English

مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره تئاتر مناطق کشور مطالبه دلسوزان عرصه تئاتر کشور است

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به جشنواره تئاتر مناطق کشور، این جشنواره را مطالبه فعالان و هنرمندان تئاتری دانست که با گذشت و فداکاری خویش به صحنه‌های تئاتر جان بخشیده‌اند.

جشنواره تئاتر مناطق کشور مطالبه دلسوزان عرصه تئاتر کشور است

به گزارش خبرگزاری موج، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است: تئاتر محفل گفت‌وگو و ارتباط است. تئاتر جلوه‌گاه تجمیع نظر و اندیشه است، تئاتر میدانگاه روایت عشق به مردم است و جشنواره‌های نمایش، رویدادگاه امن بروز و رویارویی اندیشه‌های سترگ بشری از دریچه جغرافیا، فرهنگ وآیین‌های قومی‌ است. جشنواره تئاتر منطقه‌ای، گردهمایی بزرگ فرهنگ، هنر، زبان و نگرش اقوام ایرانی است. رنگین کمانی از طیف‌های گسترده نظری و خلاقیت‌های جوانان ایرانی را در خود جای می‌دهد. این جشنواره همواره مطالبه فعالان و هنرمندان تئاتری بوده است که با گذشت و فداکاری خویش به صحنه‌های تئاتر جان بخشیده‌اند.

نظری در ادامه این پیام آورده است: اکنون با احترام به اراده جوانان برومند تئاتر ایران که آن را جلوه‌گاه پرشور رویارویی عاشقانه اهالی تئاتر و تمرین مداوم وحدت و ماندن در کنار یکدیگر می‌دانند، جشنواره تئاتر منطقه‌ای پس از وقفه‌ای طولانی و در پی درخواست‌های مکرر و به‌حقِ خانواده بزرگ نمایش، به آغازی دیگر رسیده است.

مدیر کل هنرهای نمایشی در انتهای پیام خاطرنشان کرده ایت: حال که پس از این وقفه و عبور از دالان‌های سخت و صعب به شروعی دیگر برای برگزاری این جشنواره رسیدیم، مفتخریم که پاسخگوی نیاز، خواست و مطالبه هنرمندان استان‌ها بوده‌ایم که چشم و چراغ هنر تئاتر این دیارند. امید که در پرتو لایزال الهی و با روح اندیشه‌ورزی جاری در تفکر هنرمندانه اهالی تئاتر به اوجی دیگر از جنسی دیگرگون و با روایتی منبعث از روح جامعه دست یابیم. پیروز و مانا و استوار باشید.

بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر مناطق در اولین گام اجرایی خود به میزبانی استان کرمانشاه از ۷ تا ۱۰ دی‌ماه سال جاری با حضور ۱۷ گروه نمایشی و همراهی ۲۲۹ هنرمند از استان‌های شمال‌غرب، غرب و جنوب‌غرب کشور برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه