English

تقدیر از نیم قرن فعالیت عباس محبی

مراسم رونمایی از مستند «گام‌های پرواز» همراه با پاسداشت عباس محبی، پیشکسوت رادیو و تلویزیون که با نقش «جانعلی» بیشتر شناخته می‌شود، برگزار شد.

تقدیر از نیم قرن فعالیت عباس محبی

به گزارش خبرگزاری موج، مراسم رونمایی از مستند «گام‌های پرواز» همراه با پاسداشت عباس محبی، پیشکسوت رادیو و تلویزیون شامگاه گذشته (۶ تیر) با حضور بیوک میرزایی، رامین پورایمان، منوچهر آذری، امیر پارسی، زهره کدخدازاده، سکینه ارجمندی از هنرمندان رادیو، فرانک رفیعی طاری دوبلور، قدوسیان تهیه‌کننده «صبح جمعه با شما»، بهروز خوش‌فطرت بازیگر و مجتبی تیموری نوازنده «صبح جمعه» در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار شد.

در این مراسم عباس محبی، بازیگر سینما، تلویزیون و رادیو با قدردانی از ابوالفضل توکلی، کارگردان مستند «گام های پرواز» در سخنانی گفت: آقای توکلی خاطرات بسیار خوبی در حین تصویربرداری این کار برایم رقم زد و فکر می‌کنم مستند در مستند شد. پشت‌ صحنه‌های این فیلم هم برای من جذاب بود و هم تجربه‌های خوب و جدیدی آموختم. بنده افتخار شاگردی آقای بیوک میرزایی را دارم و به نظرم بهتر است این بزرگان درباره فیلم صحبت کنند.

سپس بیوک میرزایی ادامه داد: به آقای توکلی تبریک می‌گویم. کاری که او انجام می‌دهد بسیار ارزشمند است و به نظرم اثرات آن بعدها خودش را نشان می‌دهد. فراموش نکنید که در نسل‌های پیش از ما نیز هنرمندان خلاق بسیار زیادی داشته‌ایم که از آن جمله می‌توان به نوذری‌ها، قنبری‌ها، احمدی‌ها و ... اشاره کرد.

این هنرمند پیشکسوت خاطرنشان کرد: متاسفانه چنین فیلم‌هایی از آنان ساخته نشد تا نسل جوان آنها را بیشتر بشناسد اما کاری که آقای توکلی انجام می‌دهد به جوانان کمک می‌کند تا هنرمندان خود را بهتر بشناسند. ساخت این مستندها از این‌ جهت در خور تقدیر و تشکر است. به نظرم کاری که آقای توکلی انجام می‌دهد بسیار پرزحمت است و شاید آن بهایی که شایسته آن است را نمی‌دهند.

میرزایی گفت: عباس محبی را از پیش از انقلاب می‌شناختم. با اینکه شغل اصلی او نیروهوایی بود اما ذاتاً هنرمند است و خوشحالم که به این جایگاه بالا رسیده است. باید بدانیم که عباس محبی چه پیشینه‌ای دارد و چه تلاش‌هایی در رادیو، تلویزیون و سینما کرده است. امیدوارم مستند «گام‌های پرواز» این موارد را به تصویر کشیده باشد تا او را کشف کنیم.

او در پایان اظهار کرد: خوشحالم که مستند آقای توکلی به ایشان بها داد و سراغ زندگی‌اش رفته است. نزدیک به نیم‌ قرن است که ایشان در عرصه رسانه فعالیت دارد و باید زودتر از اینها به او پرداخته می‌شد.

در ادامه ابوالفضل توکلی، کارگردان مستند «گام‌های پرواز» گفت: مستندهایی که درباره پیشکسوتان عرصه رادیو می‌سازم برایم بسیار لذت‌بخش است؛ چراکه در بین اهالی رادیو و همکاران آن صمیمیت بسیار خوبی برقرار است و همین مرا برای ادامه ساخت مستند تشویق می‌کند.

وی با نقل یک خاطره صحبت‌های خود را ادامه داد و بیان کرد: خاطرم هست برای مستندی که از آقای بیوک میرزایی می‌ساختم به رادیو ارگ و استودیو هشت رفتیم. آن زمان بیماری کرونا بود اما استاد پورایمان که ماسک زده بودند به‌ خاطر استاد، زمان گذاشتند و مقابل دوربین صحبت کردند. این کار لطف و صمیمیت اهالی رادیو را نشان می‌دهد. برای ساخت مستند آقای محبی هم نیز موضوع تکرار شد و دوستان برنامه رادیویی «صبح جمعه با شما» بسیار مهربانانه برخورد کردند.

او با اشاره به ساخت مستند «گام‌های پرواز» گفت: این مستند اشاره به استادی دارد که در دهه‌های ۱۳۶۰ و ۱۳۷۰ آیتم‌های طنز اجرا می‌کردند. ایشان در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی با شکل و زبانی ساده وارد خانه‌های مردم می‌شدند و نگاه‌ها را جذب خودشان می‌کردند. آنها طنازانه گرانی را نقد می‌کردند، در عین حال آقای محبی و همکاران ایشان خودشان آدم‌های ساده‌ای نبودند مطالعه می‌کردند و به موضوعات اشراف کامل داشتند.

توکلی در پایان خاطرنشان کرد: آقای محبی دانش بسیار زیادی در حوزه اجرا ادبیات و تئاتر دارد. در زمان ساخت فیلم متوجه شدم که ایشان ادبیات کلاسیک ایران و به‌ ویژه شاعران کهن ایران‌ زمین را به‌ خوبی می‌شناسد. او تسلط خوبی بر ادبیات نمایشنامه‌نویسی ایران و جهان دارد و فن‌های بازیگری را بلد است. این موضوع نشان می‌دهد که او و همکاران با دانشی که داشتند توانستند به آن طنز خوب برسند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه