English

روژینا میرسید در گفتگو با خبرگزاری موج:

دختربچه‌ها می‌توانند نقش‌های متفاوت بازی کنند/ کمک به انجمن حمایت از کودکان

بازیگر نقش کودک فیلم کوتاه «سنگبال» عنوان کرد که این فیلم درباره قربانی شدن کودکان دنیا به دلیل فقر، اعتیاد و بی‌مسولیتی خانواده‌های‌شان است.

دختربچه‌ها می‌توانند نقش‌های متفاوت بازی کنند/ کمک به انجمن حمایت از کودکان

روژینا میرسید بازیگر نقش کودک فیلم کوتاه سنگبال که این روزها همراه با بسته فیلم کوتاه «شکست زمان» روی پرده سینماهای هنروتجربه رفته است در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج درباره نقش خود در این فیلم گفت: داستان «سنگبال» درباره قربانی شدن کودکان دنیا به دلیل فقر، اعتیاد و بی‌مسولیتی خانواده‌های‌شان است که زندگی‌شان مظلومانه از بین می‌رود. فشار مشکلات آن‌ها آنقدر زیاد است که برای فرار از آن خود را به الهه مرگ می‌سپارند، برای‌شان مرگ شیرین‌تر از دیدن کتک خوردن مادر، گرسنه خوابیدن و توهین شنیدن است.

میرسید درباره بازی در این فیلم بیان کرد: من علاقه زیادی به دیدن فیلم دارم و در پروژه‌های مختلفی همکاری داشته‌ام، معمولا کارگردان‌ها به کارکتر دختربچه فقط یک شکل بازی می‌دهند که خلاصه می‌شود در بازی‌های کودکانه، شیرین زبانی بچه‌گانه، شیطنت‌ و... اما وقتی به فضای شهر و چهار راه‌ها توجه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که مملو از کودکان کار است یا در کنار سطل زباله‌ها، بچه‌هایی را می‌بینم که برای زنده بودن تلاش می‌کنند پس زندگی برای بچه‌ها همیشه برای آنی نیست که در فیلم‌ها می‌بینم، بچه‌ها با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستند. در فیلم «سنگبال» خبری از بازی‌های تکراری و شبیه به هم برای کارکتر دختر بچه نیست، این فیلم نمایانگر حقیقت است و برای من تجربه‌ای اثرگذار بود.

او در پاسخ به این پرسش که چطور توانسته است در این فیلم به نقش کودک لال نزدیک شود، پاسخ داد: باتوجه به شرکت در کلاس‌های بازیگری، کارکترهای دختر نابینا یا ناشنوا را خلق و بازی کردم و برای اینکه بتوانم این نقش را باور و زندگی کنم تا برای مخاطب هم باورپذیرتر باشد، از طریق یکی از آشنایان با دختری ناشنوا ارتباط برقرار کردم و متوجه شدم که آن‌ها برای بیان خواسته‌ها، احساسات و انتقال معنای کلام‌شان به دیگران از زبان بدن و نمادهای نوشتاری استفاده می‌کنند. باتوجه به ارتباط و تحقیقاتی که داشتم، تلاش کردم که خود را به شخصیت فیلم نزدیک کنم.

 

این بازیگر درباره کارگردانی «سنگبال» خاطرنشان کرد: آمین صحرایی کارگردان اثر توانسته است از تمام بازیگرهایش در فیلم بازی بگیرد، او برای هر کارکتر چالشی مخاطب‌پسند ساخت و برخلاف خیلی از کارگردان‌ها که جسارت فرصت بازی با دختر بچه‌ها را ندارند، این فرصت را به من داد تا نماینده همه بچه هایی شوم که به دلیل فقر و اعتیاد خانواده در حق‌شان ظلم می‌شود، از طرف دیگر داستان‌نویسی و ایده‌پردازی صحرایی باعث شد که «سنگبال» صدای همه کودکان رنج دیده دنیا باشد، این اتفاق بسیار ارزشمند است که کارگردان در قبال مسولیتی که برای جامعه‌اش دارد، قدمی بردارد.

میرسید درباه نظر خانواده‌اش پس از خواندن فیلمنامه فیلم عنوان کرد: برای‌شان تجسم بازی من در این نقش سخت بود، هر بار که فیلم را می‌بینند، مخصوصا در صحنه مرگ، بسیار غمگین می‌شوند، ازدواج زیر سن قانونی نیز برای آن‌ها ناراحت‌کننده است اما به دلیل بازی‌های متفاوتی که انجام داده‌ام با این موضوع کنار آمده‌اند.

او ادامه داد: اگر این نقش را انتخاب کردم، خواستم دایره بازی دختربچه‌ها در فیلم‌ها را گسترش دهم و بگویم که می‌شود به دختر بچه‌ها نقش‌های چالش برانگیز و تاثیرگذاری داد، کاری که آمین صحرایی ریسکش را پذیرفت و انجام داد.

این بازیگر در پایان تاکید کرد: از همه می‌خواهم که به موسسه‌ها و انجمن‌های که از حقوق کودکان حمایت می‌کنند، کمک کنند تا با این کار قدم‌هایی کوتاه یا بلند مدت برای جلوگیری از کودک‌آزاری صورت بگیرد.

بسته فیلم کوتاه «شکست زمان» شامل ۶ فیلم کوتاه «خراش» اثر مجید امینی، «مرگ تدریجی» اثر آمین صحرایی، «آداپت» اثر کمال کچوئیان، «ورای سکوت» اثر آذر تجلی، «سنگبال» اثر آمین صحرایی و «فیلمرغ» اثر امیرمسعود سهیلی است که از 19 شهریورماه روی پرده سینماهای هنر و تجربه رفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه