English

پارادوکس شخصیتی دو مجری به دیده شدن حیاتی و مماتی کمک کرد

یکی از برنامه های روستا تی وی که با استقبال و بازخورد بالای مخاطبان روبرو شده است، برنامه حیاتی و مماتی است که توسط محمدرضا حیاتی گوینده خبر و رضا رفیع از طنزپردازان کشورمان اجرا می شود.

پارادوکس شخصیتی دو مجری به دیده شدن حیاتی و مماتی کمک کرد

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج، چند سالی است که تلویزیون های اینترنتی در بستر رسانه ای کشور اعلام حضور کردند. رسانه هایی که به اذعان کارشناسان در آینده ای نزدیک جا پای سایر رسانه های سنتی کشور می‌گذارند. 

این تلویزیون ها با موضوعات خاص خود سعی کرده اند که برای هر نوع سلایقی برنامه سازی کنند و نیازهای مخاطبانشان را پاسخ دهند.

در کنار این نیازسنجی باید گفت که قابلیت تعاملی بودن این رسانه ها با مخاطبانشان باعث شده تا دیگر مخاطب نقش منفعل نداشته باشد بلکه با مطرح کردن نظراتش در جهت توسعۀ رسانه گام بردارد.

روستا تی وی یکی از این تلویزیون ها است که نزدیک به یک سالی است راه اندازی شده است و با برنامه های متعددی که در دست تولید دارد توانسته مخاطبان بسیاری را با خود همراه سازد. یکی از برنامه های این تلویزیون که با استقبال و بازخورد بالای مخاطبان روبرو شده است، برنامه حیاتی و مماتی است که توسط محمدرضا حیاتی گوینده خبر و رضا رفیع از طنزپردازان کشورمان اجرا می شود.

برنامه ای که در نهایت احترام و به دور از هر گونه افترا و ناروا سعی دارد تا در این روزهای ناخوش اقتصادی، اندکی حال دل مردم را خوب کند و دقایقی خنده را بر لبان مردم جاری سازد.

در این خصوص گفتگویی را با سامان مرادحسینی مدیر روستا تی وی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:  

سامان مرادحسینی

سامان مرادحسینی رویکرد برنامه حیاتی و مماتی به اخبار روز کشور را متفاوت تر از سایر رسانه ها دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط خاص کشور و مسائل اقتصادی که مردم با آن روبرو هستند بدون شک لحظه ای خندیدن بر لبان مردم به شدت نیاز می‌شود و با این رویکرد ما سعی کردیم تا با چاشنی طنز به اخبار روز جامعه بپردازیم و با توجه به هجمه هایی که از طرف رسانه های خارجی علیه مشکلات داخلی صورت می گیرد سعی کردیم با پیشقدم شدن به مردم بفهمانیم که در رسانه های داخلی شان هم مشکلات آن ها در صدر توجه است.

وی ادامه داد: قطعاً رسانه باید روحیه مطالبه گری خودش را حفظ کند و به عنوان یک رسالت باید این موضوع را سرلوحه کار خودش قرار دهد. با توجه به این مهم در حیاتی و مماتی سعی کردیم تا زبان مردم باشیم وبه سراغ موضوعاتی برویم که حرف و درد دل مردم است.

مرادحسینی ایده اصلی برنامه حیاتی و مماتی را ماحصل ساعت ها بحث در هیأت تحریریه و مشاوره با کارشناسان طنز ادبی کشور عنوان کرد و بیان داشت: در این خصوص مشورت های جناب رضا رفیع که به جد از طنزپردازان خوب کشورمان به شمار می رود نیز در این مسیر کمک کرد که ما به ترکیب متفاوت اقای حیاتی و رفیع برسیم که با توجه به پاردوکس هایی که در نوع اجرای این دو بزرگوار بود سبب شد تا بر دیده شدن و محبوبیت برنامه نزد مخاطب کمک کند.

وی ادامه داد: سعی کردیم تا در اجرایی که مردم از آقای حیاتی انتظار دارند تغییری ایجاد نکنیم و او را همانطور که در قالب یک گوینده خبر بوده به تصویر در آوریم اما با توجه به رویکرد طنز برنامه و قرار گیری در کنار اقای رفیع بدون شک شخصیتی متفاوت تر از یک گوینده را از آقای حیاتی شاهد هستیم.

مدیر تلویزیون اینترنتی روستا تی وی توجه به مشکلات مردم از قبیل گرانی ها، اختلاص ها و وعده های بدون پشتوانه مسئولان را بخشی از موضوعات مورد توجه در این برنامه عنوان کرد و  بیان داشت: تیمی که در تحریریه اخبار برنامه هستند و به رصد و پایش اخبار می پردازند و در آخر نظر نهایی دو مجری برنامه نسبت به اخبار انتخابی سعی شده تا با پرداختن به دردو دل های مردم جامعه و موضوعاتی که مورد توجه آن ها است با قالبی طنز و نه لودگی به آن ها پرداخته می شود.

وی ادامه داد: زبان طنزانتقادی و نقد اجتماعی مسائل روز جامعه هدف ما در برنامه حیاتی و مماتی است بطوریکه دقایقی لبخند را بر لبان مخاطب جاری سازد البته در آینده ای نزدیک نیز مخاطب باید منتظر فصلی جدید از برنامه باشد که با تغییرات اساسی روبرو است.

این فعال رسانه ای به بازخوردهای مثبت مردم به این برنامه اشاره کرد و بیان داشت: کامنت هایی که در شبکه های اجتماعی و همچنین به صورت حضوری از مخاطبان و حتی پیام هایی که از جانب مسئولان به ما می رسد همه سرشار از لطف و توجه ویژه آن ها به حیاتی و مماتی است که این مهم مسئولیت ما را در ادامه بسیار سنگین می کند.

سامان مرادحسینی1

مرادحسینی به بازدید های میلیونی بعضی از آیتم های این برنامه اشاره کرد و گفت: با خلأ هایی که در رسانه ملی در حوزه طنز داریم این برنامه خیلی خوب در میان مردم دیده شده است البته حساسیت هایی نیز در انتخاب اخبار وجود دارد ولی با توجه به رسالت رسانه که گوشزد کردن مشکلات جامعه است همواره سعی کردیم تا فارغ از هر گونه خط قرمزی به هر شخص و موضوعی انتقاد کنیم.

وی توجه به طنز ادبی را در ساخت برنامه حیاتی و مماتی به عنوان محور اصلی برنامه یادآور شد و خاطر نشان ساخت: هدف اصلی برنامه تنها خنداندن مردم نبوده است بلکه سعی شده تا نوعی تفکر را در مخاطب نسبت به مسائل روز جامعه بوجود آوریم. بدون شک اگر سعی داشتیم تا به دنبال یک برنامه طنز خنده دار و با قالب لودگی باشیم مطمئناً با حضور دو شخصیت اقای حیاتی و رفیع این برنامه خیلی بیشتر در شبکه های اجتماعی منتشر می شد اما ما بیشتر به دنبال نگاه به مسائل  از جنبه ادبی هستیم تا این که مخاطب بخواهد با هر روشی به اخبار بیشتر بخندد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه