English

دیدار مدیرعامل بنیاد رودکی با پیشکسوت موسیقی لرستان

مدیرعامل بنیاد رودکی با حضور در منزل استاد درویش رضا منظمی با وی دیدار کرد.

دیدار مدیرعامل بنیاد رودکی با پیشکسوت موسیقی لرستان
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از روابط‌عمومی بنیاد رودکی ، محمدالهیاری مدیرعامل این بنیاد به همراه اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان،کاوه خورابه معاون پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور،  امیرعباس ستایشگر مدیرعامل انجمن موسیقی ایران و اعضای انجمن موسیقی استان لرستان با درویش‌رضا منظمی هنرمند پیشکسوت موسیقی این استان و کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این رویداد از پوستر آیین بزرگداشت استاد منظمی که در ماه‌های آینده در خرم‌آباد برگزار می شود، رونمایی شد.

استاد درویش‌رضا منظمى نوازنده و مدرس کمانچه در ۱۶ فروردین سال ۱۳۱۸ در الشتر متولد شد. او از سال اول دبیرستان، به صورت خودآموز یادگیری کمانچه را آغاز کرد. سپس نزد حسین‌ یاحقى و مدتى نیز در هنرستان موسیقى ملی به فراگیری علمی کمانچه و ویولن پرداخت. منظمی بعد از این دوره، در دانشکده‌ی هنرهاى زیباى دانشگاه تهران، ردیف‌هاى میرزا عبداللَّه را فراگرفته و از این دانشکده با مدرک لیسانس موسیقی در رشته‌ نوازندگی کمانچه فارغ‌التحصیل شده است. 

از فعالیت‌های دیگر منظمی می توان به همکاری با محمدرضا لطفی در تأسیس و تشکیل گروه شیدا اشاره کرد. 

منظمی از سال ۱۳۶۹ به تدریس ردیف‌‌هاى میرزا عبداللَّه در دانشکده‌ هنرهاى زیبا مشغول است. او ضمن تدریس در دانشگاه، در بخش معاونت آموزش حوزه‌ هنرى سازمان تبلیغات اسلامى نیز کمانچه و ردیف تدریس کرده و همزمان نیز مدرک کارشناسی ارشد خود را گرفته است.

از فعالیت‌های دیگر منظمی به عضویت در شورای عالی شعر و موسیقی صدا و سیما، عضویت در شورای قیمت‌گذاری مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما و ریاست دانشکده‌ هنر‌های زیبا (برای مدتی کوتاه) می‌توان اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه