English

تصویربرداری مستند «بند تهران» به اتمام رسید

ساخت مستند «بند تهران» به کارگردانی جابر مطهری زاده با نگاهی به مشکلات زندگی یک دختر افغانستانی در تهران به پایان رسید.

تصویربرداری مستند «بند تهران» به اتمام رسید

به گزارش خبرگزاری موج، تصویربرداری فیلم بلند مستند بند تهران به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی جابر مطهری‌زاده به پایان رسید. «بند تهران»، با موضوع مشکلات زنان مهاجر افغانستان در ایران، هشتمین تجربه جابر مطهری‌زاده در مقام تهیه‌کننده و کارگردان آثار مستند است.

این مستند بلند درباره مقطعی از زندگی «گلی قاسمی» دختر مهاجر افغانستانی است که به‌خاطر نداشتن پاسپورت و غیر قانونی بودن حضورش در ایران در شُرُف اخراج از دانشگاه است. او باید به افغانستان برود اما کسی حاضر به همراهی و کمک او نیست، حتی خانواده‌اش.

به گفته جابر مطهری‌زاده کارگردان این مستند، گلی قاسمی، سوژه فیلم در حال حاضر با مشکلات عمده‌ای برای ادامه تحصیل و ماندن در ایران روبه‌روست و با توجه به بحران فعلی افغانستان در تامین امنیت زنان، امکان سفر به افغانستان نیز از او سلب شده و نیاز به کمک ویژه دارد.

مرحله تحقیق و نگارش فیلمنامه «بند تهران» از شهریور سال ٩٨ شروع شده و تصویربرداری آن از بهمن ٩٨ در سکوت خبری کلید خورده و تا اوایل شهریور ۱۴۰۰ ادامه پیدا کرده است. این فیلم در حال حاضر مراحل فنی خود را آغاز کرده تا برای حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی آماده شود.

جابر مطهری‌زاده پیش از این تجربه تهیه‌کنندگی و کارگردانی مستندهای «هشتمین دقیقه»، «انکار شدگان»، «قوم کرد یک نگاه»، «مسافر آب»، «شاید که آینده از آن ما»، «٤٧» و «کهنه سرباز» را در کارنامه خود داشته است.

سایر عوامل اصلی این مستند عبارتند از مجری طرح: مریم جهانی، دستیار کارگردان: ابوالفضل معین، تصویربرداران: پیام عزیزی، امیر صادقی، صدابرداران: داوود قلی‌پور، جواد یمقی، مدیر تولید: مرصاد مطهری‌زاده، مشاور رسانه‌ای: فرنوش آباء، عکس‌: احمد نوروزی.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی