English

رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر:

شعار «عید بندگی و همبستگی» برای نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب انتخاب شد

رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تصریح کرد: امسال نیز همچون سال گذشته شعار «عید بندگی و همبستگی» برای نماز عید سعید فطر انتخاب شده است.

شعار «عید بندگی و همبستگی» برای نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب انتخاب شد
به گزارش خبرگزاری موج

، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نوری-رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر - با اعلام برنامه های نماز عید سعید فطر اظهار کرد:برنامه‌های  روز عید فطر از ساعت ۷ صبح آغاز می‌شود و نماز رأس ساعت ۸ صبح به امامت رهبر انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی(ره) اقامه خواهد شد.

وی ادامه داد: باوجود وسایل نقلیه عمومی و ترجیح استفاده از این‌وسایل، امکاناتی برای حضور مردم با وسایل شخصی هم تعبیه شده است و پارکینگ‌ها برای خودروهای شخصی باز خواهد بود، به همین‌ منظور پارکینگ‌های مصلی در هر چهارضلع از جمله بنیاد مستضعفان، شهید سلیمانی، قنبرزاده و بهشتی به همین منظور آماده شده است.

به گفته حجت‌الاسلام نوری، به خاطر مسافت اتوبوس‌ها، متروها و پارکینگ‌ها تا صحن ‌اصلی خودروهای ون در نظر گرفته شده است اما تا کار انتقال نمازگذاران را داشته باشند.

وی یادآور شد: درب‌های مصلی از اذان صبح به روی نمازگزاران گشوده می‌شود. محدودیت‌های ترافیکی از سوی پلیس راهور اعلام خواهد شد و اتوبوس، مترو و وسایل حمل و نقل عمومی برای سرویس‌دهی به مردم رایگان است.

رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر بیان کرد: سکوهای راهنما برای انتقال نمازگذاران به سمت اقامه نماز را خواهیم داشت.سعی شده نقشه راهنمای استقرار نمازگذاران در فضای مجازی منتشر شود و بر روی محل ورود نمازگذاران و درب های وردی هم نصب شده است.

وی گفت: از آنجایی که نماز عید فطر مظهر تجلی حضور مسلمین است بر روی حضور جوانان و کودکان داریم و برنامه اصلی برای روزه اولی‌ها خواهیم داشت. مهر و سجاده و زیراندازه مردم به همراه خود بیاورند و از آوردن وسایل اضافه مثل ساک و سبد پرهیز کنند تا سهولت درنماز رقم بخورد.

وی ادامه داد: نمازگزارن سعی کنند از درب شمالی وارد شوند چون دسترسی به صحن اصلی اقامه نماز راحت‌تر خواهد بود. برای اتصال صفوف نمازگزاران راهنماهای متعددی  درنظر گرفته شده است که بر روی درهای ورودی و سایر بخش‌های مصلی قابل مشاهده است تا اتصال بین صفوف انجام شود البته امسال برای اتصال نماز اتفاقات خوبی رقم‌خورده است.

حجت الاسلام نوری اظهار کرد: نمازگزاران در خروج به هیچ وجه عجله نکنند. در همین راستا برنانه‌های فرهنگی در نظر گرفته‌ایم‌ که جشن مسلمین و بهره‌مندی از موکب‌های پذیرایی را رقم زده باشیم پس نمازگزاران به تذکرات خادمین نماز توجه کنند. علاقه‌مندان در پیام‌رسان‌های داخلی ایتا و بله با عنوان نماز عید سعید فطر می‌توانند تمام اطلاعات از جمله تدابیر ترافیکی، احکام نماز، راهنمای وضو خانه ها، راهنمای مترو اتوبوس، ون ها و پارکینگ ها را دریافت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه