English

تاکنون ورود ۸۰ درصد زائران ایرانی به عربستان ثبت شده است

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت تا پایان روز جمعه ۲۶ خرداد ۸۰ درصد زائران ایرانی، بیش از ۷۰ هزار نفر از طریق فرودگاه‌های مدینه و جده وارد عربستان شده اند.

تاکنون ورود ۸۰ درصد زائران ایرانی به عربستان ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری موج، سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در جلسه‌ای  با اشاره به تعداد زائران اعزامی به سرزمین وحی گفت: تا پایان روز جمعه ۲۶ خرداد ۸۰ درصد زائران بالای ۷۰ هزار نفر، از طریق فرودگاه‌های مدینه و جده وارد عربستان شده اند 

وی همچنین درباره هتل‌هایی که در اختیار ایران در مدینه است، افزود: در مجموع ۲۰ هتل در مدینه در اختیار داریم که ۲ هتل برای نیرو‌های ستادی در خارج از منطقه مرکزی و ۱۸ هتل داخل منطقه مرکزی ویژه زائران است.

حسینی گفت : طبق بررسی‌ها و نظرسنجی‌های صورت گرفته با توجه به اینکه هتل‌های مدینه نسبت به سال‌های قبل فرسوده‌تر شده‌اند، اما رضایت زائران درخصوص وضع اسکان بهتر از دوره‌های قبلی بوده است.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره بازه زمان عملیات رفت و برگشت حج ۱۴۰۲ نیز افزود: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته انتقال زائران به عربستان در مدت ۳۰ روز انجام خواهد شد و عملیات برگشت در مدت ۲۲ روز انجام می‌شود.

وی درباره استفاده از فرودگاه طائف نیز گفت:‌رایزنی‌ها برای انتقال زائران به مکه از طریق فرودگاه طائف همچنان در حال انجام است، اما هنوز موفق نشده ایم که نظر سعودی‌ها را در این باره جلب کنیم.

فاصله فرودگاه طائف به مکه نسبت به فاصله فرودگاه جده به مکه کمتر است و همین کوتاه‌شدن مسیر، منجر به رفاه حال زائران خانه خدا می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه