English

در برنامه شب نشینی مطرح شد؛

آزیتا ترکاشوند: در شان خودم نمی دانم که با حاشیه مطرح شوم/تجربه فعالیت در حوزه ترک اعتیاد

آزیتا ترکاشوند درباره بی حاشیه بودنش و فعالیتش در حوزه ترک اعتیاد توضیحاتی را ارائه داد.

آزیتا ترکاشوند: در شان خودم نمی دانم که با حاشیه مطرح شوم/تجربه فعالیت در حوزه ترک اعتیاد

آزیتا ترکاشوند بازیگر سینما و تلویزیون در برنامه گفت و گو محور شب نشینی گفت: خردادی ها خیلی باهوش و متواضع هستند و خسته کننده نیستند. در لحظه می توانند چند کار را باهم انجام دهند. همیشه سعی کرده ام در لحظه زندگی کنم. زندگی را نباید سخت گرفت همین که هرروز خدا به ما فرصت زندگی می دهد و سلامتی داریم، این شکرانه و حال خوب دارد، خوشبختی نقطه های کوچکی هستند که باید کنار هم بچینیم تا خط خوشبختی را به دست آوریم، ولی همه به دنبال خط خوشبختی هستند و از نقطه ها غافل می شوند به همین دلیل به خط خوشبختی نمی رسند.

وی بیان کرد: از یک خانواده نظامی و پر جمعیت هستم. 5 خواهر و 5 برادر هستیم و در جمع خانواده به ما خوش می گذرد. بزرگترین عضو خانواده 50 سال و کوچکترین عضو 21 سال دارد و الان همه بروجرد هستند. 

بازیگر معروف سینما و تلویزیون با بیانی طنز آمیز گفت: وقتی از صبح به خواهر و برادرانم زنگ می زنم تا یک بار با همه حرف بزنم شب می شود و وقتی ندارم به جنبه های بد زندگی فکر کنم. یکی از علت هایی که همیشه خوشحال هستم و بوده ام، به خاطر این است که در خانواده پُرجمعیتی هستم و زندگی جمعی را یاد گرفته ام. نوه های خانواده هم به عنوان خاله مرا دوست دارند هم به عنوان عمه؛ و سعی کرده ام همیشه تا جایی که به ضررشان نباشد دوستشان باشم. 

ترکاشوند تصریح کرد: من در زمان کرونا مرتب سر کار بودم چون این را برای خودم وظیفه ای می دانستم و همیشه به همکارانم می گفتم ما هم در دوران کرونا کم از کادر درمان نبودیم و وظیفه داشتیم شرایط سرگرمی را برای مردم فراهم کنیم چون در این اوضاع قرنطینه تنها سرگرمی مردم تلویزیون و فیلم بود؛ به خاطر همین هرکاری به من پیشنهاد می شد، اگر خوب بود قبول می کردم و برای تولید آثار سینمایی در این دوره با جان و دل در صحنه بودم.

وی افزود: سریال 30 قسمتی «نقش خاک» از آرش معیریان و «اسپینجر» را در دوران کرونا ضبط کردیم که اسپینجر به قلم آزاده محسنی و الهه محسنی برای شبکه نمایش خانگی ساخته شده و روایت ایران در سال 1500 است.

بازیگر فیلم «قلاده های طلا» بیان کرد: اساسا در زندگی، فضای کاری و خصوصی ام باهم فاصله دارد. دوستان صمیمی زیادی دارم اما زندگی ام محدود است و تنهایی را بیشتر دوست دارم؛ شاید علت آن خانواده پر جمعیتم است. با کتاب خواندن و فیلم دیدن تنهایی خودم را پر می کنم.

ترکاشوند درباره رفتارش در دوران کودکی و نوجوانی اظهار داشت: در خانه آنقدر ساکت و آرام و مظلوم بودم همه فکر می کردند افسردگی دارم؛ ولی صد برابر آن را در مدرسه شیطنت می کردم. وقتی مدیر مدرسه مادرم را برای گلایه از شیطنت های من به مدرسه فرامی‌خواند، مادرم می گفت شما اشتباه می کنید او ساکت و آرام است. حالا هم، همچنان در زندگی آن آدم آرام و ساکت هستم. 

وی گفت: برخی از همکاران به من می‎‌‌‌‌‌گویند حواشی به دیده شدن کمک می کند، این را قبول دارم اما من برای کارم خیلی زحمت کشیده ام؛ 18 سال خاک پلاتو خورده ام، مطالعه کرده ام و به روز بوده ام، سعی کرده ام با عزت در شغلم بمانم؛ حاشیه میانبر است ولی وقتی آدم به جایی برسد قطع می شود. رسیدن به هدف از مسیر درست سخت است ولی اگر به مقصد رسیدیم، درست می رسیم. شأنم را در مسیر درست می دانم و دوست ندارم با حاشیه دیده شوم.

بازیگر سینما و تلویزیون تصریح کرد: در دوران راهنمایی به طور حرفه ای بسکتبال کار می کردم و بعد جذب کاراته شدم، به سبک مادر گوجوریو ورزش کردم تا کمربند قهوه ای را هم اخذ کردم. ولی به عقیده من ورزش رزمی برای مطقع سنی خاصی مناسب است و از یک مقطعی به بعد باید ورزش ها سبک تر باشد، من هم به این دلیل که این سبک ورزش برایم سنگین بود ادامه ندادم. حالا هم ورزش را برای سلامتی انجام می دهم و دوست ندارم در گروه های هنرمندان عضو باشم. 

IMG_20210921_134338_808

ترکاشوند درباره سیاستمدار بودنش افزود: سیاست دارم که به کسی آسیب نرسانم.

وی ادامه داد: پدرم گفت ایمان دارم که وقتی در شغلی قرار می گیری، کاری می کنی که وقتی اسمت می آید سرم را بالا بگیرم و بگویم دختر من است و مرا سربلند می کنی. من هم به خاطر عشق به پدرم محتاط عمل می کنم.

بازیگر معروف نقش های منفی درباره فعالیتش در زمینه اجتماع و ترک اعتیاد اظهار داشت: خیلی از فالوورهایم می گویند چرا یک خانم در حوزه اعتیاد فعالیت می کند، این کار مردانه است! بسیاری می گویند تجربه ای داشتی؟ اصلا اینطور نیست. من از بچگی ورزشکار بوده ام و ورودم به مقوله اعتیاد خط قرمز من بوده است.دلیل فعالیتم در این زمینه این است که عزیزانی اطرافم بوده اند که اعتیاد داشته اند؛ ولی بسیار پاک و عزیز و هستند و روح پاکی دارند. فهمیدم اعتیاد بیماری است و باید طردشان نکنیم و به لحاظ روحی به آن ها کمک کنیم. میزان بهبودی ما در کمپی که فعالیت دارم بسیار زیاد بوده است. در کمپ و جلسات ترک اعتیاد، حضور فیزیکی دارم. افراد معتاد اراده خوبی دارند اما پشتکاری که دارند را، برای رفع نیازشان که در راه غلط است استفاده می کنند و همیشه این اراده را به آن ها یادآوری می کنم و استعدادهای زیادی را از بین افرادی که مبتلا بوده اند و بهبود یافته اند کشف کرده ایم.

ترکاشوند بیان کرد: من 99 درصد نقش هایی که بازی کرده ام نقش منفی و خاکستری بوده است. اوایل برای این نقش ها انتخاب می شدم ولی بعدا دیدم چالش زیادی برای بازیگر دارد، اینکه بعد منفی که در وجودت نیست را بازی کنی و به آن پر و بال بدهی چالش بزرگ و لذت بخشی است. یک بار تصمیم گرفتم برای اولین بار نقش مثبت بگیرم و همان اثر که نامش «دا، آنا، مادر» بود و در همین اثر بهترین بازی نقش اول زن در مراکز استان ها را برای اولین بار در نقش مثبت به دست آوردم.

وی در خصوص سبک کاری مهران مدیری گفت: کارهای طنز مهران مدیری را دنبال می کنم؛ مدیری صاحب سبک است، مخاطب را می شناسد، هوشمندی ارزشمندی دارد و می داند که جامعه نیاز به چه سبکی دارد، طنز فاخر می سازد، به همه عوامل احترام می گذارد، منضبط است و من سینمای حرفه ای را با کارهای آقای مدیری تجربه کردم.

این بازیگر برجسته همچنین افزود: سارا خوئینی ها حرفه ای، خوش اخلاق و مادرگونه است، در کار هوای آدم را دارد و همدل است، من نام او را بازیگری همدل گذاشته ام. شبنم مقدمی پشتکارش برایم الگو است، مرا یاد خودم می اندازد وقتی عقبه کاری او را می بینم زحمت کشیده است، دیر و درست به چیزی که حقش بود رسید.

ترکاشوند در پایان عنوان کرد: یکی از علت هایی که شاید در این حرفه دیر شناخته شدم این است که نقش های سخت و گریم های عجیب و غریب با چهره ای کاملا متفاوت از چهره خودم را بازی کرده ام مثلا در «همسفران باد» و «دا، آنا، مادر» با گریم های سنگین و متفاوت به ایفای نقش پرداخته ام. با عشق در کار بازیگری هستم، لرها هیچ وقت کوتاه نمی آیند به خاطر همین تا حالا خسته نشده ام.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه