English

بیش از ۳۶۰ هزار نسخه منبع اطلاعاتی به کتابخانه ملّی ایران اهدا شد

مدیرکل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران از اهدای تعداد ۳۶۰ هزار و ۴۲۹ نسخه منبع اطلاعاتی به صورت کتابِ چاپی و منتشر شده توسط افراد حقیقی، خانواده های فرهنگ دوست و نیک اندیش در سال ۱۴۰۱ خبر داد .

بیش از ۳۶۰ هزار نسخه منبع اطلاعاتی به کتابخانه ملّی ایران اهدا شد

به گزارش خبرگزاری موج، مدیرکل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران از اهدای تعداد ۳۶۰ هزار و ۴۲۹ نسخه منبع اطلاعاتی به صورت کتابِ چاپی و منتشر شده توسط افراد حقیقی، خانواده های فرهنگ دوست و نیک اندیش در سال ۱۴۰۱ خبر داد که از این تعداد ۳۶۶ نسخه منبع نفیس و کمیاب شناسایی و تفکیک شده اند.

حمیدرضا سلطانی لرگانی درباره نسخ نفیس اهدایی در سال گذشته گفت: اهدای منابع اطلاعاتی توسط اشخاص و خانواده های فرهنگ دوست به شکل مستمر انجام می شود و در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۶۰ هزار نسخه منبع شامل ۲۹۱ هزار و ۱۵۷ نسخه کتاب، ۳۲ هزار و ۲۲۶ نسخه نشریه و ۳۷ هزار و ۴۶ نسخه سایر منابع غیر کتابی به سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران اهدا شده است.

وی ادامه داد: از میان منابع اهدایی،‌ تعداد ۳۶۶ نسخه منبع اهدایی نفیس شناسایی شده است که ۲۰ نسخه کتاب خطّی نفیس، ۳۰۴ نسخه کتاب چاپ سنگی و سربی وجود دارد و تعداد ۳۵ نسخه از این مجموعه نیز مربوط به دستنوشته های اشخاص نامی از جمله شهید مسعود علیمحمدی و زنده یاد محمود دست پیش است.

به گفته وی همچنین در میان مجموعه های اهدایی تعداد ۳ تابلو نقاشی، ۴ تابلو خط که یکی از آنها دارای مهر و امضای ناصر الدین شاه قاجار است نیز برای نگهداری به مخازن سازمان ارسال شده است.

سلطانی گفت: اداره کل فراهم آوری علاوه بر دریافت منابع از فرهیختگان و اهداکنندگان به استناد بخشنامه مندرج در شماره ۴۸۴۸۹ مورخ ۲/۱۰/۱۳۸۲ دولت، کتاب هایی که در وزارتخانه ها، سازمان ها، موسسات دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی از آنها استفاده نمی شود و همچنین کتاب های وجینی کتابخانه های دولتی را دریافت و ضمن تامین کسری مخازن به منظور حفظ میراث مکتوب کشور ما بقی را بین کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی با اولویت مناطق محروم توزیع می کند و به این ترتیب منابع مازاد اشخاص و سازمان ها دوباره در چرخه اطلاع رسانی قرار می گیرد.

به گفته وی اداره کل فراهم آوری آمادگی دارد تا در سال جاری نیز منابع اهدایی اشخاص و سازمان ها را دریافت کند و علاقه مندان می توانند برای مشارکت در این امر فرهنگی منابع اهدایی خود را به گروه مبادله واهدا کتابخانه ملی ارائه کنند. تلفن ۸۱۶۲۳۲۴۰ آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان محترم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه