English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

طلال سلمان نمونه برجسته روزنامه‌نگاری جبهه مقاومت بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در آئین گرامیداشت طلال سلمان روزنامه‌نگار فقید لبنان و موسس روزنامه السفیر که بعد از ظهر امروز در معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی برگزار شد، از وی به عنوان الگوی روزنامه نگاری در عرصه مقاومت یاد کرد.

طلال سلمان نمونه برجسته روزنامه‌نگاری جبهه مقاومت بود

به گزارش خبرگزاری موج، محمدمهدی اسماعیلی با تاکید براینکه طلال سلمان نمونه برجسته روزنامه‌نگاری جبهه مقاومت بود، با تقدیر از جایگاه همه کسانی که در عرضه مقاومت اسلامی در مقابل اشغالگران صهیونیست تلاش می‌کنند، از سلمان به عنوان چهره شاخص جهان اسلام و مقاومت در مقابل تجاوزگری یاد کرد و گفت: این روزنامه نگار برجسته لبنانی شخصیتی مبارز و صریح و با قوت در صحنه مقاومت با صهیونیست ها بود که هیچگاه دشواری‌ها او را از این مسیر نا امید نکرد.

اسماعیلی افزود: طلال سلمان الگوی یک روزنامه نگار متعهد و در صحنه است که بدون لکنت با قوت از حق و حقیقت دفاع می‌کند. در لبنان شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌ای بسیار فعالی را داریم که سلمان یکی از برجستگان و مشاهیر عالم روزنامه‌نگاری لبنان و جهان اسلام بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تسلیت به جامعه روزنامه‌نگاری لبنان و جهان اسلام به مناسبت درگذشت این شخصیت بزرگ جهان مقاومت تاکید کرد: این مرد بزرگ درباره نهضت اسلامی مردم ایران نیز همواره با نگاهی مثبت و حقیقت‌جو به عنوان همراه انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد و در سال‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره با نوشته‌ها و مقالاتش پیام و ندای انقلاب را منعکس می‌کرد.

به گفته اسماعیلی طلال سلمان در سفر امام راحل به پاریس نیز ایشان را همراهی کرد و همراه امام در مسیر ایران برای اولین بار تیتری به زبان فارسی در روزنامه عربی لبنان نوشت که «خمینی شاه را دربه‌در کرد» و همین حرکت باعث شد محبت سلمان در میان دوستداران انقلاب اسلامی تثبیت شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور فعالیت و حرکت ابتکاری سلمان در انعکاس پیام انقلاب اسلامی به سایر کشورهای جهان را موجب آغاز حرکتی دانست که باعث شد تا همه آزادی خواهان و پیروان حقیقت با هم منسجم پای یک حرکت الهی و مردمی بایستند و بر همین اساس گفت: سلمان در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همواره در حمایت از آزادی خواهی و مبارزه با رژیم صهیونیستی پای آرمان‌های جامعه اسلامی و مردم فلسطین ایستاد و در این راه هزینه‌های بسیاری هم متحمل شد.

اسماعیلی افزود: وی نمونه برجسته یک روزنامه نگار خوب و متعالی در مسیر آرمان‌های جهان اسلام بود. محکم ایستاد، قلم زد، نوشت، پایمردی کرد و هزینه داد و سر سوزنی هم از مسیرش برنگشت.

 

سلمان در روزنامه نگاری و تبیین جبهه مقاومت یک کنشگر دائمی بود

فرشاد مهدی پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی نیز در سخنانی از جایگاه طلال سلمان روزنامه نگار لبنانی به عنوان یک پیشگام شناخته شده در جهان عرب در عرصه حمایت از انقلاب فلسطین و انقلاب اسلامی ایران یاد کرد و گفت: سلمان هم در حرفه خودش یک فرد تثبیت شده بود و هم در عرصه مقاومت یک کنشگر دائمی در تبیین جبهه مقاومت بود و در رویایی با رژیم صهیونیستی پویا و وفادار بود که این ثبات را تا پایان عمرش هم حفظ کرد.

وی افزود: سلمان با وجود اینکه بارها از سوی دشمنان مورد تهدید و ترور قرار گرفت ولی دست از تلاش در مسیر مقاومت و مبارزه با توسعه طلبی‌های صهیونیست ها برنداشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه