English

ونیز از «مایسترو» و «قاتل» تمجید کرد

نمایش دو فیلم «مایسترو» ساخته «بردلی کوپر» و «قاتل» به کارگردانی «دیوید فینچر» با تمجید مخاطبان و منتقدان در جشنواره ونیز همراه شد.

ونیز از «مایسترو» و «قاتل» تمجید کرد

به گزارش خبرگزاری موج، پنج سال پس از نمایش «ستاره‌ای متولد شده است» در ونیز و نامزدی در هفت شاخه از جوایز اسکار، «مایسترو» دومین فیلم بلند ساخته «بردلی کوپر» در مقام کارگردان در جشنواره فیلم ونیز و در میان تشویق‌های مخاطبان رونمایی شد. 

این درام درباره زندگی «لئونارد برنشتاین»، آهنگساز افسانه‌ای است که در اولین نمایش جهانی خود در سالن «سالا گراند» جشنواره ونیز با تشویق ایستاده هفت دقیقه‌ای مخاطبان روبرو شد.

«کوپر» بازیگر نقش برنشتاین در این فیلم محصول نتفلیکس در کنار «کری مولیگان» به دلیل اعتصاب اتحادیه بازیگران آمریکا به ونیز نیامدند اما سه فرزند برنشتاین یعنی «جیمی برنشتاین»، «الکساندر برنشتاین» و «نینا ماریا فلیسیا برنشتاین» به تماشای فیلم زندگی‌نامه پدرشان نشستند و مورد تشویق تماشاگران قرار گرفتند.

گروه کوچکی از مدیران نتفلیکس از جمله «اسکات استابر» رئیس بخش فیلم این سامانه به ونیز سفر کردند. به احتمال زیاد «مایسترو» شانس بزرگ نتفلیکس در اسکار امسال خواهد بود، زیرا «بردلی کوپر» در چهار شاخه کارگردانی، بازیگر مرد، تهیه کنندگی و فیلمنامه و «کری مولیگان»در شاخه بهترین بازیگر زن برای ایفای نقش همسر برنشتاین شانس کسب نامزدی دارند.

در مصاحبه قبلی با ورایتی، «کوپر» فاش کرد که «استیون اسپیلبرگ» در ابتدا قرار بود کارگردانی درامی درباره زندگی «برنشتاین»را بر عهده بگیرد و «کوپر» نیز بازیگر آن باشد. «کوپر» در آن زمان فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» را به تازگی اکران کرده و پس از آن بیشتر به نویسندگی و کارگردانی فیلم علاقه داشت تا بازیگری برای شخص دیگری، حتی «اسپیلبرگ».

نتفلیکس اغلب از جشنواره فیلم ونیز برای معرفی بزرگترین مدعیان اسکار خود استفاده می کند. «روما» در جشنواره ۲۰۱۸ برنده شیر طلایی شد و ۱۰ نامزدی اسکار و سه برنده جایزه از جمله بهترین کارگردانی برای «آلفونسو کوارون» را به همراه آورد.

«داستان ازدواج» نیز در سال ۲۰۱۹ در ونیز رونمایی شد، در حالی که «قدرت سگ» جایزه بهترین کارگردانی را در سال ۲۰۲۱ را از ونیز برای «جین کمپیون» به ارمغان آورد. هر دو فیلم در ادامه نامزد اسکار بهترین فیلم نیز شدند.

دیگر فیلمی که در ونیز با استقبال مخاطبان رو به رو شد، «قاتل» جدیدترین ساخته «دیوید فیچر» بود و با تشویق هفت دقیقه‌ای در سالن اصلی کاخ جشنواره ونیز همراه شد و بسیاری به تمجید از این تریلر تاریک با بازی «مایکل فاسبندر» در نقش یک قاتل اجیرشده بی‌نام پرداختند.

«دیوید فینچر» در نمایش فیلمش در ونیز حضور داشت اما ستاره‌های این فیلم از جمله «مایل فاسبندر» و «تیلدار سوئینتون» به سبب اعتصابات جاری در هالیوود غایب بودند.

فیلمنامه «قاتل» توسط «اندرو کوین واکر» نوشته شده که پیش از نویسندگی فیلمنامه فیلم‌های موفق «هفت» (۱۹۹۵) و «باشگاه مشت‌زنی» (۱۹۹۹) را نیز بر عهده داشته است. ساخته جدید «فینچر» بر اساس یک رمان گرافیکی فرانسوی به همین نام نوشته شده است و داستان یک قاتل خونسرد (فاسبندر) را دنبال می‌کند که پس از یک حادثه سرنوشت‌ساز دچار یک بحران روانی می‌شود.

به غیر از فیلم «کاخ» ساخته «رومن پولانسکی» که چندان مورد توجه متقدان قرار گرفت، تاکنون تمام فیلم‌های شاخص ونیز با بازخوردهای بسیار خوبی رو به رو شده‌اند. فیلم «بیچارگان» ساخته «یورگوس لانتیموس» به وضوح تاکنون بیشترین آرای مثبت منتقدان را کسب کرده و فیلم‌های «فراری» ساخته «مایکل مان»، «AGGRO DR۱FT» به کارگردانی «هارمونی کورین» و «داگمن» از «لوک بسون» نیز دیگر فیلم‌هایی هستند که با تمجید مخاطبان در سالن‌های نمایش همراه شده‌اند.

هشتادمین جشنواره فیلم‌ ونیز از ۳۰ آگوست تا ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریور) در ایتالیا در حال برگزاری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه