English

پانزدهمین دوره جایزه جلال‌آل احمد با معرفی برگزیدگان خاتمه یافت

برگزیدگان پانزدهمین جایزه جلال آل‌احمد شامگاه در تالار وحدت معرفی شدند.

پانزدهمین دوره جایزه جلال‌آل احمد با معرفی برگزیدگان خاتمه یافت

به گزارش خبرگزاری موج، آئین اختتامیه پانزدهمین جایزه جلال آل احمد با معرفی برگزیدگان این جایزه ادبی عصر امروز شنبه ۲۴ دی ماه در تالار وحدت برگزار شد.

 

بخش ویژه «کرونا و مدافعان سلامت»

 

در این بخش با حضور مجتبی رحماندوست کتاب «جهاد در قرنطینه» نوشته فروغ زال به عنوان برگزیده معرفی شد.

 

بخش «ویراستاری»

 

این بخش نیز با داوری فهیمه شامع، مهدی صالحی و لیلی فیروز با حضور علی محمد مؤدب حسین و جلال پور برای ویراستاری کتاب «صور سکوت» از انتشارات شهرستادان ادبی به عنوان برگزیده انتخاب شد و جایزه‌ای به خانواده وی اهدا شد.

همچنین نرجس توکلی لشکاجانی برای ویراستاری کتاب «اینجا سوریه است» از انتشارات راه یار دیگر برگزیده این بخش بود.

 

بخش ویژه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی

 

بیش از ۶۰۰ عنوان کتاب درباره شهید حاج قاسم سلیمانی منتشر شده است و در بخش «ویژه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی» با حضور یاسر احمدوند، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پدر شهید آرمان علی وردی کتاب «حاج قاسمی که من می‌شناسم» نوشته سعید علامیان از نشر خط مقدم و کتاب «شاید پیش از اذان صبح» نوشته احمد یوسف زاده از انتشارات سوره مهر برگزیدگان این بخش بود.

 

بخش نقد ادبی

 

در این بخش با داوری ابوالفضل حری، محمود بشیری و جواد کامور بخشایش اثر برگزیده‌ای وجود نداشت اما با حضور محمدرضا سنگری، جواد کامور بخشایش و مهدی رمضانی، دبیر کل نهاد کتابخانه‌های کشور به دو کتاب «تماشای روایت: بررسی تحلیلی روش انتقال عناصر داستان از روایت به درام» نوشته مجید آقایی، انتشارات علمی و فرهنگی و کتاب «خود انتقادی ادبی: رساله‌ای در نقد خویشتن در عرصه ادبیات» نوشته مهرداد نصرتی، فرهنگ عامه به عنوان اثر شایسته تقدیر جوایزی اهدا شد.

 

بخش داستان کوتاه

 

این بخش با داوری هادی خورشاهیان، یوسف قوجق و محمدعلی رکنی و با حضور گلعلی بابایی، علیرضا قزوه، یاسر احمدوند، میثم نیلی، اکبر صحرایی کتاب «ویروس عاشق» نوشته مجید رحمانی، نشر صاد به عنوان برگزیده معرفی شد.

 

بخش مستندنگاری

 

در این بخش با داوری بهناز ضرابی‌زاده، مهدی کاموس و گلعلی بابایی و با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد، حداد عادل، حمید حسام، علی رمضانی و یاسر احمدوند دو کتاب «نبرد تنگه‌ها» نوشته مصطفی رحیمی، نشر شهید حسن باقری و «عقیله» نوشته الهام امین، به‌نشر به عنوان اثر شایسته تقدیر اعلام شدند.

همچنین کتاب «سازمان سیاسی بهائیت» نوشته حمیدرضا اسماعیلی، مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی به عنوان برگزیده این بخش معرفی شد.

 

بخش رمان

 

در این بخش با داوری رحیم مخدومی، محمدرضا شرفی خبوشان و سید میثم موسویان با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند و علی رمضانی برگزیده وجود نداشت اما دو کتاب «صور» نوشته حسین‌علی جعفری، انتشارات سروش و «عزارئیل» نوشته نیما اکبر خانی، کتابستان معرفت به عنوان اثر شایسته تقدیر انتخاب شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه