English

ارکستر سمفونیک تهران اخراجی نداشت

بنیاد رودکی توضیحاتی را در خصوص برنامه ها و آمزمون استعدادیابی ارکستر سمفونیک تهران ارائه داد.

ارکستر سمفونیک تهران اخراجی نداشت

به گزارش خبرگزاری موج،  بنیاد رودکی توضیحاتی را در خصوص برنامه ها و آمزمون استعدادیابی ارکستر سمفونیک تهران ارائه داد.

در توضیح این بنیاد آمده است: بنیاد فرهنگی هنری رودکی به عنوان متولی اداره ارکستر سمفونیک تهران دارای ماموریت ها و وظایفی است.

این بنیاد باید «زمینه افزایش کیفی تولید و عرضه آثار هنری» را فراهم کند؛ از سوی دیگر باید به «شناخت و به کارگیری استعدادهای درخشان هنری» بپردازد.

بر همین مبنا و همچنان که پیش از این به اطلاع رسیده بود، آزمون نوازندگی ارکستر سمفونیک تهران، در راستای شناسایی و جذب نوازندگان توانمند، که مسبوق به سابقه نیز بوده، اول و دوم تیرماه برگزار شد.

برای این آزمون ۹۷ نفر، علاقه مند به ارکستر و نوازندگان فعلی ارکستر سمفونیک تهران نام نویسی کردند که از این میان ۸۳ نفر در روز آزمون شرکت کردند و هیات ژوری متشکل از استادان و پیشکسوتان به ارزیابی نوازندگان پرداخت. آزمونی که مطابق استانداردها و شیوه های رایج در تمام دنیاست و امکان شناسایی و معرفی استعداد های هنری و جلوگیری از انحصار و ارتقای ارکستر که هدف نهایی است را فراهم می کند؛ چرا که مخاطب ارکستر سمفونیک تهران شایسته بهره مندی از هنر بهترین نوازندگان و در مجموع بالاترین سطح کیفی ارکستر است.

این آزمون به صورت عادلانه امکان رقابتی برابر را برای همه علاقه مندان به حضور در ارکستر سمفونیک تهران فراهم کرد که در این میان، برخی نوازندگان ارکستر خود را در معرض این آزمون عادلانه و رقابت با استعدادهای جوان قرار ندادند.

پس از برگزاری و با استقبالی که از این آزمون صورت گرفت و همچنین با توجه به سطح بالای نوازندگان پذیرفته شده در آزمون نوازندگی که امکان ادامه فعالیت ارکستر را با ترکیبی تازه و پویا فراهم می کرد، در روزهای اخیر، متاسفانه تلاش شد با شانتاژ خبری و «القای اخراج نوازندگان» و قلب واقعیت، ادامه حرکت ارکستر با استعدادهای شناسایی شده تحت تاثیر قرار گیرد که این موضوع دور از اخلاق و اصول حرفه ای است.

خارج از بی اخلاقی های ذکر شده اما ارکستر سمفونیک تهران با برگزاری موفق آزمون نوازندگی، به کار خود ادامه می دهد تا چراغ های هنر فاخر، فروزنده و فروزان باقی بماند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه