English

مدیر طرح و برنامه‌ریزی و فضای مجازی رادیو اربعین:

برنامه‌های رادیو اربعین تماماً زنده است/ اطلاع رسانی آخرین اخبار راهپیمایی اربعین در دو بخش خبری

قزلو با بیان این که این شبکه رادیویی که کاملاً بر اساس میل، نیاز و مصلحت مردم راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: برنامه‌های امسال رادیو اربعین همچون سال‌های گذشته تقریباً تماماً زنده است و تعامل با مخاطبان، به‌عنوان دستور ویژه‌برنامه سازان است.

برنامه‌های رادیو اربعین تماماً زنده است/ اطلاع رسانی آخرین اخبار راهپیمایی اربعین در دو بخش خبری

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج، حامد قزلو مدیر طرح و برنامه‌ریزی و فضای مجازی این شبکه رادیویی در گفت‌وگو با «رادیو اربعین»، با بیان این که رادیو اربعین برای ششمین سال متوالی از غروب آخرین روز محرم مصادف با ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ آغاز بکار کرد، گفت: این شبکه رادیویی که کاملاً بر اساس میل، نیاز و مصلحت مردم راه‌اندازی شد، از همان ابتدا مورد استقبال چشمگیر مخاطبان قرار گرفت و امسال نیز که ششمین سال فعالیت خود را تجربه می‌کند، میان مخاطبان جایگاه ویژه‌ای دارد. این در حالی است که باتوجه‌به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های شدید کرونایی برای زائران و عدم حضور گسترده مردم در مراسم اربعین، همچنان مخاطبان رادیو اربعین پای این شبکه رادیویی هستند و اخبار مربوطه را از این موج رادیویی دنبال می‌کنند.

وی با بیان این که برنامه‌های امسال رادیو اربعین هم مانند سال‌های گذشته تقریباً تماماً زنده است و تعامل با مخاطبان، به‌عنوان دستور ویژه‌برنامه سازان است، تصریح کرد: این تعامل از طریق تلفن، پیامک، سایت رادیو اربعین و شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و شاید یکی از مزیت‌های رقابتی این رادیوی مناسبتی باشد.

قزلو ادامه داد: در کنار این تعامل دوسویه، ارائه آخرین و معتبرترین اخبار مربوط به سفر روحانی اربعین در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و از زبان مسئولان ستاد مرکزی اربعین و دیگر دست‌اندرکاران اربعین این اخبار به سمع شنوندگان رادیو اربعین می‌رسد. پیگیری مشکلات احتمالی ۶۰ هزار زائر ایرانی شرکت‌کننده در این راهپیمایی از جمله مشکلات مربوط به اداره گذرنامه، مرزبانی، حمل‌ونقل، اسکان، بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، پلیس راهور، سازمان هواپیمایی کشور، پایانه‌های مسافربری و ... از دیگر وظایف رادیو اربعین است، موضوعی که در سال‌های قبل باتوجه‌به حضور میلیونی زائران ایرانی در این مراسم به‌صورت وسیع‌تر پیگیری می‌شد.

مدیر طرح و برنامه‌ریزی و فضای مجازی رادیو اربعین افزود: در کنار این رویکرد، یکی دیگر از وظایف اصلی این شبکه رادیویی، آرامش بخشی به‌تمامی عاشقان حضرت ارباب است که دلشان هوایی سفر اربعین است اما امسال امکان حضور ندارند. رادیو اربعین با حال و هوایی که در استودیوی پخش خود ایجاد می‌کند، ضمن هم‌نوا شدن و همناله شدن با عاشقان سفر اربعین، آنها را به آرامش، سعه صبر و همچنین التزام به قوانین بین دو کشور ایران و عراق دعوت می‌کند. یکی از اهداف رادیو اربعین رعایت قانون و پرهیز از هجوم مردم به سمت مرزهای کشور است که امیدواریم با یاری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در این وظیفه خطیر موفق باشیم. در کنار این شور حسینی، ترویج معارف اسلامی، تبیین اهداف قیام عاشورا، اهمیت زیارت اربعین، فلسفه حضور در راهپیمایی اربعین، وظایف مؤمنانی که نمی‌توانند در این سفر حضور داشته باشند و ... نیز در میان گفتگوها، برنامه‌های کوتاه و سخنرانی‌های علما و بزرگان دینی ترویج داده می‌شود و اهمیت داشتن «شعور حسینی» برای مخاطبان این رادیو مناسبتی تبیین می‌شود.

قزلو در بخش دیگر از صحبت‌های خود اعلام کرد: در جدول پخش رادیو اربعین، دو بخش خبری نیز برای علاقه‌مندان طراحی شده که در ساعت‌های ۱۶:۰۰ و ۲۱:۰۰ به‌صورت اختصاصی آخرین خبرهای اربعینی ارائه می‌شود.

وی با بیان این که دو استودیوی دیگر رادیو اربعین در بین‌الحرمین و حرم مطهر امام رضا (ع) حال و هوای ویژه و خاصی را به برنامه‌ها داده و برای مخاطبان اهمیت ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: هم‌قدم شدن با گزارشگران رادیو اربعین در مسیر نجف تا کربلا و توصیف زیبا و هنرمندانه از این مسیر در روزهایی که هم‌وطنانمان نمی‌توانند در این سفر بزرگ و نورانی شرکت کنند، یکی از نقاط قابل‌اتکای جدول پخش و برنامه‌های رادیو اربعین امسال است.

قزلو با اشاره به برنامه‌های این شبکه رادیویی برای حضور در فضای مجازی تصریح کرد: در فضای مجازی نیز تمهیدات ویژه‌ای برای مخاطبان طراحی شده است. گفتگوهای انجام شده در رادیو اربعین باهدف «امتداد پیام» در فضای مجازی بلافاصله در سایت و شبکه‌های اجتماعی رادیو اربعین بارگذاری می‌شود و مورداستفاده مخاطبان در این فضا قرار می‌گیرد. همچنین مداحی‌ها و فایل‌های تصویری (کلیپ) زیبایی برای علاقه‌مندان بارگذاری می‌شود. به دلیل نبودن امکان حضور در این سفر زیبا و معنوی، رادیو نمای اربعین به‌عنوان «آلبوم خاطرات زائران» درنظر گرفته شد و بعد از فراخوان‌های ارسال عکس مخاطبان از سفرهای سال‌های قبل، با نام خودشان در رادیو نما به تصویر کشیده می‌شود. این رویکرد هم با استقبال چشمگیر مخاطبان مواجه شده و تصاویر بسیار زیادی به دست ما رسیده است.

وی یکی دیگر از برنامه‌های امسال رادیو اربعین را، قرائت فراز معروف زیارت عاشورا رأس ساعت‌های 7:00، 12:00 و 20:00عنوان کرد و گفت: همنوایی مخاطبان با مداحانی که این فراز را زمزمه می‌کنند و حال دل مخاطبان را خوب می‌کنند. همچنین یکی از نوآوری‌های امسال در رادیو اربعین، قرائت آیه شریفه «امن یجیب المضطر اذا دعا و یکشف السوء» است. باتوجه‌به سیل پیامک‌ها و تلفن‌های مردمی مبنی بر التماس دعای شفای بیماران از مخاطبان و زائران اربعین، این کار به نیت شفای تمامی بیماران بخصوص بیماران کرونایی و همچنین رفع گرفتاری از تمامی عزیزان و مخاطبان و مردم کشورمان و مسلمانان جهان انجام شده است و برای اولین‌بار در معاونت صدا این اتفاق خواهد افتاد. هم‌زمان قرائت آیه شریفه در برخی از شبکه‌های رادیویی هم انجام می‌شود. قرائت آیه شریفه که توسط مداحان نامی، پیر غلامان اهل‌بیت، علمای دینی و وعاظ برجسته کشور خوانده می‌شود، رأس ساعت‌های 12:00و 19:00پخش می‌شود. همچنین رأس ساعت‌های 8:00 و 18:00 صلوات خاصه امام رضا (ع) پخش می‌شود.

قزلو همچنین اعلام کرد: این شبکه رادیویی در شام غریبان حضرت رضا (ع) فعالیت خود را به اتمام می‌رساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی