English

دومین روز از جشنواره موسیقی فجر میزبان ۱۴ اجرا خواهد بود

در دومین روز از سی و هشتمین جشنواره موسیقی میزبان ۱۴ اجرا در بخش‌های مختلف از جمله موسیقی ارکسترال، نواحی، بین‌الملل، پاپ و سرود خواهد بود.

دومین روز از جشنواره موسیقی فجر میزبان ۱۴ اجرا خواهد بود

به گزارش خبرگزاری موج، سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن به دبیری بهزاد عبدی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربَد) و غیررقابتی (ارکسترال، کلاسیک، ردیف دستگاهی، نواحی، هنرستان‌های موسیقی، پاپ) آغاز شد.

استان‌ها، نشست‌های پژوهشی، جشنواره جشنواره‌ها، سرود و بین‌الملل، جایزه‌های ترانه و موسیقی و رسانه از دیگر بخش‌های این جشنواره است.

تالارهای وحدت، رودکی، فرهنگسراهای نیاوران، ارسباران، سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران و مجموعه کوشک باغ هنر میزبان اجراهای سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر هستند.

۲۹ بهمن در دومین روز این جشنواره کنسرت موسیقی آذربایجان ساعت ۱۸:۳۰ و ویژه برنامه ارکستر پیامبر مهربانی به مناسبت سالروز مبعث حضرت محمد(ص) ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شوند.

کنسرت هنرستان‌های موسیقی دختران کشور ساعت ۱۸:۳۰ و کنسرت شب موسیقی اصفهان ساعت ۲۱:۳۰ در تالار رودکی به روی صحنه می‌روند.

دوئت پیانو از صربستان ساعت ۱۸:۳۰ و کنسرت گروه قوالی افغانستان ساعت ۲۱:۳۰ در فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شوند.

همچنین گروه‌های سرود یزد و لارستان ساعت ۱۸:۳۰ و گروه‌های موسیقی سیستان و مازندران ساعت ۲۱:۳۰ در بخش موسیقی نواحی در فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه می‌روند.

در بخش پاپ، کنسرت‌های موسیقی مسعود صادقلو و مصطفی راغب به ترتیب ساعت‌های ۱۹ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شوند.

مجموعه کوشک هنر در بخش موسیقی نواحی ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ به ترتیب میزبان گروه‌های موسیقی بوشهر و آذربایجان است.

موزه هنرهای دینی امام علی(ع) نیز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان بخش جشنواره جشنواره‌هاست، در بخش جشنواره جشنواره‌ها علاوه بر نمایش پوستر و جدول دوره‌های گذشته موسیقی فجر، فیلم‌های اجراهای صحنه‌ای برگزیده این دوره‌ها (اول تا دوره سی و هفتم) نیز برای مخاطبان اکران می‌شود.

بخش پژوهش جشنواره به مدت پنج شب با حضور هنرمندان موسیقی و کارشناسان به صورت مستقیم از رادیو گفت و گو پخش می‌شود. این بخش شنبه (۲۹ بهمن‌) از ساعت ۲۰ تا ۲۱ با حضور سیدعلیرضا میرعلی نقی به بررسی «تاریخ پیدایش و انحلال ارکسترها در ۴۳ سال گذشته از ۱۳۵۸ تا ۱۴۰۱» اختصاص دارد.

گفتنی است که علاقه‌مندان برای تهیه بلیت اجراهای این جشنواره می‌توانند به سامانه fajr38.com مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه