English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرگزاری موج؛

اهالی فرهنگ و هنر قانون را رعایت کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه همه بر سر اجرای قانون اجماع داریم در واکنش به رعایت نکردن قانون حجاب از سوی برخی هنرمندان گفت: از اهالی فرهنگ و هنر می خواهم قانون را رعایت کنند.

اهالی فرهنگ و هنر قانون را رعایت کنند

محمدمهدی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج درباره رعایت نکردن حجاب از سوی برخی هنزمندان و تشکیل دادگاه علیه آنان و محکومیت قضایی این قشر گفت: از اهالی فرهنگ و هنر خواهش مان این است قانون  را رعایت کنند

وی افزود: در کشور بر سر اجرای قانون اجماع داریم اهالی فرهنگ و هنر که اکثریت شان قانون را انجام می دهند اما از همان تعداد اندک می خواهیم این کار را تکرار نکنند.

اسماعیلی گفت: اگر یک بازیگر یا عنصر فرهنگی - هنری مثل هر فرد دیگری دچار خطا می‌شد، برای نوع تخلف محرومیتی را در نظر می‌گرفتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: این امر باید در یک روند روشنی اتفاق بیفتد؛ بنابراین در برنامه هفتم توسعه، بحث رسیدگی به تخلفات عوامل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای را در قالب یک کمیته روشن بدوی و استینافی آوردیم.

وی از تشکیل کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از بخش‌های مختلف مثل قوه قضاییه و مجلس خبر داد و تأکید کرد: رسیدگی به تخلفات جامعه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای از این پس قانونمند می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

ابلاغ کرده‌ایم افرادی که حجاب را زیرپا گذاشتند، اجازه برنامه‌های هنری ندارند/وزارتخانه باید مجوز ۹۰ درصد از فعالیت‌های نمایش خانگی را بدهد

توضیح مرکز رسانه قوه قضاییه درباره تجمع عده‌ای برای پیگیری موضوع حجاب

قانون جامع حجاب به سرعت تدوین شود

 

تعزیه خوانی در تئاتر شهر در ایام محرم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه های ماه محرم این وزارتخانه اظهار کرد: اداره کل هنرهای نمایشی و اداره کل دفتر موسیقی و همچنین دفتر سینمایی برنامه‌هایی دقیقی برای ایام محرم پیش بینی کردند.

وی ادامه داد: از شب نخست محرم با همکاری خوب  شهرداری،  اجراهای صحنه ای تئاتر و تعزیه آغاز شد و این روال در شهرستان‌ها هم ادامه دارد و این برنامه کاملی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه