English

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

احیاء سرود در اولین جشنواره ملی فجر امسال

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای احیای ژانر ترانه و گسترش سرود در بین اقشار مختلف کشور، اولین جشنواره سراسری سرود فجر را برگزار می کند.

احیاء سرود در اولین جشنواره ملی فجر امسال

به گزارش خبرگزاری موج، اولین جشنواره ملی سرود فجر امسال برگزار می شود. نشست خبری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد تا ابعاد مختلف این مراسم برای علاقمندان به خوانندگی تشریح شود.

به گفته محمد اله‌یاری، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس جشنواره سرود فجر، دولت سیزدهم به دنبال احیای سرود است و تلاش می‌کنند آن را به حالت واقعی برگردانند. 

وی تصریح کرد که مقام معظم رهبری بر گسترش سرود در کشور تاکید ویژه ای داشته اند، از این رو برنامه ریزی های مختلفی برای گسترش سرود در بین اقشار مختلف جامعه انجام شده است. این برنامه ها شامل استفاده از آثار آهنگسازان سرشناس موسیقی و مداحی برای انجام کارهایی در حوزه بزرگسالان و همچنین برگزاری نشست هایی با گروه های سرود و فعالان به منظور ایجاد شرایط بهتر برای ارتقای کیفیت آثار است. واحد تولید نیز طی ماه های گذشته مشغول تولید سرودهایی در کتاب سرود بوده که به زودی به صورت آلبوم منتشر خواهد شد.

به گفته حامد جلیلی، مدیر دفتر سرود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر اولین جشنواره سرود ملی فجر، هدف آنها ارتقای سطح شنوایی مردم است.

وی گفت: سرود رسالت والایی دارد که باید انجام شود و امید است جشنواره سرود فجر بتواند به ارتقای سطح کیفی آن و افزایش اتحاد و دوستی بین نوازندگان و خوانندگان کمک کند.

حامد جلیلی ابراز کرد که فراخوان شرکت در قرعه کشی منتشر شده است و از علاقه مندان دعوت به عمل می آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه