English

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت:

ماه مبارک رمضان امسال مشارکت قرآنی مردم را گسترش می‌دهیم

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت ابراز داشت: امسال باید برای تحقق انس با قرآن از ماه مبارک رمضان به خوبی استفاده شود.

ماه مبارک رمضان امسال مشارکت قرآنی مردم را گسترش می‌دهیم
به گزارش خبرگزاری موج

، حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم، مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت، حافظ و استاد پیشکسوت قرآن کریم- در نشست هم اندیشی اساتید و چهره‌های قرآنی در خصوص عملیات قرآنی ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه حرکت هم‌افزای قرآنی برای ماه مبارک رمضان موضوع اصلی این نشست است، گفت: هر ساله در این ماه هر نهادی برنامه خاص خود را دارد که اگر این برنامه در ابعاد ملی صورت گیرد، مشارکت هم افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اصل موضوع این است که ماه رمضان برنامه جمع خوانی و قرآن خوانی داریم اما حضرت آقا فرمودند که «چقدر خوب است با تدبر در قرآن همراه شود.»، تصریح کرد: تعبیر ایشان این بود که‌وقتی در جلسات بودم، آیات را که معنا می کردیم قاری هم آن را قرائت می‌کرد.

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان پرچمدار قرآن، راهبری جریان قرآن را به خوبی عهده‌دار هستند، ادامه داد: کتاب طرح اندیشه اسلامی نیز متناسب با همین امر به نگارش درآمده است. علاوه بر این، توفیقات ما و جریان مستضعفان در جهان و شکست دشمنان همه بر پایه همین امر است. این کتاب باورهای انقلاب را با تطبیق بر جریان اجتماعی ومثال‌هایی از جهان و حرکت تمدنی تبیین کرده است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی برای هم‌افزایی قرآنیان ایجاد انس با آیات الهی است، گفت: باید با ارائه برنامه‌های مختلف افرادی که قرآن می‌خوانند متناسب با این طرح ۳۰ آیه را که مرتبط با جهاد تبیین است، حفظ کرده و آن را درک کنند که امیدواریم با کمک قرآنیان ماه رمضان متفاوتی را تجربه کنیم و از این ماه مبارک بهترین بهره را ببریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه