English

پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هوشنگ ابتهاج

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت امیر هوشنگ ابتهاج (سایه) شاعر نامدار ایرانی را تسلیت گفت.

 پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هوشنگ ابتهاج

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام تسلیت محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد در پی درگذشت هوشنگ ابتهاج به شرح زیر است: «خبر درگذشت استاد امیر هوشنگ ابتهاج متخلص به «سایه» از شاعران و ادیبان ارجمند کشورمان موجب تاسف و تاثر بسیار شد. تردیدی نیست که شعرهای فاخر و شورانگیز زنده یاد ابتهاج جایگاهی بلند در شعر و ادب معاصر دارد و از صولت و صلابت سترگی برخوردار است.

ایشان به مدد ذوق خدادادی، استادانه مضامین اجتماعی‌ را در شعر فاخر خویش به کار گرفت و با سرودن تصنیف‌های ماندگاری همچون «سپیده» (ایران ای سرای امید) از زمره شاعرانی بود که به سرزمین گهربار خویش صمیمانه عشق می‌ورزید.

این جانب فقدان این شاعر گرامی و صاحب سبک را به خانوادۀ داغدار ایشان و خانواده بزرگ فرهنگ، هنر و ادب ایران اسلامی و همه پارسی‌زبانان در جای جای جغرافیای جهان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال علوّ درجات را برای آن مرحوم و صبر و اجر جزیل را جهت بازماندگان و علاقه مندان مسألت می‌نمایم.

بیشتر بخوانید:

هوشنگ ابتهاج متخلص به سایه درگذشت

فقدان شاعر بزرگی که از دژ مستحکم شعر فارسی حفاظت می‌کرد | چرا جای ابتهاج خالی است؟ | سایه به نوعی مصداق تخلصش بود و وارد حاشیه نمی‌شد.

امیرهوشنگ ابتهاج، متخلص به «سایه» متولد ۶ اسفند ۱۳۰۶ در رشت است. این شاعر نخستین اثرش به نام «نخستین نغمه‌ها» را در سال ۱۳۲۵ منتشر کرد. از دیگر آثار او به «سراب»، «سیاه مشق»، «شبگیر»، «زمین»، «چند برگ از یلدا»، «تا صبح شب یلدا»، «یادگار خون سرو» و... را می‌توان اشاره کرد. یکی از معروف‌ترین سروده‌های او «ارغوان» است که در قالب آثار موسیقایی هم عرضه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی