English

معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

همچنان خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری مرجعیت قانونی دارند

معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه‌های رسمی همچنان مرجعیت خبری در کشور هستند و جایگاه استان‌ها در رتبه‌بندی مطبوعاتی دیده شده است.

همچنان خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری مرجعیت قانونی دارند

به گزارش خبرگزاری موج، فرشاد مهدی‌پور در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: ماده دو قانون خبرگزاری‌ها به تفصیل در ارتباط با رسالت فعالیتی ما صحبت کرده است. ما کار رسانه‌ای را برای بنگاه‌داری یا کسب درآمد نمی‌کنیم. فعالیت‌ رسانه‌ای اصلاً کسب و کار به حساب نمی‌آید و به همین دلیل هم با برخی از آیین‌نامه‌ها که می‌خواهند عنوان کسب و کار بر کار رسانه‌ای بگذارند مخالفت می‌کنیم. 

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اولویت در کار رسانه‌ای باید کیفیت باشد نه کمیت عنوان کرد: در یک دوره‌ای اولویت کمیت بود و تعداد بسیار بالایی مجوز داده شد که آثار آن را الان مشاهده می‌کنیم. 

مهدی‌پور خاطرنشان کرد: رویکرد وزارت ارشاد در حوزه مطبوعاتی و رسانه‌ها محتوایی است و رتبه‌بندی هم که در نظر گرفته شده بر همین اساس است و سهم استان‌ها را به صورت ویژه در آن دیدیم. 

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید در حوزه افزایش مشارکت در انتخابات نقش‌آفرینی کنند افزود: یکی از موضوعاتی که در ارتباط با آن مباحث مختلفی مطرح شد بحث رسانه‌های غیرمجاز است که طبق قانون می‌توان نسبت به برخورد با آنها اقدام کرد و از سوی دیگر رسانه‌هایی هم که اقدام به باج‌گیری از ادارات می‌کنند در صورت شناسایی به شدت برخورد می‌شوند. 

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت صندوق هنر اشاره کرد و ادامه داد: زمانی که ما فعالیتمان را در وزارت ارشاد شروع کردیم کمتر از دو هزار نفر عضو صندوق هنر بودند ولی الان این تعداد از هشت هزار نفر هم عبور کرده است. 

مهدی‌پور از تدوین آیین‌نامه مربوط به خبرنگاران آزاد خبر داد و گفت: اصلاح اساسنامه خانه مطبوعات هم در دست اقدام قرار گرفته و این موضوع درخواست خبرنگاران در نقاط مختلف کشور است. 

وی با تأکید بر اینکه یکی از سیاست‌های وزارت ارشاد حمایت و حفاظت از روزنامه‌های چاپی است تصریح کرد: ورود و اختصاص کاغذ به روزنامه‌ها دلیلی بر این مدعاست اما ما نمی‌توانیم از برخی اصول که ماهیت روزنامه‌ها را به خطر می‌اندازد حمایت کنیم از جمله اینکه حداقل تعداد صفحات روزنامه باید چهار صفحه باشد. 

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رسانه‌های رسمی همچنان مرجعیت خبری را در جامعه دارند گفت: به صورت منظم مرکز افکار سنجی وزارت ارشاد این موضوع را از مردم پیگیری می‌کند اما همچنان با افزایش استفاده مردم از خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری و همچنین توجه به رسانه‌های مکتوب این مرجعیت حفظ شده است. 

مهدی‌پور 40 درصد محتواهای منتشر شده در بستر فضای مجازی را برگرفته از رسانه‌های رسمی دانست و گفت: این موضوع که گفته می‌شود رسانه‌های رسمی مرجعیت خود را از دست داده‌اند در واقع یک برنامه‌ای است که حس اعتماد به نفس و توانمندی این رسانه‌ها را از بین ببرد. 

وی از ماده 16 شدن تعداد قابل توجهی از پایگاه‌های خبری خبر داد و عنوان کرد: در بهار امسال ارزیابی در این حوزه صورت گرفت و پایگاه‌های خبری غیرفعال طبق مقررات و آیین‌نامه‌ها لغو مجوز شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه