English

هفته پرکار هنرهای تجسمی در کنار افتتاح جشنواره فجر

هنر تجسمی در هفته‌ای که پشت سر گذاشت روزهای پرکاری را تجربه کرد، در کنار برپایی نمایشگاه‌های هفتگی، هنرمندان و علاقمندان به هنر تجسمی، این هفته با افتتاحیه شانزدهمین دوره از جشنواره تجسمی فجر همراه شدند.

هفته پرکار هنرهای تجسمی در کنار افتتاح جشنواره فجر
به گزارش خبرگزاری موج

، آخر هفته‌ها گروه‌های متفاوتی از بازدیدکنندگان به گالری ها سر می‌زنند؛ عده‌ای در دنیای هنر و هنرمندان گشت و گذار کرده و ذهنشان را با آثار هنری درگیر می‌سازند و گروهی دیگر صرفا برای وقت‌گذرانی گالری‌گردی می‌کنند. در هر شرایط، عادت دادن چشم به دیدنِ هنر و اثر هنری خوب، امری است که راهی جدید برای «نگاه کردن» را پیش روی مخاطبان آثار هنری خواهد گذاشت.

این آخر هفته اما علاوه بر اینکه بعضی گالری‌های تهران با نمایشگاه‌های تازه همراه شدند و گالری‌هایی هم راه خود را با نمایشگاه‌هایی که از پیش افتتاح شده بود ادامه دادند، شاهد افتتاح دو نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی در بخش شانزدهمین جشنواره فجر نیز بودیم. 

بر همین اساس در حال حاضر در فضای هنرهای تجسمی شهر تهران، همزمان با بازدید از نمایشگاه‌های هفتگی امکان بازدید از آثار هنرمندان تجسمی از سرتاسر ایران نیز فراهم است.

 

آثار مفاخر هنرهای تجسمی به روایت موزه‌ هنرهای معاصر و «آینه‌ در آینه۳»

روز هشتم بهمن‌ماه، نمایشگاه‌ مفاخر هنرهای تجسمی و همچنین «آینه در آینه ۳» در موزه‌ هنرهای معاصر تهران افتتاح شد و آغاز به کار کرد. در بخش آثار مفاخر، آثاری از حسین محجوبی، ابوالقاسم سعیدی، محمدحسین حلیمی، محمدعلی رجبی، ناصر اویسی، یعقوب امدادیان، جلیل رسولی، کاظم چلیپا، حبیب‌الله صادقی، حبیب الله آیت الهی و ... از گنجینه موزه‌ هنرهای معاصر بیرون آورده شده است.

در بخش «آینه در آینه ۳» نیز پوسترهای انقلاب به نمایش گذاشته شده که آثار گنجینه حوزه هنری را در بر گرفته است.

 

نمایشگاه بخش‌های رقابتی جشنواره فجر و بازارِ هنر

همچنین روز دهم بهمن‌ ماه نیز نمایشگاه بخش‌های رقابتی (طوبای زرین) و بازار ِهنرِ شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی در مجموعه فرهنگی هنری صبا (فرهنگستان هنر) آغاز به کار کرد. 

در کنار جشنواره فجر، نمایشگاه‌های هفتگی نیز در گالری‌های شهر برپا شده و به کار خود ادامه دادند. 

 

«فراتر از دو بعد»

«فراتر از دو بعد» به کیوریتوری دنیا مشرفی در گالری آرتیبیشن برگزار شده است. این نمایشگاه جمعه ۱۳ بهمن افتتاح شد و تا دوشنبه ۲۳ بهمن فرصت بازدید از آن فراهم است. 

در بیانیه این نمایشگاه گروهی آمده است: «ژرفای آثار هنری را فارغ از آنچه مربوط به ماده‌ی خلق آن‌ها می‌شود، می‌توان در ابعاد مختلف وجودی‌شان جستجو کرد. ابعادی که بسته به زاویه دید ذهنی هنرمند می‌تواند از هیچ شروع شود و به بی‌نهایت رسد. هنرمندان مجسمه‌ساز در طول تاریخ هنر و در مسیر تبدیل محتوا به فرم، بعد سومی را خلق کردند که حاصل از فرآیند حالت دادن متریال برای بیان اندیشه‌شان بوده، فرآیندی که با گذشتن از دو بُعد، تمامیتی به آثار تجسمی بخشیده و مخاطب را بیش از پیش در تعامل با خود قرار داده است.

در این مجموعه با انتخاب آثاری جامع از هنرمندان مجسمه‌ساز هنر مدرن و معاصر ایران کوشش بر آن داشته‌ایم که با تأملی دوباره به این هنر، آثار چندین نسل از هنرمندان شاخص در این زمینه را باری دیگر در کنار هم مرور کنیم.

 

«دنیا مشرفی»

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی همچون میترا ارباب سلجوقی، حسین آزادی، هومن بابایی زاد، افشین باقری،  رضا بانگیز، سارا توانا، سیمین جمالی و ... را می‌توان دید. 

برای سر زدن به این نمایشگاه باید به گالری آرتیبیشن در تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک‌وی، روبه روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸ رفت. 

 

«با بیست دهان سخن گفتن»

نمایشگاه انفرادی روح ‌اله شمسی‌زاده‌ ملکی نیز با عنوان «با بیست دهان سخن گفتن» روز جمعه ۱۳ بهمن در  نگارخانه آریا برپا شد. این نمایشگاه تا جمعه ۲۷ بهمن ادامه خواهد داشت، در تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ واقع شده است.  

 

نمایشگاه آثار «شهریار خوشنویسی ایران» 

نمایشگاه آثار خوشنویسی غلامحسین امیرخانی  نیز همزمان با هشتاد و چهارمین زادروز او از امروز چهاردهم بهمن ماه در گالری آرگون برپا خواهد شد.

در نمایشگاه «شهریار خوشنویسی ایران» ۴۰ اثر مجموعه خصوصی آرگون‌آرت از آثار امیرخانی به نمایش گذاشته خواهد شد. غلامحسین امیرخانی، زاده ۱۸ بهمن ۱۳۱۸ و از چهره‌های هنر خوشنویسی است.

نمایشگاه مجموعه آثار شهریار خوشنویسی ایران در گالری آرگون از ۱۴ تا ۲۷ بهمن ماه، از ساعت ۱۴ تا ۱۸ میزبان عموم علاقمندان استو

برای بازدید از این نمایشگاه باید به  ضلع جنوب غربی میدان آرژانتین پلاک ۲۲، ساختمان صهبا، طبقه سوم، گالری آرگون رفت.

 

«دلقک؛ بدون عنوان» 

نمایشگاه انفرادی امیرمهدی زاهدی نیز روز جمعه ۱۳ بهمن افتتاح شد. این نمایشگاه با عنوان «دلقک؛ بدون عنوان» در گالری شریف برپا شده است. 

برای سر زدن به گالری شریف باید به تهران، میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ مراجعه کرد. این نمایشگاه تا جمعه ۲۷ بهمن ادامه خواهد داشت. 

 

«پرنده»

نمایشگاه انفرادی «پرنده» نیز با آثار محمد مستان‌دهی جمعه ۱۳ بهمن برپا شد. این نمایشگاه در گالری کاما افتتاح شد و برای سر زدن به آن باید به تهران، جردن، خیابان دیدار شمالی کوچه کیش شرقی پلاک ۲۰، طبقه اول رفت. این نمایشگاه تا سه شنبه ۲۴ بهمن ادامه خواهد داشت. 

 

«دو دل»

نمایشگاهی با آثار فرهاد احرارنیا روز جمعه ۱۳ بهمن در پروژه‌های آران افتتاح شد. نام این نمایشگاه «دو دل» عنوان شده است. 

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است:‌ «مجموعه‌ای از آثار کمتر دیده شده فرهاد احرارنیا برای اولین نمایشگاه انفرادی هنرمند در سرزمین خود انتخاب شده اند، که گواهی بر تعامل شاعرانه و ظریف این هنرمند با زادگاه بسیار ستوده شده و محبوبش هستند. شیراز به دلیل اهمیت فرهنگی، پویایی و پیچیدگی خود، پیوسته بستری غنی را برای این هنرمند فراهم کرده است.

جایی که میراث فرهنگی، قدرت، عمق و زیبایی ادبیات کلاسیک، معماری، هنرها و صنایع دستی به راحتی و با انرژی وافر، با آرزوها و چالش‌های مدرن و معاصر ادغام می‌شوند.

برای فرهاد احرارنیا این همه تلاشی است برای نفی و برای مصالحه، برای ایجاد تعادل بین روح اکنون و اینجا و میراث فرهنگی غنی که هنرمندان و صنعتگران مختلف به ارث برده اند و پیوسته حفظ شده است.

علایق و رویکردهایی که در دهه ۱۹۶۰ ایران شکل گرفت، به عنوان یک چالش شخصی در مسیر کشف و رشد مستمر، دستمایه هنرمند قرار می گیرد تا راه کردها و استعاره‌های بصری جدیدی برای آشکار کردن بیان‌های جایگزین هنرمندان دوران مدرن را بیابد، که این همه ریشه در عمق هنرها، صنایع دستی و فلسفه های کلاسیک ایرانی دارد.»

«دو دل» تا جمعه چهارم اسفند در تهران، خیابان نوفل لوشاتو کوچه لولاگر پلاک ۵ قابل بازدید است.

 

«دو سال هم جواری با کوه»

نمایشگاه انفرادی سعید خالقی نیز با عنوان «دو سال هم جواری با کوه» جمعه ۱۳ بهمن افتتاح شد. این نمایشگاه تا ۲۴ بهمن در گالری هما ادامه خواهد داشت. برای سر زدن به گالری هما باید به تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک رفت. 

 

«نمایش مجسمه»

نمایشگاه «نمایش مجسمه» نیز روز جمعه ۱۳ بهمن افتتاح شد. در این نمایشگاه آثار پرویز تناولی، مهدی سحابی، علی‌اکبر صادقی، فرشید مثقالی و بیژن نعمتی شریف به نمایش درآمده است. گالری نیان تا ۲۰ بهمن با «نمایش مجسمه» همراه خواهد بود. برای سر زدن به این نمایشگاه باید به میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرز آبادی، بن بست ابهری، پلاک ۵ رفت. 

 

«جستجوهایی پیرامون نقاشی»

نگارخانه بهارک، میزبان نمایشگاه گروهی طراحی و نقاشی «جستجوهایی پیرامون نقاشی» شده که شامل یک مجموعه آثار طراحی و نقاشی دانشجویان و هنرجویان به راهنمایی بامداد رضوانیان است؛ این نمایشگاه ساعت ۱۷ روز جمعه، ۱۳ بهمن ماه افتتاح شد. 

آثار یاسمین سیف، سیده زینب سیدجوادی، مبینا عدالت پور، زینب صفری، هانیه رسولی، آبان محمدیان، مژگان فاتحی، نسترن نعمتی، زهرا کاظمی، سمانه کسائی نجفی، نرجس غنچه پور، رایحه حمیدی، پرستو برزگران حسینی، نسترن نوری، عسل صفائی، سپیده میثاقی، فاطمه یزدیان، پریسا قاسملوی، مریم نقشین، ملینا دریاباری، مریم کرمعلی، داوود پیراسبقی، معصومه اعلائی، بیتا قطبی، رضا داغستانی، سارا فخار، مهتاب آخوندزاده داریان، کسری چمن پیرا، مهسا اکبری، بهار بها، یاسمین مجتهدی، شیما شیخی، مجتبی خواجه‌ای، پریسا نعیمی، شینا ابراهیمی، کیمیا میرزائی، آنیتا عباس نژاد، زینب قلی‌زاده و  یاشار بی‌غم را می‌توان در این نمایشگاه دید. 

در بخشی از بیانیه «جستجوهایی پیرامون نقاشی» آمده است: «در این نمایشگاه، منتخبی از آثار طراحی و نقاشی دانشجویان و هنرجویان رشته نقاشی دانشگاه‌ و کارگاه تحت آموزش بامداد رضوانیان، در گالری بهارک به نمایش گذاشته می‌شود. تنوع استفاده از ابزار و تکنیک‌های گوناگون، به همراه دیدگاههای فردی، از ویژگی‌های این آثار است.»

علاقه‌مندان برای تماشای ۶۰ تابلوی طراحی و نقاشی به نمایش درآمده باید از ساعت ۱۷ تا ۲۰، روزهای شنبه، ۱۴ بهمن ماه تا چهارشنبه، ۱۸ بهمن اه ۱۴۰۲ به نگارخانه بهارک واقع در میدان ونک، ده ونک، کوچه شهید صابری، کوچه یکم، پلاک ۱ مراجعه کنند.

 

«اتفاق مدام» 

نمایشگاه اتفاق مدام نیز به کیوریتوری امیر خداپناهی با آثار الهه ترابی برپا شده است. این آثار در گالری ایوان به نمایش گذاشته شده است. «اتفاق مدام» جمعه ۱۳ بهمن افتتاح شد و تا جمعه چهارم اسفندماه ادامه خواهد داشت. 

برای رفتن به گالری ایوان باید به  الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره یک مراجعه کرد. 

 

«دوازدهمین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران»

نمایشگاه با عنوان «دوازدهمین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران» هم این روزها در گالری لاله برپاست. کیوریتور این نمایشگاه محمدعلی سعیدی است و جمعه ۱۳ بهمن افتتاح شده است. این نمایشگاه تا سه شنبه ۱۵ اسفند در گالری لاله ادامه خواهد داشت. 

برای بازدید از گالری لاله باید به خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله،روبروی پارکینگ طبقاتی سر زد. 

 

«نمایشگاه آثار ایمان قهرمانی»

نمایشگاه انفرادی آثار ایمان قهرمانی نیز روز جمعه ۱۳ بهمن ماه در گالری شکوه افتتاح شد. این نمایشگاه در فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری،‌ پلاک ۱۹ واقع شده است. 

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است:‌ «ﻫﻤﭽﻮن ﮐﻮدﮐﯽ ﮐﻪ اﺳﺒﺎب ﺑﺎزﯾ ﻬﺎی ﺧﻮد را ﺑﺎ دﻗﺖ و اﻧﮕﯿﺰه ﺑﺮای ﺑﺎزﯾ ﻬﺎی ﺧﻮد ﺗﺮﺗﯿﺐ داده و ﺑﻪ آﻧﻬﺎ ﺣﯿﺎت و روح ﻣﯽ ﺑﺨﺸﺪ، ﺑﺎزﯾﻬﺎی ﺑﺰرﮔﺎﻧﻪ در ﻣﺠﺴﻤﻪ ﻫﺎﯾﻢ ﭼﯿﺪه ام و از واﻗﻌﯿﺘﻬﺎی روزﻣﺮه ﺷﺎن ﺧﺎرج کرده  و ﺗﺠﺮﺑﯿﺎتی ﮐﻪ ﻧﻬﻔﺘﻪ دارم  را ﺑﻪ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﻣﯿﮑﺸﻨﺪ. با ﺟﻠﻮه زﻧﺪه و ﻧﻤﺎﯾﺎن رﻧﮕﻬﺎ، اﺣﺴﺎﺳﺎت ﮐﻮدﮐﺎﻧﻪ را به ﺗﺼﻮﯾﺮ ﮐﺸﯿﺪه تا  ﺗﻤﺎﺷﺎﮔﺮ را ﺑﻪ ﯾﮏ ﺳﻔﺮ در دﻧﯿﺎی اﻧﺴﺎﻧﯽ ﻣﺠﺴﻤﻪ ﻫﺎ و ﻓﺮاﺗﺮ از دﻧﯿﺎی واﻗﻌﯽ ﺑﺒﺮم.»

 

«سرزمین تروماهای پلاستیکی»

نمایشگاه انفرادی فاطمه ژاله نیز، در گالری ژاله برپا شده است. این نمایشگاه جمعه ۱۳ بهمن افتتاح شد و تا جمعه ۲۷ بهمن ادامه خواهد داشت. 

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «با توجه به تئوری پلاستیسیته، مغز انسان را می‌توان به عنوان یک واحد پلاستیک تصور کرد. پلاستیک، ماده‌ای است که مقاوم در برابر از شکل افتادن، منعطف در شکل پذیری، و دارای قابلیت انهدام و انفجار از درون خود نیز هست. این مفهوم به معنای توانایی شکل پذیری و تغییر در پاسخ به شرایط مختلف محیطی است و تنها به انعطاف‌پذیری در مقابل شرایط محیطی اشاره نمی‌کند.

درک این مفهوم به تمامی نگرش من به دنیای پیرامون را تغییر داده و درهای ذهنم را به فانتزی جدیدی گشود. مغز، که همیشه به عنوان ساختار صلب و ثابت در نظر گرفته می‌شد، اکنون به نظرم نرم و منعطف می‌آید. از این رو، می‌توان به این نتیجه رسید که هرآنچه با مغز در ارتباط است، می‌تواند رفتار پلاستیکی داشته باشد.

موقعیت‌های تاریخی، اگر صلبیت خود را حفظ کنند، به زخم‌هایی تکراری و رنج‌آور تبدیل می‌شوند. اما اگر در درون خود منهدم شوند و فرم جدیدی بیابند، به رویدادی معاصر بدل خواهند شد. هر فرد می‌تواند بر اساس تجربیات شخصی‌اش نگاهی متفاوت به رویدادهای تاریخی داشته باشد. افراد با مغز پلاستیک این قابلیت را دارند که تجربیات گذشته خود را معناپذیرتر کرده و از آنها برای درک درست تاریخ استفاده کنند و تاریخ را به عنوان یک واقعیت پویا و تغییرپذیر بنگرند.»

گالری ژاله در تهران، خیابان سمیه،بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک ۴ واقع شده است. 

 

«زام»

نمایشگاه انفرادی «زام» با آثار هاوار امینی نیز روز جمعه ۱۳ بهمن در گالری ماه افتتاح شد. این گالری در تهران، خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره ۲۶ واقع شده است و تا یکشنبه ۲۰ اسفند میزبان «زام» خواهد بود. 

 

«کودکان خلاق من» 

نمایشگاه نقاشی گروهی «کودکان خلاق من» روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه ساعت ۱۱ در نگارخانه شفق برپا شد. این نمایشگاه حاصل تلاش جمعی از هنرجویان ۴ تا ۱۲ ساله زیرنظر مریم طاهریان فر با موضوع آزاد و تکنیک مدادرنگی، گواش و آبرنگ است.

در نمایشگاه «کودکان خلاق من» آثار سلاله اله مرادی، ساره اله مرادی، آراد ارباب تفتی، پارسا ایمانی، النا آرین، پرنیا بیات، هانا حجت پناه، ملینا رضایی، باران رهنما، پری ناز سادات پایان، پری ماه سادات پایان، الینا شایان منش، آریانا طالعی، مدیا عباس پور، الیانا عزیزیان، آرمیتا کریمی، روشا کیارش، باران محمدی، سامیا محمدی، کیان محمدی، پانیا محمودیان، آوا مرادی، غزل مقدم، دیباناظر زاده، دریا ناظرزاده، دیانا نخبه فلاح، درنیکا نخبه فلاح و آناهل یوسفی به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه «کودکان خلاق من» با نمایش آثار ۲۸ نفر تا ۲۴ بهمن ماه از ساعت ۹ تا ۱۷(به جز جمعه ها) و پنجشنبه ساعت ۹ تا ۱۳ در نگارخانه شفق میزبان علاقه مندان است.   

برای بازدید از این نمایشگاه باید به نگارخانه شفق وقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست ‌ویکم، بوستان شفق، فرهنگسرای خانواده رفت. 

 

«به رنگ آب»

«به رنگ آب» نیز عنوان نمایشگاهی گروهی است که روز ۱۳ بهمن ماه در گالری جاوید برپا شد. این نمایشگاه تا جمعه ۲۷ بهمن ماه ادامه خواهد داشت و برای سر زدن به آن باید به تهران، میدان فاطمی،خیابان جویبار،خیابان زرتشت غربی کوچه یزدان،پلاک ۱۷، واحد۱ رفت. 

آثار هنرمندانی همچون بیوک احمری، احمد اسفندیاری، مرتضی اشتیاقی، آیدین آغداشلو، پرویز ایزدپناه، امید بنکدار، محمدعلی ترقی‌جاه و... در این نمایشگاه در معرض دید قرار داده شده است.

 

«سفر خیال»

نمایشگاه گروهی «سفر خیال» نیز روز جمعه ۱۳ بهمن ماه در نگارخانه احسان برپا شد. این نمایشگاه تا چهارشنبه ۱۸ بهمن ادامه خواهد داشت و برای بازدید از آن باید به تهران، اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ رفت.  

 

«رقص قلم» 

نمایشگاه گروهی «رقص قلم» نیز با حضور هشت هنرمند در فرهنگسرای نهج‌البلاغه برگزار  شده است.

فرنوش فرزام هنرمند برگزارکننده این رویداد هنری است و از دیگر هنرمندان حاضر در «رقص قلم» می‌توان به مونا امینی فرد، فرزانه تاج الدینی، ســارا جنتی، افسـانه رضا، آنیتا فرزام، نسا نعمتی و ملیکا نوبر اشاره کرد. 

این نمایشگاه روز جمعه ۱۳ بهمن ماه در فرهنگسرای نهج‌البلاغه افتتاح شد و تا ۱۸ بهمن ماه در نگارخانه آفتاب برپاست.

 

«پروژه‌ی ۲۱» - ۱۱

نمایشگاه «پروژه‌ی ۲۱» - ۱۱ نیز روز جمعه ۱۳ بهمن با آثار بهاره بابایی در طبقه دومِ پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ افتتاح شد. این نمایشگاه تا سه شنبه ۲۴ بهمن‌ ماه ادامه خواهد داشت و برای سر زدن به آن باید به خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند، کوچه ۱۸، پلاک ۲۵ رفت. 

 

«بعد از این»

نمایشگاه گروهی «بعد از این» نیز روز جمعه ۶ بهمن در گالری استخر از پروژه‌های آرتیبیشن به نمایش درآمد. آثار این نمایشگاه با نگاه به آنچه ناگهان و بعد از سکونی بر انسان و احساساتش حاصل می‌شود، انتخاب شده و اکنون را مد نظر قرار داده است.

آثار سمانه اسحاقی، دانا دهقان، شادی سلیمی، فائزه کرمی نوری، مینو کیانی و شادی ودائی را می‌توان در این نمایشگاه دید.

این نمایشگاه با توضیحات هنرمندان در کنار هر اثر همراه است.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز از تاریخ ۶ الی ۲۴ بهمن از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۲۱:۰۰ در گالری استخر واقع در ایوان ربط حضور پیدا کنند.

 برای بازدید از این نمایشگاه باید به شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه رضایی، پلاک ۶ رفت. 

 

«خاطرات خیال دل انگیز»

نمایشگاه انفرادی «خاطرات خیال دل انگیز» نیز روز جمعه ۱۳ بهمن در گالری کوین برپا شد. این گالری تا جمعه ۲۷ بهمن آثار نسترن تقوی را در «خاطرات خیال دل انگیز» به نمایش خواهد گذاشت.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «رویاهای ما در دورانی شکل گرفت که زیبایی‌ها رنگ باختند

و آرامش به شتابزدگی و اضطراب بدل شد. 

در این فضای مبهم از فردا تصویری نیست.

ناچار تمایلات خود را در خاطره‌ها می‌کاویم و آنچه در نگاهمان کادر می بندد، خاطره‌هایی از گذشته های نه چندان دور است. 

خانه هایی که مادران و پدران ما به زیبایی و سادگی بنا کردند تا باهم بودن و برای هم نفس کشیدن را در جای جای آن زندگی کنیم و امروزه بخشی از خاطره های ما شدند.»

گالری کوین در تهران، زعفرانیه خیابان پسیان کوچه سینایی پلاک ۲۴ واقع شده است. 

هفته شلوغ تجسمی‌ها با افتتاح جشنواره فجر و چند نمایشگاه دیگر

«توافق پنهان»

«توافق پنهان» نیز با آثار محمد کریمی‌نیا در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران برپا شده است. 

این نمایشگاه انفرادی جمعه ۱۳ بهمن برپا شد و تا جمعه ۲۷ بهمن ادامه خواهد داشت. 

برای رفتن به خانه هنرمندان ایران باید به خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر مراجعه کرد. 

 

«من»

نمایشگاه آثار آرش پایا با عنوان «من» نیز جمعه ۱۳ بهمن در  گالری ایوان ۲ افتتاح شد. این نمایشگاه تا جمعه چهارم اسفند ادامه خواهد داشت و برای بازدید از آن باید به الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ رفت. 

 

«در جستجوی پیوستار»

«در جستجوی پیوستار» نیز به کیوریتوری هوفر حقیقی جمعه ۱۳ بهمن در  گالری باشگاه برگزار شد. این نمایشگاه گروهی تا جمعه ۲۷ بهمن برپا خواهد بود. برای بازدید از این نمایشگاه باید به خیابان کریمخان خیابان حسینی کوچه دوازدهم پلاک ۱۳ طبقه۳ رفت. 

 

«ویرانه»

نمایشگاه انفرادی «ویرانه» نیز جمعه ۱۳ بهمن در گالری آیا برپا شد. این نمایشگاه تا دوشنبه ۲۳ بهمن برپا خواهد بود و آثار فائزه اسدی را به نمایش خواهد گذاشت. 

برای بازدید از این نمایشگاه باید به میرداماد،ضلع جنوب میدان مادر،خیابان شاه نظری،کوچه دوم،پلاک ۸ رفت. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه