English

بچه‌ها با این کتاب با فلسفه مرگ آشنا می‌شوند

«کتاب هانی و راز بزرگ» که به زودی توسط نشر محیی منتشر خواهد شد، همان کتابی است که بچه‌ها با خواندنش متوجه می‌شوند مرگی وجود ندارد که بخواهند با به یاد آوردنش به اضطراب بیفتند.

بچه‌ها با این کتاب با فلسفه مرگ آشنا می‌شوند
به گزارش خبرگزاری موج

، یکی از مسائلی که برای والدین دغدغه بزرگی است، پاسخ به این پرسش است که چطور می‌توانیم جواب سوالات فرزندانمان در مورد مرگ را بدهیم. آنها از ما می‌پرسند و ما جوابی برایشان نداریم. والدین دنبال جوابی هستند که با وجود پرداختن به چیستی مرگ برای بچه‌ها امن باشد.

برای دادن جواب موقتی درباره مرگ به کودکان و آرام شدن و تحمل کردند دوری عزیزان کتاب‌هایی وجود دارد، اما جواب چیستی مرگ و چرایی وجود داشتن آن در کتاب‌ها خیلی خیلی کم پرداخته‌ شده است.

«کتاب هانی و راز بزرگ» که به‌زودی توسط نشر محیی منتشر خواهد شد، همان کتابی است که بچه‌ها با خواندنش متوجه می‌شوند مرگی وجود ندارد که بخواهند با به یاد آوردنش به اضطراب بیفتند. بچه‌ها می‌فهمند ما آدم‌ها باید مرحله‌ای را پس از مرحله‌ای دیگر طی کنیم که این مرحله جدید می‌تواند برای ما یک دنیای زیباتر و جذاب‌تر از این دنیا باشد مثل قورباغه یا کرم ابریشم.

 به بچه‌ها در این کتاب می‌گوییم شما به کرم ابریشم نگاه کنید به شکلش، فرمش و فضایی که می‌تواند حرکت کند را ببینید که چقدر محدود است، اما این کرم وارد پیله می‌شود آنجا جسمش را درون پیله رها می‌کند و بعد از اینکه وارد مرحله بعدی شد، دیگر کرم نیست و تبدیل به پروانه‌ای شده که می‌تواند فضای خیلی زیادی را پرواز کند و از زیبایی‌ها و جذابیت‌هایی که در اطرافش وجود دارد لذت ببرد. بچه‌ها بعد از خواندن این کتاب متوجه می‌شوند ما آدم‌ها مثل پروانه‌ها هستیم و برای‌اینکه وارد مرحله بعدی بشویم و بتوانیم از زیبایی‌ها و جذابیت‌های مرحله بعدمان استفاده کنیم باید جسممان را اینجا رها کرده و با شکل دیگری وارد مرحله بعدی بشویم.

در این داستان، هانی جسم‌ حشره‌هایی را که از مرحله اول زندگیشان عبور کردند، جمع‌آوری می‌کند و درون شیشه قرار می‌دهد. هانی به‌دنبال کشف راز بزرگ است. آخرین رازی که می‌تواند کتابچه جست‌وجوهای عجیب و غریب را کامل کند، اما حیف که پدربزرگ نمی‌تواند همراهیش کند. پدربزرگ هانی مریض است و به نظر می‌رسد حال خوشی ندارد، حالا ماجرا چطور ادامه پیدا می‌کند؟ از دست دادن عزیزان یکی از ناگوارترین اتفاقاتی است که ممکن است برای کودکان رخ بدهد، نحوه برخورد و اطلاعاتی که ما به فرزندانمان درباره مرگ می‌دهیم به حدی حساس است که به راحتی می‌تواند تمام آینده آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار بدهد. رویکرد منفعل و واپس‌گرایانه بسیاری از بزرگسالان در قبال زندگی هم از برداشت اشتباه نسبت به این اتفاق نشأت می‌گیرد.

«هانی و راز بزرگ» یک کتاب امن است که بچه‌ها را با مفهوم زندگی و تولد آشنا می‌کند و آن‌ها را از این گذرگاه لغزنده به سلامتی عبور می‌دهد.

«هانی و راز بزرگ» را زهرا مقدس‌زاده نوشته و نشر محیی آن را به‌زودی به بازار نشر می‌فرستد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه