English

تهیه کننده و کارگردان «شما و آی‌فیلم» به بهانه سالگرد آی‌فیلم:

آی‌فیلم شبکه چابکی است که مخاطبانش را به خوبی می‌‌شناسد

تهیه کننده و کارگردان شما و آی فیلم اعتقاد دارد آی فیلم شبکه ای برای خانواده ها است که در شعارش موفق بوده و چه در برنامه سازی و چه در انتخاب و نمایش سریال ‌ها توانسته اقبال مخاطبان را به خوبی برای خود به دست آورد.

آی‌فیلم شبکه چابکی است که مخاطبانش را به خوبی می‌‌شناسد

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج، هجدهم شهریور سالگرد تاسیس شبکه آی فیلم است. آی فیلم در 11 سالی که از فعالیت و آغاز به کارش می گذرد توانسته است یکی از پرمخاطب ترین شبکه های تلویزیون باشد. « شما و آی‌ فیلم » از جمله برنامه های قدیمی و خوش ساخت شبکه آی‌ فیلم است که با هدف ایجاد تعامل و ارتباط دوسویه با مخاطبان تولید می ‌شود. این برنامه ترکیبی از بخش های متنوعی از جمله گزارش‌ های خبری درباره رویدادهای فرهنگی و هنری، شوخی با موضوعات روز، مصاحبه با هنرمندان، خواندن پیام مخاطبان و نمایش ویدیوهای ارسالی از سوی آنان و آیتم های کمدی از جمله استندآپ کمدی تشکیل شده است. شما و آی فیلم را مصطفی هیودی تهیه و کارگردانی می‌ کند و مجید افشاری کار اجرایش را بر عهده دارد. 

به بهانه یازدهمین سالگرد تاسیس شبکه آی فیلم با مصطفی هیودی تهیه کننده و کارگردان برنامه شما و آی فیلم درباره اهداف ساخت آن و میزان موفقیتش در ارتباط گیری با مخاطبان گفت و گویی داشته ایم.

نظرتان درباره آی فیلم در یازدهمین سالگرد تاسیس این شبکه چیست؟

آی فیلم شبکه ای برای خانواده ها است که در شعارش موفق بوده. این شبکه از نگاه من، با شبکه های دیگر سیما از جمله دو و سه که بودجه بیشتری دارند از لحاظ جذب مخاطب همتراز است. آی فیلم چه در برنامه سازی و چه در انتخاب و نمایش سریال ‌ها توانسته اقبال مخاطبان را به خوبی برای خود به دست آورد.

آیا از همکاری با شبکه آی فیلم راضی هستید؟

بله، بعد از چند سال که از پخش «شما و آی فیلم» می گذشت، با حضور تیم ما فرم برنامه عوض و از حالت کلاسیک خارج شد. چهار فصل است که همکاری ام را با آی فیلم ادامه داده ام و راضی هستم. از اول در آی فیلم بوده ام و دوستش دارم و مثل خانه خودم است. این شبکه با مقایسه با شبکه‌ های دیگر سیما و بخش های مختلف سازمان به لحاظ بودجه سطح برآورد پایین‌ تری‌ دارد اما حس دوست داشتن آی ‌فیلم، ما را نگه داشته است. آی فیلم شبکه چابکی است و در واقع ساختاری دارد که برنامه سازی در آن شلوغ نیست و به فرم شبکه های دیگر شباهتی ندارد و متمایز است.

با توجه به اینکه شبکه آی فیلم سریال و فیلم تولیدی ندارد ولی مخاطبان پر شماری دارد، علت جذابیت را در چه می بینید؟

آی‌ فیلم مخاطب خود را به خوبی می ‌شناسد و کنداکتور برنامه هایش را به درستی مهندسی می کند و می داند ذائقه مخاطب چیست. ما در تلویزیون شبکه نمایش را هم داریم که علاوه بر فیلم و سریال های ایرانی، آثار نمایشی خارجی را هم پخش می کند اما نتوانسته به پای آی فیلم برسد. نوع چینش و آیتم برنامه ها در آی فیلم با نظم و پشت سر هم است.

مصطفی هیودی

نقش برنامه «شما و آی فیلم» در این جذابیت چقدر است؟

شما و آی ‌فیلم برنامه ای تعاملی است که بار طنز نیز دارد. درست است که بخش عمده کنداکتور شبکه را فیلم و سریال تشکیل می دهد؛ اما برنامه های تولیدی هم نقش کمی ندارند. وقتی تعامل برنامه ای با بینندگانش دو طرفه باشد، یعنی پیام های مخاطبان خوانده و جواب داده شود، با استقبال مواجه خواهد شد. بیننده حق دارد بداند که در شبکه چه اتفاقاتی افتاده و قرار است رخ دهد و نقش «شما و آی فیلم» در این مورد پررنگ و اصلی است. شما و آی فیلم شامل استندآپ کمدی، خبر فرهنگی و هنری با نگاه طنز و نقادانه است که کاملاً در تعامل با کنداکتور شبکه قرار دارد و  هر هفته برای همان هفته برنامه ضبط می‌شود و کاملاً به روز است.

در شبکه های دیگر سیما هم برنامه هایی شبیه برنامه «شما و آی فیلم» وجود دارد. وجه تمایز برنامه شما با آنها چیست؟

این فرم از برنامه جا افتاده است. شبکه‌ های دیگر سیما نیز برنامه هایی شبیه شما و آی فیلم را دارند اما به مانند برنامه ما کوتاه و با ریتم تند نیست. شما و آی فیلم تنها به حوزه فرهنگ و هنر و فیلم و سریال اختصاص دارد.

آیا قصد اضافه کردن آیتم جدیدی را به برنامه دارید؟

ما از شروع فصل جدید برنامه که از اول سال بوده است، گرافیک، استایل، دکور و آیتم طنز و کاریکاتور را تغییر داده ایم و با همین روند تا آخر فصل ادامه می دهیم. در فصل بعد هم اگر قرار بر ساختش باشد آیتم و فرم هایی را اضافه و تغییراتی را اعمال می کنیم.

الزام ساخت برنامه هایی شبیه «شما و آی فیلم» که هزینه چندانی هم ندارد چیست؟

چنین برنامه هایی باید بار تعامل شبکه را به دوش بکشند تا مخاطب بداند شبکه زنده است، پیام هایش خوانده و پاسخ داده می شود. همچنین برنامه ‌های جدید اعلام و نظرسنجی انجام شود.

استقبال مخاطبان از «شما و آی فیلم» چگونه بوده و چه بازخوردهایی گرفته اید؟

قطعا شبکه بازخورد مثبتی از مخاطبان گرفته اند که به ادامه برنامه تاکید دارد و فصل های بعدی هم تولید می شود. مخاطبان می توانند چه از طریق سایت و چه صفحات برنامه در شبکه های اجتماعی، نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارند. همچنین سامانه پیامکی برنامه هم فعال است.

در سالگرد تاسیس آی فیلم چه پیشنهادی دارید تا مخاطبان جدیدی به بینندگان این شبکه اضافه شود؟

آی فیلم شبکه ای تامینی است و مردم با سریال هایی که پخش می شود خاطره دارند و به نوعی برایشان نوستالژی است. به نظرم اگر محدودیت ها اجازه بدهد که آی فیلم به سمت پخش سریال های نمایش خانگی هم برود خوب است.

 آیا ساخت برنامه جدیدی را برای آی فیلم درنظر دارید؟

بله، طرح ساخت برنامه ای را ارائه داده ام اما بودجه ای برای ساختش نیست و فعلا در حال بررسی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه