English

پیمان جبلی خبر داد؛

افتتاح شبکه سراسری سیگنال‌رسانی صداوسیما به تمام کشور

رئیس رسانه ملی گفت: با افتتاح این طرح نشان دادیم حتی اگر تمام ماهواره‌ها نیز تحریم شوند، سیگنال رسانی زمینی در ۸۹ درصد خاک ایران با کیفیت بالا ادامه خواهد داشت و امروز این رضایت مندی عمومی را به چشم می‌بینیم.

افتتاح شبکه سراسری سیگنال‌رسانی صداوسیما به تمام کشور

به گزارش خبرگزاری موج، آیین افتتاح ۳ پروژه شبکه سراسری سیگنال‌رسانی صدا و سیما در تمام نقاط کشور، تبادل قرارداد پروژه توسعه و ارتقای شبکه انتقال به ظرفیت ۲۰ ترابیت بر ثانیه با استفاده از توان تولید داخلی و ظرفیت ترانزیت بین‌المللی برای تبدیل شدن ایران به‌هاب ترانزیت در منطقه، چهارشنبه ۴ اسفندماه ۱۴۰۰ با حضور  رئیس رسانه ملی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون توسعه و فناوری رسانه‌ صدا و سیما، در ساختمان شرکت ارتباطات زیر ساخت وزارت ارتباطات برگزار شد.

رئیس رسانه ملی در این مراسم با تبریک عید مبعث گفت: در آستانه مبعث پیامبر اکرم(ص) و روز مهندس، این آیین و رویداد را به فال نیک می‌گیریم و آن را در راستای رسالت پیام‌رسانی می‌دانیم.

پیمان جبلی افزود: فلسفه رسالت نبی‌اکرم (ص) پیام‌رسانی و واسطه شدن میان خدا و خلق است، ما نیز افتخار می‌کنیم که اسوه و الگویمان بر مسیر ارتباط و اطلاع‌رسانی است.

جبلی با قدردانی از کسانی که از ابتدای این طرح با صداوسیما و وزارت ارتباطات و فناوری همراه بودند، بیان داشت: این طرح در مسیر عدالت گستری تلاش کرد تا همه شهروندان از این فناوری بهره‌مند شوند.

بهره مند شدن همه شهروندان از نعمت صدا وسیما افتخار ملی است و رسانه ملی واسطه بین نظام، مردم و جامعه است.

وی با تأکید بر لزوم خدمت به مردم گفت: مطالبه به حق مردم بهره مند شدن از نعمت نظام مقدس اسلامی و دستاوردهای آن است. رسانه ملی به عنوان بزرگترین دستگاه فرهنگی افتخارش این است که آنچه از پیروزی انقلاب به بعد می‌گذرد را به مردم عزیز یادآوری کند. افتخاراتی که مردم و فرزندان ما نمی دانند و باید مطلع شوند.

رئیس سازمان صداوسیما، ادامه داد: این پروژه در راستای عدالت گستری نظام مقدس جمهوری اسلامی است که ان شاء الله ادامه خواهد داشت. در قدیم امکان بهره وری در مناطق دور دست وجود نداشت و فقط مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ این امکان را داشتند، اکنون در شهرها و استان‌های دور دست نیز این پروژه انجام شده و پروژه سیگنال رسانی از طریق ماکروویو انجام  می‌شود.

وی افزود: نعمت برخورداری از سیگنال و تصویر رسانه ملی نعمت بزرگی است که نه تنها موجب رضایت مندی مردم بلکه مصداقی روشن و مهمترین دلیل برای خنثی کردن و بی‌اثر بودن تحریم‌ها است. با افتتاح این طرح نشان دادیم که حتی اگر تمام ماهواره‌ها نیز تحریم شوند، سیگنال رسانی زمینی در ۸۹ درصد خاک ایران با کیفیت بالا ادامه خواهد داشت و امروز این رضایت مندی عمومی را به چشم می‌بینیم و امیدواریم باقی مانده آن هم به ثمر برسد.

رئیس سازمان صداوسیما، گفت: همکاران ما برای روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار و مناطق صعب‌العبور نیز خود را موظف به سیگنال رسانی می‌دانند. علاوه بر امنیت سیگنال رسانی، این اتفاق مصداق خودباوری ملی است و صفر تا صد آن با توان و دانش داخلی محقق شده است. ما مدیون مردم و وامدار آن‌ها هستیم و هر آنچه انجام دادیم وظیفه بود و باید بیش از این انجام شود.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مراسم افتتاحیه شبکه سراسری سیگنال رسانی صداوسیما به تمامی نقاط کشور گفت: امروز شرایطی فراهم شد تا ما بر بستر یک شبکه مستقل در گستره و در پهنه‌ جمهوری اسلامی ایران بتوانیم به مردم خدمت رسانی کنیم و وابستگی رساندن پیام سازمان صداوسیما را به فرستنده‌های ماهواره‌ای قطع کنیم.

وی با اشاره به اهمیت این طرح گفت: این کار بسیار بزرگی است و این طرح بزرگ نشان داد که می‌توان کارهای بین دستگاهی را به خوبی انجام داد. تلاش‌ها همه برای این است که مردم عزیزمان بتوانند از ارتباطات با کیفیت در کشور و فضای انتشار پیام، استفاده کنند. ما در دولت سیزدهم به دنبال توسعه‌ یک شبکه با کیفیت و پرسرعت در سراسر کشور هستیم.

وزیر ارتباطات افزود: ما به مردم قول دادیم که در دولت سیزدهم، شرایطی را فراهم بیاوریم که هرکسی که نیاز به اتصال از طریق فیبرنوری داشت، شرایط آن  فراهم باشد و این کار بسیار بزرگی است که با عزم و اراده خانواده بزرگ ارتباطات در کشور شدنی است و دولت هم اراده کرده است که زمینه‌ها را در کنار بخش خصوصی فراهم کند.

زارع پور بیان داشت: امروز قرارداد توسعه‌ شبکه‌ زیرساخت امضا شده است و نکته مهم آن این است که برای اولین بار با استفاده از تجهیزات کاملاً بومی  این حجم از ظرفیت به شبکه ملی کشور افزوده می‌شود.

امید اینکه روزی را شاهد باشیم که توانسته‌ایم ظرفیت‌های خدادادی جمهوری اسلامی ایران را فعال نماییم و تبدیل به‌هابِ ترانزیت ترافیک در منطقه شویم.

در ادامه این مراسم «رضا علیدادی» معاون توسعه و فناوری رسانه با اشاره به اینکه این طرح برای رسانه ملی ۴۲ میلیون دلار هزینه دربرداشت، گفت: در بخش‌های مهمی از پروژه از توان داخلی استفاده شده و از این جهت از نظر پایداری شبکه، خیالمان راحت است.

معاون توسعه و فناوری رسانه با اشاره به همراهی دستگاه‌‌های مختلف در این طرح گفت: در بخش انتقال زیرساختی شرکت‌های مختلف و وزارت‌خانه‌هایی مانند وزارت نفت، شرکت راه‌آهن و سازمان پدافند غیرعامل همراه ما بودند و این طرح محصول همگرایی و همراهی همه دستگاه‌های ذی ربط است.

وی افزود: مطالعات ما نشان می‌دهد که حتی کشورهایی مانند نروژ، اسپانیا، ایتالیا، سوئد، آلمان و اتریش نیز از همین شیوه فیبر نوری برای سیگنال رسانی رادیو و تلویزیونی استفاده کردند و آن‌ها نیز اتکایی به سیگنال‌های ماهواره‌ای ندارند.

علیدادی با اشاره به تحریم‌هایی که مانع دریافت برخی از برنامه‌های ورزشی و قطع تصویر پخش فوتبال از سیگنال‌های ماهواره‌ای در مناطق مختلف کشور می‌شود، گفت: گستره سیگنال رسانی زمینی در ۲۶ استان، پایداری سرویس را به همراه دارد و این شبکه، اطمینان بخشی بهتری نسبت به سیگنال‌های ماهواره‌ای، ایجاد می‌کند.

وی از وزارت ارتباطات خواست که پس از بهره برداری از این پروژه، همچنان جلسات هماهنگی بین دو سازمان ادامه یابد تا پایداری سیگنال رسانی تضمین شود.

«حمید فتاحی»، معاون وزیر و رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت نیز در این مراسم گزارشی از ابعاد و اهمیت این طرح ارائه داد.

وی در ادامه گفت: افتتاح شبکه سراسری سیگنال رسانی صداوسیما به تمام نقاط کشور بر پایه تأکیدات مقام معظم رهبری برای حفظ استقلال پخش سراسری سازمان صداوسیما از ماهواره‌های خارجی به‌ویژه با افزایش تحریم‌ها از سال ۱۳۹۲ به‌منظور بهره‌مندی مردم به‌خصوص در مناطق محروم و دورافتاده از پوشش شبکه‌های صداوسیما کلید خورد.

وی با اشاره به تبادل قرارداد پروژه توسعه و ارتقا پایداری شبکه انتقال کشور به ظرفیت ۲۰ ترابیت با استفاده از توان داخلی نیز تأکید کرد: این پروژه بر اساس تکالیف سند معماری و طرح کلان شبکه ملی اطلاعات و باهدف تأمین نیازهای زیرساختی برای توسعه دسترسی‌ها به شبکه ارتباطی به توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت ارتباطات برای تحقق هدف واگذاری ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در دستور کار قرارگرفته است که با راه‌اندازی این پروژه شاهد تحولی جدی در حوزه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور خواهیم بود.

فتاحی درباره نقشه راه افزایش ترافیک ترانزیت داده نیز تأکید کرد که برای تبدیل‌شدن به‌هاب ترانزیت ترافیک بین‌الملل با توجه به ظرفیت جغرافیایی کشورمان، این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

وی در خاتمه گفت: در این پروژه شاهد تحقق سه اقدام مهم شامل تدوین و تصویب توافقنامه سطح خدمات، رونمایی از روش‌های جدید و متنوع فروش مشتریان و بازطراحی و ارتقا کیفیت شبکه انتقال ترانزیت بین‌الملل می‌شود.

در پایان این مراسم از زحمات ۱۳ نفر از همکاران شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان صداو سیما، قدردانی شد.

فاز دوم پروژه سیگنال رسانی زمینی به ایستگاه‌های تلویزیونی در راستای عدالت رسانه‌ای و گسترش پوشش دیجیتال انجام شده و طی آن هموطنان عزیزمان در مناطق محروم نیز می‌توانند از تصاویر باکیفیت و همچنین شبکه‌های دیجیتال سازمان بهره‌مند شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه