English

محمد صفا در گفتگو با خبرگزاری موج:

رونق چرخه اقتصاد سینمای کوتاه نیازمند حمایت است

کارگردان مستند «نظیفه» که در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، درباره وضعیت اقتصادی فیلم کوتاه گفت: فیلم کوتاه چرخه مالی مشخصی ندارد و امیدوارم با حمایت‌های بیشتر چرخه اقتصادی سینمای کوتاه رونق بگیرد.

رونق چرخه اقتصاد سینمای کوتاه نیازمند حمایت است

محمد صفا ، کارگردان مستند کوتاه «نظیفه» که در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج با اشاره به داستان این مستند بیان کرد: مستند کوتاه نظیفه تلاش می‌کند تصویری واقعی و به دور از شعار زدگی از یک پرستار افغان را که در بیمارستان کرونایی در تهران کار می‌کند، نشان دهد.

وی ادامه داد: ایده فیلم از زمان پاندمی کرونا شکل گرفت و من به عنوان یک مستندساز وظیفه خود دانستم در شرایط بحرانی جامعه تصویری از این دوران به ثبت برسانم و سهم خودم را ادا کنم. به همین دلیل به دنبال سوژه و موضوع فیلم می‌گشتم که به یاد همسر یکی از دوستانم که پرستار بیماران کرونایی بود، افتادم و با آن‌ها جهت ساخت فیلم مذاکره کردم و خوشبختانه با همکاری که داشتند این مستند ساخته شد.

صفا افزود: به دلیل حجم کار پرستار در بخش بیمارستان باعث شد که زمان فیلمبرداری را به حداقل برسانیم و در کوتاه‌ترین زمان بتوانیم بهترین تصویر را ارائه دهیم.

کارگردان مستند کوتاه «نظیفه» با اشاره به چالش‌های پیش رو در ساخت این مستند گفت: چالش زیادی به جز نگرانی برای سلامت گروه در دوران پاندمی کرونا نداشتیم اما حضور در بخش آی سی یو بیمارستان و فوت هموطنانمان براثر ابتلا به کرونا بسیار دردناک بود.

وی اسکارکوالیفاید شدن جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را اتفاق مهمی دانست و گفت: این اتفاق دستاورد مهمی است و قطعا فیلم‌های خوبی فرصت دیده شدن در جشنواره را خواهند داشت و فیلمسازان فیلم کوتاه انگیزه بیشتری را برای ساخت فیلم‌هایی در ابعاد جهانی پیدا خواهند کرد. امیدواریم در حفظ این اتفاق خوشایند سلیقه‌ای برخورد نشود.

صفا گفت: مستند به دنبال ایجاد تلنگر به مخاطبان و آگاه‌سازی آنان است و خوشبختانه با توجه به سوژه‌های مختلف اجتماعی این اتفاق در سینمای مستند رخ داده است.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اهمیت و جایگاه خود را از فیلمسازانی گرفته است که بسیاری از آن‌ها بعدها به سینمای بلند رفته و همچنان درخشیده‌اند. خیلی از فیلمسازان حضور در این جشنواره را مایه اعتبار می‌دانند و اولین فیلم من نیز در سال 91 در این جشنواره اکران شد و برایم رویدادی خاطره انگیز است. لذت تماشای اثر در کنار مردم را فیلمسازان همیشه درک می‌کنند و امیدواریم با پایان یافتن کرونا این فرصت دوباره فراهم شود. 

کارگردان مستند کوتاه «نظیفه» با اشاره وضعیت اقتصادی سینمای کوتاه گفت: فیلم کوتاه چرخه مالی مشخصی ندارد و امیدوارم با حمایت‌های بیشتر چرخه بازگشت سرمایه و اقتصادی سینمای کوتاه رونق بگیرد. 

سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) برگزار می‌شود. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تایید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه