English

اکبر صحرایی به موج خبر داد:

مرور تاریخ ۶۰ سال اخیر در "کتیبه ژنرال" به بهانه روایت زندگی شهید عبدالله اسکندری

برنده جوایز 3دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس در مورد فعالیت هایش در دوران کرونا و حوزه انقلاب و دفاع مقدس خبر داد.

مرور تاریخ 60 سال اخیر در "کتیبه ژنرال" به بهانه روایت زندگی شهید عبدالله اسکندری

اکبر صحرایی نویسنده، برگزیده جایزه ادبی جلال آل احمد و برنده جوایز 3دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: من در دوره همه‌گیری ویروس کرونا اثر شاخصی با عنوان«کتیبه ژنرال»را با همت انتشارات شهید کاظمی منتشر کردم.این کتاب یک رمان 2جلدی است .جلد اول آن با عنوان«قصر دشت»محل زندگی راوی داستان در شیراز و جلد دوم آن با عنوان«غمخانه»محل شهادت راوی در سوریه وارد بازار کتاب شده‌اند.

او افزود: کتاب کتیبه ژنرال با بهانه روایت زندگی شهید عبدااله اسکندری نوشته شده است اما در اصل تاریخ معاصر 60سال اخیر کشورمان و اتفاقات مهم این دوره زمانی  از جمله پیروزی انقلاب اسلامی،دفاع مقدس و دفاع از حرم‌های مقدس  را مرور می‌کند .مخاطبان این اثر از نظر فرم اثر نیز با یک کار فلش‌بک مواجه هستند زیرا کتاب «کتیبه ژنرال »که با توجه به تاریخ 22بهمن،22کتیبه را در خودش جای داده است از حال به گذشته برمی‌گردد یعنی از کتیبه 22شروع می‌شود و تا کتیبه یک پیش می‌رود.ما در پایان رمان مذکور دوباره به کتیبه 22برمی‌گردیم.

20 داستان کوتاه در گهواره دید

این نویسنده بیان کرد:هم‌اکنون من کاری به نام «گهواره دید» را در دست انتشار دارم.این اثر مجموعه‌ای از 20داستان کوتاه را در خودش جای داده است.

صحرایی ادامه داد:ساختار کار«گهواره دید»براساس فصل است یعنی ما 4دفتر در این کتاب داریم که دفتر اول قصه‌های قبل از انقلاب را در خود جای داده‌ است.قصه‌های انقلاب دفتر دوم را تشکیل می‌دهند.دفتر سوم قصه‌های دفاع مقدس را در برگرفته است و دفتر چهارم  با عنوان 1400داستان‌هایی را روایت می‌کند که در فضای امروز و حتی در شرایط کرونایی اتفاق افتاده‌اند.

پشتیبانی جنگ در «مادر جنگ»

او گفت:کاری که امروز می‌نویسم یک کار داستانی با عنوان اولیه «مادر جنگ»است.من متوجه شدم که نویسندگان دفاع مقدس همواره به خط مقدم جبهه و حوادث مربوط به آن پرداختند. ما در کتاب«مادر جنگ»داستان افرادی را روایت می‌کنیم که کارهای پشتیبانی جنگ را انجام می‌دادند.

این نویسنده خاطرنشان کرد:من همواره با 7یا 8ناشر همکاری می‌کنم و پس از اتمام کار،ناشر آن را مشخص می‌کنم بنابراین هنوز معلوم نیست که کتاب «مادر جنگ»را برای چاپ و نشر به کدام ناشر خواهم سپرد اما احتمال دارد که من این کتاب را به نشرهای «به‌نشر»،«سوره مهر»یا حتی«شهید کاظمی»ارائه بدهم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی